Milan heeft sinds vandaag beginnende koorts (zijn tandjes zijn aan 't doorkomen), temperatuur is nu 38 graden. Als het zo verder oploopt wil ik 'm eigenlijk een zetpil lezen, maar die mogen niet in combinatie met alcoholhoudende dranken. Milan krijgt ook zantac, ivm zijn reflux, en daar zit dus alcohol in. Weet iemand of hij nu wel gewoon een zetpil mag, en zo nee, wat ik anders kan doen? Alvast bedankt!
wat goed van jou! Daar heb ik nooit over nagedacht, ik gaf hem gewoon een zetpil, terwijl hij zantac kreeg. Ben benieuwd wat de HA zegt.
je mag geen paracetamol en andere pijnstillers met alcohol omdat het beiden bloedverdunners zijn. de hoeveelheid aclohol in zantac zal niet zo hoog zijn dat dat niet mogelijk is, denk dat het anders niet eens voorgeschreven mag worden... Maar je HA bellen kan natuurlijk nooit kwaad
Heeft hij er last van dan dat hij koorts heeft? Zo nee, dan zou ik hem geen zetpil geven. Zoja, dan kan je hem gerust een zetpil geven in combinatie met de Zantac! Sterkte voor je mannek.
Oké bedankt allemaal voor de antwoorden, toch handig zo'n forum! Ik dacht zelf al wel dat het mocht, maarja toch voor de zekerheid maar even checken hè. Want ik vond het sowieso al raar dat er op stond dat het niet mocht in combinatie met alcohol. Ik neem aan dat kindjes tot 1 jaar sowieso geen alcohol drinken. Hij heeft er idd best last van, hij huilt al vanaf 5 uur vannacht, ook door de pijn van z'n tandjes. Dus ik denk dat ik 'm zo dan maar een zetpil ga geven, z'n koorts is nu opgelopen tot 38,5. Weet iemand toevallig ook vanaf welke temperatuur je een zetpil kan geven? Of maakt dat verder niet zoveel uit?