getsiederrie er zit schimmel op de balken in m'n badkamer en ook in de voegen waar ik niet bij kan.... Ik ben net met de stoomreiniger de ladder opgeklommen, en heb een heleboel weggekregen, maar nog niet alles. Wie heeft de gouden tip? Linda
Bleekwater / chloor doodt alle bacterien! Ik zweer erbij maaaaar: GOED VENTILEREN! Het is hartstikke giftig.
idd chloor en daarna goed blijven ventileren. Is jullie badkamer klein met zo'n ventilator, of heb je echt een raam erin? Meestal duidt schimmel op te vochtig. Of verkeerde verf gebruikt
dat spul van hg is echt geweldig.....inspuiten ...ff wachten....en weg is de schimmel.....wel goed luchten !en ff naspoelen met water...
Als het op je plafond zit of in de muren en het komt steeds terug moet je het verven met van die wittestrepenopdewegverf. Gegarandeerd alles weg, de vraag is alleen hoe je daar aan komt zonder de juiste connecties?
Er is ook algen reiniger voor vochtige plaatsen. Weet niet meer wat het merk is maar wel dat het heel goed is. Het is wel vrij duur dacht van 8 a 9 euro een fles.
Nou chloor valt dus af. De architect van deze woning heeft het leuke idee opgevat om hier boven maar liefst 8 ramen te tekenen waarvan er welgeteld 4 open kunnen. het badkamerraam en de ramen in de gang kunnen niet open. Wel hebben we zo'n afzuiginstallatie. Ik zal eens kijken voor dat spul van HG. Linda
Als chloor al afvalt, dan moet je helemaal niet met dat spul van HG gaan rommelen. Dat heeft namelijk een veel hogere concentratie chloor dan dikke bleek en daarnaast zit er nog meer rotzooi in. Het werkt wel als een tierelier, maar uitkijken voor je voegen. Als die rot zijn, dan begeven ze het daarna. Heb het namelijk gebruikt toen we in ons nieuwe huis kwamen: een heel stuk vol zwarte schimmelvoegen. Had de badkamer héél mooi schoongekregen, maar de voegen waren al zo gaar dat ze deze superscrobbehandeling niet aankonden. Heel de badkamer moest direct opnieuw gekit worden. Succes! Liefs, Sonja
Schimmelvoegen in de badkamer: Dikke bleek, in een bakje met wat water verdunnen (half bleek/half warm water) en dan de voegen schrobben met een tandenborstel ( maar het werkt dus wel supergoed). Even 15 min in laten trekken en goed afspoelen. Je moet er niet boven gaan hangen natuurlijk, maar ontzettend ventileren is nou ook weer niet nodig, al kan het natuurlijk geen kwaad als het mogelijk is. Als je zwanger bent, zou ik het trouwens aan iemand anders overlaten.
Ik ben niet (meer) zwanger, maar met een uk van een maand in huis lijkt het me slim als ik die dan even met papa op pad stuur... Linda
Voor schimmel in de voegen gebruik ik cillit bang (ook te gebruiken om je putje te ontstoppen waar je niet bij kan (haar ect)!. Met zo'n stokje voor je oor aanbrengen (onverdund) op de plekjes en het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Je ziet het gewoon verdwijnen! Na een paar minuten afspoelen en het is weer schoon. Ik gebruik wel handschoenen. Gr, Danielle
Hoi! Handig topic, ik heb dit probleem sinds kort ook...Wij ventileren wel goed, badkamerraam staat bijna altijd open en douchedeur ook. Met chloor ging het er hier na hard schrobben wel af, maar komt weer terug. Ga nu maar eens dat van HG halen denk ik... Alleen schrok ik een beetje toen ik de berichtjes las; ik heb mijn hele zwangerschap gewoon de badkamer doorgewerkt met chloor en redelijk geventileerd, maar kan dit echt veel schade veroorzaken? x San
ik had in mijn vorige woning ook schimmel in de voegen in mijn badkamer. we hadden de voegen vervangen, maar het kwam weer terug. ik had alles geprobeerd. chloor, bleek, schuurmiddel, niets werkte. nu heb we in een ander huis wonen hebben ze nergens last van.