Hyves,Twitter en Facebook.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamatrees, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Heb al weer een hele lange tijd Hyves.Deze bezoek ik elke dag.Soms zit ik op twitter en Facebook.Maar niet zo vaak.
    Nu is er bij ons in de familie weleens een discussie over deze website's.Zo vinden sommige dat je daar niet aan mee moet doen omdat het gevaarlijk en uitlokkend kan zijn voor mensen met "verkeerde" bedoelingen.
    Zelf zeg ik dan altijd dat je toch zelf uitmaakt wie er op Hyves je foto's en profiel enz..enz kan laten bekijken.Daar zijn sommige het dan niet zo mee eens.Ikzelf vind dat je met de tijd mee moet gaan en zie er geen kwaad in!Verder weet ik nooit wat ik in zo'n discussie moet zeggen.Misschien zijn ze wel een beetje ouderwets..

Hoe denken jullie over deze mediawebsite's?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk dat als je zelf een beetje oplet wat je doet, het alleen maar leuk is, op deze sites :)

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik denk dat het gewoon een kwestie van meegaan met de tijd is.
    Maar ben wel groot voorstander van het afschermen van je profiel. Bij mij is dus alleen mijn profielfoto te zien en alle andere privé-zaken (krabbels, foto's e.d.) zijn alleen te zien voor 'vrienden'. En ook daar ben ik selectief in; ik hoef geen 500 mensen als vriend waarvan ik de helft niet ken.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb wel hyves, maar eerlijk gezegd maar ik er geen gebruik van. Heb ook maar 12 vrienden daar...:)

Websites als twitter en facebook ken ik amper. Weet dat je op twitter berichtjes kunt neerzetten van wat je op een bepaald moment aan het doen bent, maar ik denk altijd zo: wie boeit het nou wat ik doe?

Ik vind dat een ieder voor zich moet weten wat ze met die sites doen en wat ze er op zetten.
    Maar soms denk ik ook wel eens: moet dat nou?
    Mijn zusjes zetten zowat alles wat ze meemaken in hun priveleven op hyves. Ook over de kinderen. En dat gaat mij toch echt te ver.

5. baby angie

baby angie Actief lid

22 jun 2009
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik vind het leuk ! :) ik heb hyves en facebook en ben er geregeld te vinden . ik denk dat je inderdaad zelf bepaald wat er te zien is op je hyves enz. ik heb er wel foto's op staan van mijn gezin , maar die zijn alleen zichtbaar voor vrienden . soms zie je inderdaad bij mensen heel persoonlijke dingen staan tussen de krabbels , dat zou ik zelf niet doen . bij mij zijn het meer "hoe gaat het enz" krabbels .

ik vind het dus leuk , maar je moet inderdaad wel een beetje oppassen met wat je er allemaal opzet .

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik had hyves, naja heb maar doe er eigenlijk niet meer zo veel mee, heb er nu nog 16mensen op zitten, puur mensen die geen facebook hebben maar waar ik wel graag contact mee wil houden.

Ik heb ook een facebook profiel met een kleine 100mensen erop,
    voor mensen waar ik niet mee bevriend ben is mijn profiel ook niet te zien, en dit geldt ook voor hyves, ben er wel altijd voorzichtig mee, omdat er foto´s van mezelf,mn manlief de meiden enz op staan.

Maar de reden dat ik ben overgestapt is vrienden uit Belgie, daar kennen ze hyves niet echt maar facebook weer wel, dus dat is voor mij toch wel een reden geweest die mee speelde om over te stappen.

Maar gewoon goed opletten wat je laat zien, welke informatie, hoe je je profiel afschermt enz dan kan er in mijn ogen weinig fout gaan.

7. Mimuutje

Mimuutje Actief lid

9 nov 2010
    437
    0
    16
    Roosendaal
    Ik heb alleen een hyves profiel, maar die is dan ook alleen maar zichtbaar voor vrienden. De rest heeft er ook niks op te zoeken denk ik dan. Twitter en Facebook heb ik niet, 1 site bijhouden vind ik genoeg.

8. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ik vind ook dat je het zoveel mogelijk af moet schermen,mijn profiel staat ook alleen op vrienden.
    En ik zet er ook niet heel mijn levensverhaal op..

En mensen die erop zetten wanneer ze op vakantie gaan vind ik stom...Iedereen kan dan weten dat het huis leeg is de komende week..

Twitter zie ik de lol ook niet zo van in maar dat komt ook omdat ik niet internet met mijn mobiel..

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Het afschermen van je profiel vind ik ook belangrijk. Heb zelf hyves en gebruik dit regelmatig. Twitter en Faceboek doe ik weinig mee eigenlijk.

10. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik heb alle 3. En alle 3 afgeschermd voor alleen de mensen bij wie ik toestemming geef dat ze toegang hebben.

Bij hyves heb ik het ook niet zichtbaar voor vrienden van vrienden. Helaas kan ik dan ook niet op de sites van vrienden van vrienden maar ach dat vind ik niet zo erg.

