Nou ik open maar weer eens een topic, Mijn dochtertje wordt steeds ergers sinds twee maanden wil ze ook geen middagslaap meer doen,ik leg haar in haar bedje en dan wordt ze na een haf uur huilend wakker,ik troost haar en wil ik haar weer terug leggen maar begint dan te huilen en te staan. dan denk ik van ooo misschien ben je dan niet moe meer,maar nee mevrouw gaat gewoon lekker op de bank verder slapen,en kan dan ook inees tegen alle geluiden van tv en ik aan het telefoneren bijv.*als ze in haar kamer ligt wordt ze van ales wakker elk geluidje) Het lijkt net of ze gewoon niet meer alleen in een kamer wil bijven,ze heeft het ook sávonds als ze naar bed moet,moeten we ook even op haar kamer blijven en dan valt ze in slaap,wat als gevolg heeft dat als ze wakker wordt weer meteen gaat huilen en we naar haar toe moeten. wie herkent dit, ik zou ook graag willen weten hoe het gedrag van jullie kindjes is van deze leeftijd,die van mij is best moeilijk het lijkt soms dat ze overal een gebruiksaanwijzing voor heeft,
hey hoi, onze zoon is 19 maanden maar het middag slaapje is echt een ramp terwijl hij voorheen echt 2 uur sliep. ook het ochtend slaapje gaat nu moeizamer ... de nachten moeten we er ook vaker uit ... ik vind het verder niet zo erg want hij is niet lastig ofzo .. maar vind het voor hem erger, hij is dan echt moe maar slapen ho maar
mijn zoontje (18 mnd) is altijd al een slechte slaper geweest, maar sinds dat hij zo'n 10 maanden was slaapt hij de hele nacht door, en sinds een paar maanden ook wel 2 tot 3 uur s'middags. Maar sinds vorige week wordt hij tijdens zijn middag slaapje na een half uurtje al gillend wakker en wil hij er uit. s'nachts wordt hij ook een keertje gillend wakker. misschien is het gewoon een fase, hoop ik , en zijn ze snel weer de oude.
Mijn dochter van 18 maand slaapt sinds 2 weken weer redelijk goed, maar daar zijn wel wat helse weken aan vooraf gegaan. Het middagslaapje was ook erg wisselend, maar vooral 's nachts was het drama. Ze werd vaak gillend wakker en keek dan verschrikt in het rond. We hebben toen ook 's nachts een klein lampje aangelaten en dat hielp goed. (we hebben dit net weer weggehaald, omdat ze daar weer wakker van werd). Maar nu slaapt ze weer prima. Ik denk daarom dat het een periode was, zoals er wel meer geweest zijn EN nog komen .
Mijn zoontje is 17 mnd, slaapt 1x op de dag zo'n 3 a 3,5 uur aan 1 stuk. Herken niet wat je schrijft over niet meer op eigen kamer willen slapen, wel van 's avonds wat lastiger in slaap vallen, maar ja dan troosten we hem ook als hij echt ligt te gillen en bij alleen praten laten we hem gewoon doen.
Middagslaapje is heel herkenbaar hier! Op de creche zeiden ze hij verandert zijn ritme en dit is ook zo. Eerst sliep hij van 9 tot 11 en van 15 uur tot 16 uur. Toen werd het van 11 tot 13 uur... was bekaf maar wou niet langer slapen. Afgelopen week weer een puinhoop geweest, steeds huilen als hij in bed lag e.d. Nu is het ritme geworden van 11.30-14.30 uur. Hopelijk blijft dit zo doorgaan want dat zijn opzich mooie tijden. Middagslaapje gaat nu weer goed, maar kan zo weer omslaan. Heel herkenbaar dus 's nachts is hij momenteel weer wakker door dromen. Hij gilt af en toe en soms is het huilen. Als hij huildt dan ga ik er heen ligt hij te kletsen en spelen dan laat ik hem... meestal na een half uurtje slaapt hij weer verder.
Mijn zoontje van 17,5 maand slaapt overdag nog ongeveer 2,5 a 3 uur en 's avonds en 's nachts ook zonder problemen. Overigens hebben we nog geen slechtere periodes hier meegemaakt. Hij sliep altijd uitstekend. Hopelijk is het snel over bij jullie. Succes!
Maar ik lees sommige hier daarvan Hun kindje met anderhalf nog 2 keer naar bed gaat op een dag? Vind dit erg veel voor een dreumes van 1.5 mijn zoontje gaat vanaf dat hij een maand of 10-11 is nog 1 x naar bed en slaapt Dan gemiddeld 3uur.. Soms wat korter, soms wat langer! Snachts is hij overigens nog steeds een slechte slaper, heeft in zijn leven 4x doorgeslapen ofzo..
Hoi hoi Hier ook een rommelslapertje Hij slaapt sinds hij 13 mnd is ongeveer 1,5 uur 's middags. Maar de afgelopen maand was kwam hij moeilijker in slaap en sliep veel minder soms maar 30 min. Nu de afgelopen drie dagen ineens 2,5 uur! ( schoonouders zijn op visite die zijn blijkbaar erg vermoeiend ) Maar wie weet blijft hij hierbij zou mooi zijn.
Ohh heel herkenbaar hoor. Volgens mij een fase, 18 maanden sprong want Noah sliep ineens ook veel minder of niet tussen de middag en dan snachts aantal keer wakker worden. Nu slaapt ie smiddags wel weer, niet altijd, maar snachts gaat het goed nu. Wat ik altijd wel doe is m sowieso uur of anderhalf uur in zn kamer tussen de middag, en of hij dan gaat spelen of slapen dat moet hij zelf weten. Werkt erg goed want dan is hij toch alleen en pakt hij zn rust en hij kan gaan slapen als hij moe is. Moet wel zeggen dat hij niet gaat huilen dus dat scheelt. Volgens cb was dit ook idd goede manier... Heel veel succes!!