Hallo allemaal help.. Ik ben ten einde raad. Weet het niet meer. Zoonlief heeft sinds een week of zes een nieuw iets bedacht. S,avonds komt hij steeds uit zijn bed. We maken de deur nu dicht en leggen hem terug. Met de mededeling dat htm tijd is om te slapen. Na een tijdje kruipt hij dan in bed doet zijn nachtlampje aan en gaat slapen. Maar dan begint het pas. Rond half vijf vijf uur is hij wakker. Springt uit bed.. En gaat niet meer slapen. Wil bij ons.. En dat willen wij niet. Hij krijst dan alles bij elkaar. Wie helpt me aan de gouden tip. Hij hoeft niet uit te slapen... Maar half zeven vind ik redelijker... Ben zo moe ondertussen. Hij gaat er om zeven uur ongeveer in dus ook niet te vroeg want het is acht uur voordat hij slaapt. Er is ook niet lichamelijks. Terugleggen helpt me niet... Wie weet night iets...
Tja, lastig..ik zou hem een keer uitleggen dat het nog echt te vroeg is en dat hij nog even moet gaan slapen. Terug in bed leggen en welterusten zeggen. Komt hij weer; terug in bed leggen en alleen welterusten zeggen. Komt hij weer terug; terug in bed leggen en niets meer zeggen. Misschien moet je het wel 10x doen en een aantal nachten, maar zo hebben wij het opgelost met onze peuterdochter toen zij ook pertinent NIET in haar bed wilde gaan slapen na de geboorte van haar zusje. Het heeft me 2 dagen gekost, maar nphet is nooit meer een probleem geweest. Je hebt trouwens ook van die speciale wekkerlampen; het lampje gaat aan wanneer het kindje uit bed mag (dit kun je zelf instellen) Succes!! Hopelijk hebben jullie snel je nachtrust terug.
Wij hebben dat ook gehad. Ik heb toen het campingbedje naast z'n bed gezet en gezegd, als je niet in je grote bed blijft dan moet je weer in het babybedje (en daar kan ie dus niet uit) Toen was het heeeel snel over, hij heeft er 1x ingelegen!
Die van mij is 3,5 en slaapt nog steeds niet goed ! Tussen half 8 en 8u naar bed maar vanaf 23u blijft ie er ook uitkomen, roepen, huilen, schreeuwen en elke keer ernaartoe helpt niet altijd of eventjes stil en weer zelfde liedje. Tijdje tussen ons in gelegen, hij kwam dan in de nacht stiekem tussen ons in liggen.... Maar je slaapt dan zo slecht! Ik krijg t niet afgeleerd helaas na jaren drama en nu maar als tijdelijke oplossing matrasje op de grond naast me elke avond en als die dan komt mag ie daarop liggen... Geen goede oplossing denk ik, want hij vind t niet erg en komt elke nacht.... Ik blijf maar denken: op een dag stopt ie ermee, ben ten einde raad na alles uitproberen en geen energie meer.... We proberen t maar een tijdje zo en zien wel weer verder. Wat hier een tijdje hielp was dat ik hem uit t raam liet kijken en zei t is donker iedereen slaapt, als t weer licht word ( komt licht door zijkant rolgordijn) dan mag je komen... T hielp een tijdje. Ik hoorde laatst van een vriend dat ie een klokje had die je instelt en als die afgaat mag zijn dochter eruit en t schijnt goed te helpen... Of maar beetje dreigen dat ie dan weer in een babybedje gaat en dan campingbedje idd in De kamer zetten? Ik merk gewoon dat steeds terugleggen hier totaal geen indruk maakt en nut heeft... Succes, t blijft lastig!!! Faaaaaaases, zo leuk
Thanks dames ja hij slaapt 's middags nog. Maar meestal een klein uurtje. Ga vannacht voor het terugleggen en doe zijn deur dicht met een klein slotje zodat hij er dan niet meer uit kan komen. Het campingbed is ook nog wel een idee. Zuslief heeft een slaaptrainer dus die kan ik ook nog proberen. Vanavond kwam hij eruit. Ik heb gezegd. We gaan nu slapen. Nachtlampje naast zijn bed gezet. Niet meer uit bed komen... En hij is gaan slapen.. Dus wie weet...
