ik zou het niet doen kan je iemand anders vragen? iets anders te drinken geven? ipv melk een soepje oid??
Hoi, nou hier gebeurt het wel vaker hor dat ze ff 5 min alleen zijn, soms op bed laat ik de honden uit. Anders zet je ze ff in bed en loop jij snel naar de super... Eneh als er wat gebeurt.... tja dan kan je dus niks meer dan zitten op schoot met je kind 24 uur per dag op de bank....
Sorry maar dat is nogal onzin mamadieneke Wij hebben het niet over dingen die gebeuren als we erbij zijn maar over dingen die gebeuren als we er niet bij zijn En je kunt inderdaad niet altijd bij ze zijn, bijvoorbeeld als ze slapen Maar wanneer je ze alleen laat in huis en zelf weg gaat, ben je eigenlijk aan het vragen om problemen in mijn ogen
Ik woon niet bij je in de buurt anders had ik graag melk voor je gehaald Zou mijn dochter nooit alleen laten, maar dat is er dan ook zo'n eentje die je constant in de gaten moet houden en overal uit weet te klimmen. En stel je voor dat er onderweg iets met jou gebeurd? Je bent dan natuurlijk al wat gehaast en dan kan je door de gladheid ook nog eens een flinke val maken. Je zou maar t bewustzijn kwijt raken en niemand kunnen vertellen dat je dochtertje alleen thuis zit. Klinkt overdreven maar je weet maar nooit. Daar moet je toch niet aan denken? Zijn er niet meerdere buren bij wie je kan aankloppen anders? Of familie? En als het echt niet anders kan, dan misschien een briefje op zak waarop staat dat je dochtertje alleen thuis is, voor het geval dat?
Wat een rare reactie! Er zit een groot verschil tussen je kind ALLEEN thuis laten en 24 per dag met je kind op schoot zitten. Persoonlijk vind ik het onverantwoord om je kind alleen thuis te laten. Ook als hij/ zij ligt te slapen. Dan maar een keer geen melk
Phoe, het is een moeilijke keuze. Tja, als je de melk echt nodig hebt dan zou ik ze even in de box oid zetten, of haar toch even meenemen. Ik zie dat je in brabant woont, ik ook, maar ik denk niet bij jou in de buurt want bij jou heeft het gesneeuwt en bij ons niet, anders had ik je best melk willen komen brengen .
Je zegt het zelf al...die trap is loei glad. Stel dat JIJ zelf naar beneden glijdt? Of als je kleine per ongeluk met stoel en al omvalt (als dat kan). Wat apart trouwens dat je alleen maar via zo'n brandtrap naar buiten kunt? Is er niet een andere oplossing? Fruit geven ipv pap, brood dopen in wat water en dat geven als ze geen droog brood lust? Yoghurt of vla in huis?.... er is altijd wel een mouw aan te passen hoor, maar ik zal dus van zijn levens dagen mijn kind niet alleen thuis laten, al is het maar voor een paar minuten. Juist in van die stress momenten gebeuren de meeste ongelukken...
kan je het niet laten bezorgen? soms doen te apotheken en supermarkten dat, alleen dan wordt het wel een erg duur pakje melk dus dan zou ik er ook even wat andere boodschappen bij laten bezorgen.
Een broodje? met wat ranja? en dan als je vriend er is melk halen? Ik zou haar echt niet alleen laten..
En als je evt toch wilt gaan, een briefje in je portemonnee, met daarop je adres, en de melding dat er een kind thuis is. Dat deed mn tante, ik durf zelf nog niet eens de container te halen.. als ze op bed ligt, ben een watje
zoals ik al zei, bel gewoon je man even dat je 5 minuten weg bent om melk te halen, en dat je weer belt als je terugbent. Maar ondertussen zal het vast al opgelost zijn.
thanks meiden, het probleem is opgelost! ze ligt te slapen (toch zonder pap!) en kom net beneden, komt de buurvrouw aan rijden. geef haar zo de babyfoon, dus kan zij evt een oogje in het zeil houden.
Fijn dat het goed gekomen is en je kindje is gewoon lekker gaan slapen. Ff offtopic, vind het maar een naar idee hoor zo'n brandtrap. Ben je harstikke zwanger (meer zwanger kun je ook niet zijn haha) en heb je een dreumes. Vind vriezen en sneeuw niet erg maar voor jou hoop ik dat de hele winter een zon schijnt op die trap
vind die trap ook een hel als het niet heeft gesneeuwd hoor! maar dan durf ik nog wel met dochter in een arm en andere hand aan de leuning, maar heb nu echt 2 leuningen nodig met die sneeuw! is ook gewoon niet over na gedacht toen dit huis werd gebouwd.. dit hele huis is een drama, hoop volgend jaar winter met 2 kids toch wel iets anders te hebben..
5min kan echty geen kwaad hoor meiden, zolang de kleine in bed of box zit natuurlijk. Hier ziet de albert heijn 1 straatje verder en als onze uk slaapt en ik moet snel wat hebben voor t avond eten, dan ren ik ff heen en weer. Zelfde met hond uitlaten, ligt kleine lekker rustig in de box beetje te spelen met wat ie bij zich heeft, ga ik ff snel de hond uitlaten wat aant einde van de straat is. Boxen en ledikantjes zijn gemaakt op veiligheid. Ze zijn tenslotte snachts toch ook 'alleen' Tis natuurlijk niet de bedoeling dat je half uur weg blijft. Maar voor 1x kan het echt geen kwaad. En 5min huilen is ook geen wereld ramp
Zie dit topic nu pas, maarreh, vraag me toch ernstig af: waarom hebben jullie gewoon niet ff gestrooid op die trap?