Nav het topic over de robotstofzuiger, hier nu eentje over de normale stofzuiger. Mijn stofzuiger is aan het slijten en ik ben op zoeknaar een nieuwe, maar weet niet zo goed welke. Welke hebben jullie en hoe bevalt hij. Met of zonder stofzak? Wat zijn de voor en nadelen van wel of geen stofzak. Ik heb een aantal eisen voor een nieuwe. Hij moet een lange snoer, ver bereik hebben. Ongeveer 2000 watt Wij hebben 2 katten dus hij moet goed de haren kunnen oozuigen.
Wij hebben een dyson animals pro. Ook vanwege de honden. Weet niet of deze nog gemaakt wordt. Is wel een investerin, maar hier gaat hij al bijna acht jaar mee. Is een fijne stofzuiger. En een lang snoer. Hoef hem niet in en uit verschillende stopcontacten te halen. En niet een kleine woning. Maar kan de hele benedenverdieping in een keer stofzuigen.
Ik werk voor de thuiszorg, dus heb veel verschillende stofzuigers gebruikt. Ik heb de beste ervaring met de Philips Performer Pro, de scheve kop is even wennen, maar na hem bij 2 cliënten gebruikt te hebben heb ik hem zelf ook gekocht, vind hem ideaal! En ik heb 4 honden Het is met een zak, zonder zak vind ik vies, het leeg gooien geeft ook altijd weer een hoop stof in de lucht. Hij heeft ook een lekker lang snoer en is niet overdreven duur
Ik heb al zes jaar een Miele en ben er nog steeds apetrots op. De motor brult lekker en hij heeft genoeg zuigkracht om de kussens van de bank er in te zuigen als ze door de steel pasten. Ik hou van Miele
Hier de Philips Performer, ideaal ding, maakt stofzuigen zelfs leuk! Lang snoer, wendbaar (met sportvelgen ), komt in alle hoekjes, goede zuigkracht. Mét zak. Geen ervaring met stofzuigers zonder zak, maar vind met wel zo fris, zak eruit en klaar.
Ik heb een Bosch Free'e, en het is mijn beste vriendin. Ze zuigt als een malle ( ), snoer is 15 meter, heel erg wendbaar en ziet er nog leuk uit ook! Hiervoor een Dyson, maar wat een onding vond ik dat.
We hebben er één van Electrolux, we hebben hem nu 2,5 jaar en bevalt ontzettend goed! heeft 13 meter bereik en extra lange slang eraan, kan de stofzuiger op de grond laten staan als ik de trap doe IDEAAL! En meer dan genoeg vermogen om alle hondenharen op te zuigen.
Wij hebben de bosch relaxx pro animal. Is zonder zak, vonden wij fijner dan al die dure zakken steeds kopen en leeg moeten gooien. Deze stofzuiger heeft een speciaal opzetstuk die haren goed opzuigt. Ik gebruik dat stuk altijd erg fijn. Ook is de stofzuiger zelfreinigend. Je drukt op een knop en alles komt in een klein bakje die je makkelijk leeg gooit. Het snoer is ook lekker lang. En niet onbelangrijk: hij is erg stil
Ik heb een philips (weet zo niet welk type) zonder zak en hij is super, ik kan de hele beneden verdieping doen zonder van stopcontact te moeten wisselen en als ik de bank doe moet ik heb zachter zetten anders slurpt ie hem op . Een aanrader!
Voor beneden en de trappen gebruiken wij een snoerloze Dyson. Voor de andere twee verdiepingen eentje met snoer, zonder zak van Philips. De snoerloze is heerlijk, maar gaat een kwartier mee en moet daarna opladen. Genoeg voor de benedenverdieping en de trappen. Hij heeft geen zak en je hebt eigenlijk alleen een stang met daaraan een opvangbakje voor het vuil. Hierdoor neemt hij nauwelijks ruimte in beslag. De Philips is ideaal om goed onder lage meubels te kunnen stofzuigen. Over beide ben ik erg tevreden.
Heb Bosch en AEG gehad maar steeds na 2 jaar kapot. Toen geinvesteerd in een goede Miele en wil nu niet anders meer!
Eerst een miele, deze was na 4 jaar kapot, toen een onding van aeg, deze was binnen een jaar kapot. Nu sinds paar maanden een philips zonder zak, 2100watt, power cyclone animal pro, weet ook niet welk type. Maar zuigt als een malle. En inderdaad zuigkracht is instelbaar voor de bank. Fantastische ronddraaiende borstel voor mijn langpolige kleden, geen haar op te vinden. Ik ben blij met deze, hoop alleen dat hij wat langer meegaat nu. Btw met onze langharige hond is zakloos wel een voordeel, anders kan ik elke week een nieuwe zak erin doen. Nu gewoon leegschudden in de kliko en klaar.
Bedankt. Ik lees veel positieve verhalen over miele. Heb zelf nu een philips maar die heeft nu na 2 jaar zijn beste tijd gehad.
Wij hebben een miele uit 1998 en die werkt nog steeds heel goed. Alleen het plastic wordt oud en gaat hier en daar goed. Die gebruiken we op zolder. Voor beneden hebben we 3 jaar terug een nieuwe miele gekocht. Wil niet anders!
Wij hebben al ruim 6 jaar een miele, niet stuk te krijgen dat ding! Je ziet duidelijk gebruikssporen, maar de motor en alles blijft hartstikke goed. Wel met zak, weet niet of dat nadelig tov geen zak, ben niet anders gewend...