Help! hij moet poepen maar het lukt hem niet!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharon20, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi allen,

ik hoop dat iemand mij hier kan helpen!

mijn zoontje is al sinds vannochtend aan het huilen van de pijn. hij moet poepen, je ziet hem echt vringen (rood aanlopen) en hoort dan harde scheten maar komt niets uit. ik heb al geprobeerd te thempen maar haalt niets uit... kan iemand mij helpen? las op internet met vaseline proberen, maar dat heb ik neit in huis...

alvast bedankt!

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    beetje water geven of over zn buikje wrijven met de klok mee
    hielp bij mij heel goed!

3. Anique

Anique Niet meer actief

Can heeft dat de laatste dagen ook, ook heel erg persen en dan gaan huilen, die harde keutels doen hem zeer, ik ben gisteren naar de huisarts geweest, was eigenlijk voor mezelf, maar meteen even over Can gevraagd, en die heeft me Lactulose voorgeschreven, maar hij zei ook dat je net zo goed een beetje kon afwachten, het schijnt er ook wel een beetje bij te horen. Maar ik ben het absoluut mt je eens dat het heel zielig is :(
    Omdat Can altijd borstvoeding heeft gehad en nu asp vast voedsel krijgt sinds dat hij 6 maanden is heeft hij nu pas echte harde keutels.. maar als je flesvoeding geeft gebeurd dat al veel eerder. Als je twijfelt gewoon even langs het CB of langs de huisarts.

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    met de beentjes fietsen helpt soms ook. warm badje, wel oppassen voor het bad water ;)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Paar druppeltjes slaolie geven werkt hier ook goed (tip van de kinderarts).

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    beetje olie idd, heb ik ook gedaan, theelepeltje olijf oliedoor de fles en poepen maar ;)

7. dannyb

dannyb Lid

24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    daar heb je druppeltjes voor van vsm baby
    werkt geweldig hebben wij ook gebruikt. poepen ze heel snel van. is het meteen over.

8. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik kreeg van de huisarts het advies om lijnzaadolie te gebruiken maar ik weet niet of dat bij die kleintjes al mag. Er was iets met olie aan die kleintjes geven maar ik weet zo niet meer wat :(

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Off topic: Niet alle kindjes die flesvoeding krijgen hebben harde keutels. Inge heeft de eerste 9 weken BV gehad en daarna FV maar aan de poep is weinig veranderd.

On topic: je zou inderdaad die druppeltjes van VSm kunnen gebruiken. Want is het echt poepen of zijn het krampjes, ook dan kunnen ze scheetjes laten? Een warm badje hielp hier altijd goed bij krampjes. En lekker er mee rond lopen op de arm (maar dan liggend op de buik op je arm).

Succes er mee

10. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    ik deed bij mijn zoontje nog wel eens de thermometer erin. Even erin laten zitten en er kwam vervolgens veel uit.

11. sandravg

sandravg Actief lid

11 apr 2006
    121
    0
    0
    zorg
    Nijmegen
    Tip van oma,
    Een "zetpilletje" maken van zeepschraapsel.
    Werkte hier altijd heel goed. Het prikkeld zeg maar de darm...

Succes.

groetjes Sandra

12. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany

dat hebt hier ook heeeeel goed gewerkt ;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar ik zou het niet doen, is gewoon super slecht voor de darmpjes! Zeep is niet voor inwendig gebruik.

14. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Even rond de kringspier wrijven hielp hier goed. En de druppels van VSM: Kindicol druppels. Ook heb ik lactulose voor Sanne voor als het echt helemaal niet meer wil.

Deel Deze Pagina