Een slotje op de deur?????? Dat zou ik dus nooit doen, moet er s'nachts of wanneer dan ook iets gebeuren........ moet er niet aan denken! Het kan idd een fase zijn, heel vervelend. Onze dochter wordt bijna 5 en is nog steeds een slechte slaper en s'morgen meestal vroeg wakker. Soms laat ik haar dan maar tussen ons in liggen, maar ik krijg dan niet echt slaap meer.
Deur van een kind op slot doen lijkt me zeer onverstandig (kun je niet het handvat omhoog zetten). Hier een altijd goedslapende T, maar met 2,5 veel drama gehad. Bij hem echt angst, niet echt gerichte angst, vooral angst om alleen te zijn. Als hij tussen ons in zou slapen, hadden we dat allang gedaan, dus je kan wel raden wat mijn tip is Wij gaan naar een wakker/huilend/angstig kind toe, bieden troost en proberen geduldig te blijven (wat niet altijd lukt als je voor de tigste keer uit bed moet) ... Misschien direct al lampje aan doen? En accepteren dat sommige kinderen een (lange) fase hebben van vroeg wakker worden. Wij draaien 'ochtenddiensten', dus wisselen elkaar dan af. Maar ik heb vaak zat om 5u beneden gezeten ...
Mijn dochter ging pas goed slapen toen ik t middagslaapje helemaal had afgeschaft. Daarvoor sliep ze hooguit tot half 7, maar meestal eerder en altijd veel gehuil en gedoe met slapen gaan en vaak wakker worden. 2 jaar lang. Daarna is ze doornroosje geworden We gebruiken nu ook een wekker, zodat ze niet te vroeg komt (half 8! ) en af en toe moeten we weer eens streng doen of een beloningssysteem inzetten. Maar vooral het middagslaapje afschaffen heeft hier echt wonderen verricht..
Hier hielp het afschaffen van middagslaapje niet. Hij was er wel echt aan toe trouwens, maar goed, geen positief effect voor de avond/nacht ...
Het lampje is al aan. Hij krijgt een opstaande klink open. Er zit een oud haakje op de deur dus niet echt op slot... I n geval van nood... Kan hij zo open.. Vroeg wakker is niet erg hoor. Dat kan ik hebben maar. Dit is koppigheid.. Ik wil niet slapen.. Hij zegt al niet slapen voor we bij hem zijn... En roept vanaf hier uur smorgens dat hij wil slapen .. Ik hoop gewoon dat hij morgen vrolijk om half zeven naast me staat... En roept zoals eerder.. Morge mama.... We duimen..
Hier hielp het midsagslaapje eraf halen ook super. We horen hem 's avonds niet meer. In de loop van de nacht ligt hij wel tussen ons in maar ach, dat gaat wel weer over.
Ik zou ook geen slotje op de deur doen. Zou ook het.middagslaapje verkorten of sommige dagen overslaan. Hielp bij onze zoon super. Lieten wij hem s middags te lang slapen dan was hij om 4 uur s nachts wakker. T nachtlampje van zijn kamer halen hielp hier ook... Succes
Mag hij 'lezen" in bed? Hier helpt dat wel. Ze ligt heerlijk met een (heel klein) boekje en als het te donker is gaat ze ermee knuffelen in bed. Zo heeft ze wat "te doen". Ze hoeft ook nooit te slapen van ons, maar "moet" wel uitrusten, lekker liggen, etc. Het woord slapen niet noemen scheelt hier enorm in de weerstand.