Twitter heb ik alleen voor mensen bij wie ik toestemming heb gegeven. (vrienden en familie)

en facebook net zo.

Ik vind het handig om zelf de controle te hebben. En voor de nieuwsgierige aapjes... hihi die komen er gewoon niet op :p

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hier beide in gebruik, en idd afschermen
    je hebt je privacy zelf in de hand
    ook wat betreft bepaalde dingen roepen op je profiel moet je altijd over nadenken want zelfs je " zogenaamde vrienden" kunnen raar gaan kletsen van dingen die ze lezen (heb ik zelf eens aan de hand gehad)

maar als je er een hoop koetjes en kalfies opzet en verder niet teveel echte prive....ach dan is het leuk en kan het helemaal geen kwaad hoor ;)

12. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Als je soms ziet wat mensen erop zetten...een meisje die ik nog ken van de basisschool heeft al d´r echofoto´s erop gezet plus een filmpje van d´r 4d echo, 18 buikfoto´s, het volledige bevallingsverhaal en nu heeft ze een aparte hyvespagina geopend voor d´r dochter, dan kunnen mensen haar krabbelen en krijg je wiewatwaar-tjes als ´ik heb weer last van rode billetjes, maar gelukkig smeert mijn lieve mama ze altijd heel goed in´......tsja...

13. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Jaa te erg eigenlijk...heb ook zo'n vriendin..word ik erg moe van.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat vind ik ook verschrikkelijk ja, hopelijk stopt ze daarmee voor dat het kind naar de basisschool gaat..

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb twitter, puur en alleen op bepaalde sites te volgen die daar hun aankondigingen op doen van nieuwe releases.

verder snap ik de pagina's niet waar men hun hele hebben en houwen opzetten.. soms lees ik mee op twitter van zoon en denk dan wat is nu de toegevoegde waarde van het "juk, alweer spruitjes?"
    mijn zwager doet aan alle sites fanatiek mee.. heel de wereld weet wat die eet, wat die doet, wanneer zijn onderbroek verschoont is etc..
    misschien ouderwets, maar ik heb dus totaal de behoefte niet om dat ook op die paginas nog te sharen.
    Ik deel hier op zwp al veel te veel :)

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    uhm...je HOEFT toch niet op die page te kijken en of lid te worden?
    ik vind dat mensen daar vrij in moeten en kunnen zijn hoor.....
    als je er zo moe van word, dan verwijder je haar toch gewoon uit de lijst
    hoef je er ook niet naar te kijken ;)

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik heb hyves en maak daar intensief gebruik van....
    Heb wel echt alleen bekenden en mn profiel afgeschermd voor vreemden.
    Vooral de www's vul ik regelmatig met wat ik doe en mijn gedachten over nieuwsberichten en gewoon hoe ik me voel enzo....ik ben nou eenmaal iemand die dat fijn vind is een beetje mijn uitlaatklep. Maar schijnbaar zijn er mensen in de familie die zich hier aan storen. Die hebben tegen mn schoonmoeder gezegd goh ze is zo'n rustig meisje, maar op hyves zet ze wel van alles of dat ze het belachelijk vinden wat ik er allemaal op zet...
    Dan denk ik kijk dan niet of gooi me eraf...

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat is juist des te leuker voor hackers, ik heb in het verleden altijd met vrienden voor de lol gehackt dus hacken en dan een email sturen met dat het gelukt was en dat ze beter uit moesten kijken (geen verkeerde bedoelingen dus maar gewoon sport) en juist afgeschermde profielen bieden veel meer uitdaging haha

Ik ben van met je tijd meegaan, als je niet wilt dat vreemden een bepaalde foto zien moet je hem totaal niet op internet neer zetten (ook niet in je hotmail ofzo want die is ook makkelijk te hacken) dus als je daar rekening mee houd is het niet zo erg.. beetje ouderwets dus als je anders denkt (dat die sites onzin zijn) zelfs mijn tantes maken er gebruik van en omdat we ver uit elkaar wonen vinden ze het erg leuk om toch mijn kindjes op te zien groeien (foto en filmpjes e.d.) het is een leuke manier van in contact dan blijven...

19. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb ook hyves en vindt het super!

Zeker moet je met de tijd meegaan al helemaal als ouder...wil weten wat mijn kids straks allemaal doen!

Maar je kunt zelf alles beslissen...welke foto`s ...je www ... profiel wel/niet zichtbaar...dus als jij er goed mee omgaat is er niks aan de hand...
    Hier op het forum zet ik dus nooit foto`s van mijn gezin dat kan echt iedereen zien

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat laatste zinnetje zou je mij niet snel zien neerzetten maar voor de rest heb ik dat ook allemaal erop staan, ik heb zelfs onze eigen familiesites met (nette!) beval foto's, buik en echo foto's, fotoalbum gekoppeld e.d. ik zie daar niet zoveel mis mee, ik ben van mezelf ook een heel open persoon dat scheelt misschien..

Deel Deze Pagina