even in het kort ik heb last van BI en ben gister bij de bedrijfarts geweest omdat het slechter gaat met me nou heeft hij dit teruggekoppeld naar mijn manager ik heb een 24 uurs contract ik zal even precies overtypen wat er staat Conclusie: de client beschikt wel over duurzaam benutbare mogelijkheden toelichting: de client heeft beperkingen ten opzichte van normaal functioneren Rubriek IV dynamische handelingen :frequent buigen tijdens werk(ongeveer 10 keer per minuut) is beperkt, duwen of trekken is beperkt,tillen of dragen is beperkt, frequent zware lasten hanteren tijdens het werk(ongeveer 10 keer per uur) is beperkt lopen is licht beperkt Rubriek V statische houdingen: zitten is normaal, staan is normaal rubriek VI werktijden: kan gemiddeld niet meer dan ongeveer 8 uur per dag werken daarvan kan werknemer 6 u/dag aangepaste verzorgende taken en 2 u/dag administratieve taken , er zijn specifieke beperkingen ten aanzien van werktijden namelijk het is raadzaam om ten hoogste twee aaneengesloten dagen te werken werknemer kan en mag 6u/dag verzorgende taken verrichten, zij verricht reeds aangepaste verzorgende taken . voor de overige uren conform haar arbeidsovereenkomst kan en mag zij administratieve werkzaamheden verrichten haar arbeidsongeschikt blijft onveranderd 25% het is raadzaam om uw medewerker niet langer dan twee aaneengesloten dagen in te plannen ik snap er echt geen hol van ik maak er uit op dat ik 6 uur zorg moet gaan doen en 2 uur administratie of heb ik het nou verkeerd?
ah ik zie het al....je bent voor 25% arbeidsongeschikt voor het werk dat je normaal gesproken doet. Dat mag je nu nog maar 6 uur per dag doen en maximaal 2 dagen achter elkaar. Voor de resterende uren (2 uur) krijg je administratieve werkzaamheden. Je staat dus niet ziekgemeld voor 25%.
Ja je moet voor 6 uur per dag zorg gaan doen. En ze mogen je hooguit twee dagen achter elkaar daarvoor inplannen.
Als je het niet mee eens bent kan je een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Dan word je door een UWV arts gezien. Aanvraag deskundigenoordeel kost 50,- (zie Welkom bij UWV) Sommige bedrijfsartsen snappen er idd geen ene bal van. Had ik ook tijdens mijn zwangerschap. Sterkte!!
Mag ik vragen wat zo'n bedrijfsarts eigenlijk doet ? Onderzoekt hij je ook? Of is het alleen een gesprek ofzo? Het ziet er namelijk naar uit dat ik daar volgende week of de week erna ook naartoe moet en ik ben bang dat ze alleen maar handelen in belang van de werkgever......
Ik lees uit de brief dat het advies is om 6 uur per dag aangepaste zorgwerkzaamheden te doen. Daarnaast 2 uur per administratieve werkzaamheden. Je zou kunnen overleggen met je hoofd wat voor jou wel mogelijk is in de zorg. Kwebbel
Ik heb zelf heel wat keren bedrijfsartsen gezien. Op de eerste bedrijfsarts na: "je ligt niet in het ziekenhuis en je gaat niet dood, dus ga je maar weer werken. Jaja, dat is onze nieuwe wet Poortwachter!" heb ik hele goede bedrijfsartsen gehad.
Wat je zou kunnen doen is kijken of je die 2 uur administratie niet meteen 's ochtends kunt doen, dat is toch vaak de zwaarste tijd in de zorg. Administratie niet te letterlijk nemen, je kunt ook mensen helpen met eten, medicatie uitzetten, dat soort dingen. In elk geval dingen waarbij je niet zwaar hoeft te tillen, krom moet staan enz. Zo is het bij mij toen ook gegaan. Ik zat 50% in de zw, en ik stond van 7.00 tot 11.00 boventallig om de lichte klusjes te doen, en van 11.00 tot 15.30 stond ik gewoon op de afdeling en werkte ik samen op met een collega. Ik had trouwens geen BI, maar wel vreselijke rugklachten.
Ik was op zoek naar iets anders en kwam toevallig dit tegen. Ik moest meteen aan dit topic denken... Van de website van FNV Bondgenoten: Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Wat voor werk doe je? 'Aangepaste verzorgende taken' staat er. Ik ben verpleegkundige en de patienten die veel zorg nodig hebben, doe ik niet meer. Wel voornamelijk voorlichtingsgesprekken, opnamegesprekken, controles, psychosociale zorg etc. Ik werk dan wel gewoon 100%, maar met aangepaste werkzaamheden.