Wij hebben het ook gehad... Maar toen was onze dochter 2,5 jaar. Was hier vooral uitproberen (bij papa en mama op de bank en in bed is veel gezelliger) Ze gilde van 19:00 tot 23:00 uur de hele boel bij elkaar was dan doodop en viel vaak op de grond in slaap, rond 4:00 begon het dan weer gezellig opnieuw. Vanalles geprobeerd, 5 minuten-regel, bij haar zitten, boekje geven, licht aan laten, en als ze echt overstuur was toch nog maar even mee naar beneden (dan maakte ze er gelijk weer een feest van en sprong ze door de hele kamer heen). Uiteindelijk hadden we toch wel door dat het haar om de aandacht te doen was, dus heb haar toen naar bed gebracht en gezegd dat ik niet meer naar boven kwam En dat ze dus in haar kamer moest blijven. Licht op de gang aangelaten. Ze krijste de hele boel bij elkaar..... (Ben dus maar een stukje gaan lopen, vind het zooooo zielig). Om 22:30 was het stil en vond ik haar slapend op de grond. Dag 2 was het om 21:00 uur stil en op dag 3 had ze door dat het geen zin had en is ze meteen gaan slapen. Daarna ging het hartstikke goed (tot de er-zitten-monsters-en-spoken-in-mijn-kamer-periode ) Misschien kan je eerst de 5-min regel proberen? En als dat niet werkt bovenstaande? Sterkte!
Hoi dames. Gisteravond was hij er een keer uit. Duidelijk gezegd nu niet meer uit bed. Lekker gaan slapen. Terug gelegd en hij ging slapen.... Vanmorgen 4:30 zei mijn wekker.... Stond hij ip de gang. Ik eruit. S het is nog nacht ga maar lekker liggen... Dat deed hij in eerste instantie. Ik was zo dom geweest om zijn muziekje aan te doen. Toen die uitging kwam hij weer.. Weer liggen niets meer zeggen. Toen was de pauze langer... Toen manlief aan de beurt maar dat pikt meneertje niet .... Dan maakt hij nog meer drama. Om half zeven heb ik hem opgehaald gezegd. Nu mag je bij mama en papa komen. Plan voor vanavond.... Gedimt licht bij naar bed gaan. Geen drukte meer voor voor het naar bed gaan... Douchen boekje en slapen... Als hij wakker wordt... Morgen.. En keer zeggen... Nog uitrusten.. Niet uit bed laten komen... En consequent terugleggen... En doorzetten... Dan maar huilen...
Hier ook een peuter van dik 3die smerig vroeg wakker is dag in dag uit altijd tussen 5 en half 6 met heeeeeel soms een uitschieter. we zijn er zo zat van, bij ons in bed wil die niet, (ik ook niet trouwens) hij is gewoon klaar wakker, tevens heeft hij wel last van angsten, vooral metnaar bed gaan, hij heeft he dan over vliegen en een klokdeur, dat laatste zijn we nog steeds nietachter wat dat nou is. We hebben ook verder alles geprobeerd hoor, laten huilen, (krijsen) steeds weer heen uitleggen dat het nog nacht is, dat ie moet slapen, licht aan, licht uit, 2 nachtlampjes aan, 2 keer in de week moet ie smiddags slapen, waarom omdat de wallen dan zo groot zijn onder zijn ogen, echt slaap te kord, maar tegenwoordig mag ik dan nietmeer weg voor diie slaapt. bang op zijn manier. zo`n lampje zou ik nog wel eens kunnen proberen, maar verder weet ik het ook niet meer, maar we zijn wel radeloos, ik slik slaap medikatie waardoor ik hem slecht hoor, en zo wie zo mega duf ben, dus niet op mijn best snachts,manlief zijn geduld is redelijk groot maar begint nu toch wel op te raken. huisarts noemt het een fase, ik al lang niet meer, die fase duurt nu al zooooo lang.
Bij een klokdeur denk ik meteen aan de wolf en de 7 geitjes die zich in de klok verstopten..... Zijn jullie in de efteling geweest?