Spoed zoon hoge koorts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

#1 happymama, 25 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2013
    mijn zoontje heeft al een week koorts maar speelde wel gewoon .
    wel even de dokter gebeld omdat t al een week is en ik moest ff langs komen .
    vanmorgen had hij 38.5 (rectaal) bij de dokter 36,2 (oor)
    pokke dingen .
    de stageloper wilde een kuurtje geven maar van de dokter mocht dat niet . ik kom thuis en heeft hij 39,3 dus lekker naar bed om 12 u
    geslapen tot 15.30 en gemeten -40,3
    toch maar pcm gegeven maar nu kan ik t m natuurlijk niet meer geven als hij naar bed gaat om half 8 !!!??? of wel
    vind t zoooooo zielig voor m , nu is hij wel weer aan t spelen na de zetpil

heb m om kwart voor 4 gegeven net

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wat vervelend dat je zoontje al zo'n tijd koorts heeft! Wat was de reden dat de stagiair eigenlijk een kuurtje wilde geven? Door de koorts alleen, of zag ie wat aan de oortjes/ keel of iets dergelijks?
    Paracetamol mag volgens mij maar om de 6 uur toch? Anders gewoon nog een keer de ha bellen en daar even over overleggen?
    Sterkte!

3. happymama

hij zag niks maar heeft amper in zn keel gekeken , hij ruikt erg uit zn mondje vind ik .
    de stagere wilde t geven omdat hij al een lange tijd koorts heeft en dan om erger te voorkomen zei hij

4. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ik zou er om half 8 nog een geven hoor. Lekker de nacht in. Zit toch bijna 4 uur tussen, dat kan wel.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ook stom dat ze niet goed hebben gekeken! Die koorts zou toch ergens vandaan moeten komen zou je zeggen, zeker als t zo hoog is! Ik zou gewoon weer terug gaan hoor als t nog twee dagen zo blijft en als t je eerder al niet lekker zit, dan eerder terug gaan!

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.719
    2.524
    113
    Idd vreemd dat er niet uitgebreid gekeken is.
    Hier kijken ze altijd de keel en oren na en luisteren ze ook naar de longen.
    Even de nacht afwachten. Als hij huilend wakker wordt evt wat te drinken. Als ze flinke koorts hebben, verliezen ze vaak wat meer vocht.
    Beterschap, hopelijk zakt de koorts weer gauw.

7. happymama

T was een stage. Gast alles heel voorzichtig enzo oren heeft ie gekeken daar kan weinig fout maar hij keek gewoon zo met t oog in zijn mond zonder lampje of stokje. Hij moet nog wel enkele kiezen krijgen maar krijgt hij daar zon hoge koorts van of alleen verhoging ?

8. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Mocht het nog zo zijn morgen en je gaat evt een dezer dagen terug naar de ha, zou je misschien je eigen thermometer mee kunnen nemen en dan daar wel rectaal meten? Misschien wordt het dan serieuzer genomen. Sterkte!!

9. happymama

Had al grpost over mijn zoontje die koorts had . Heb m voor t slapen geen pcm meer gegeven omdat ik m om kwart voor 4 al gegeven had 40,3 koorts.
    Nu ga ik zo naar bed . Moet ik nog ff bij m gaan kijken en als hij heel warm voelt ook tempen ? Of gewoon laten liggen
    dadelijk slasp ik net en word hij wakker das altijd als ie ziek is .
    Wil natuurlijj ook weten of t niet naar de 41 gaat want dat lijkt me toch niet gezond
    Gr bezorgde moeder

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Tempen en bij koorts hap bellen.

11. happymama

39.3 maar hij voelt gloeiend.en nu is ook nog de pcm. Op . Fijn mannen die niks zeggen als. Ze de laatste hebben gepakt gggggggrrrr:x

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook al 5 dagen koorts en ook niks te vinden. Ze werd vanmorgen al wakker met 38.9 en de laatste dagen overdag steeds rond de 39.3. Ze blijft levendig wel wat meer piepen en hangen maar ja ze is ook niet in orde. De huisarts gaat haar donderdag wel een kuur voorschrijven als ze dan nog koorts heeft. Dan zit er toch ergens een bacterie. En koorts zo hoog en en al zo lang Happymama is toch echt niet goed hoor!

13. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hoe is het nu?

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik heb beide topics samengevoegd

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Zo te lezen heeft hij hetzelfde als mijn meisje had :(
    Ontstoken en vergrote amandelen :(

Hoe eet je mannetje?
    En hoe gaat het drinken?
    Heb je het gevoel dat hij pijn heeft bij het slikken?

Hier heeft mijn dochter maanden mee gelopen en viel er enorm van af.
    Ze konden maar niets vinden tot ik zei: kijk eens in haar mondje naar haar amandelen.
    En ja hoor eindelijk de boosdoener gevonden.

Ze is donderdag 21 feb geopereerd aan haar neus en keel amandelen en haar oortjes doorgeprikt.

Ze stinkt niet meer uit haar mondje,geen koorts meer,niet meer ziek,alleen nog wat verkouden maar ze had ook nog eens rsvirus op die ontstoken amandelen.

Maar ze eet en drinkt weer en is weer energiek en zit weer goed in haar vel en dat was iets wat ik de laatste paar maanden zo miste aan haar.

Laat je niet wegsturen en laat ze goed naar zijn keeltje en amandelen kijken.

Heel veel beterschap voor je mannetje.

16. happymama

Thnx deesdees . Nog steeds koorts 39.0 net .morgen moet ik werken maar donderdag ga ik mooi terug als ie nog koorts heeft. Hij slaapt. Ook echt super veel ineens. .smorgens 3uur en 2uur later moet hij echt weer naar bed

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook al meerdere malen aangegeven dat ze zo'n vieze geur om zich heen heeft. Bij koorts of verhoging komt dit steeds terug. Ook vieze geel/bruine vlekken op onderlaken in haar bedje. Keel was niks, longen en oren niet. Neusamandelen zijn die te zien voor een arts? Misschien moet ik dan een verwijzing kno arts vragen.... Als ze donderdag nog koorts heeft dan krijgt ze een antibiotica kuur.

18. happymama

Niet gaat eten en drinken gewoon goed gelukkig . Net om 5 uur wakker en nog kokend is de koorts maar 0,2 gezakt dus 38.8
    Maar hij is niet doodziek maar duurt al meer dan een week:(

19. happymama

toch maar ff de hap gebeld . ivm dat de koorts niet zakt .
    ze vond t niet normaal dat hij al zo lan met de koorts rondloopt en moet zeker morgen teru gaan naar de ha zei ze maar aangezien hij nog wel allert is hoefde ik nu niet te komen .
    dus zometeen nog een pcm en lekker slapen

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Eet en drinkt hij echt helemaal niets?

Deel Deze Pagina