Ik geef borstvoeding en geef mijn dochter op verzoek ik geef haar standaard 6 x op een dag, maar sinds 2 dagen komt ze maar 5x. Opzich zit het altijd wel ongeveer rond de zelfde tijd maar lang niet altijd, is dit een probleem? En het volgende zodra ze heeft gegeten en ik merk dat ze tijdens het eten bijna in slaap valt. Zodra ze klaar is leg ik haar wakker in bed. Maar het is bv geen vaste tijdstip dat ik haar om 2 uur in bed die en om half 4 is ze wakker. Komt dat nog of doe ik iets helemaal verkeerd. Ohja de nacht heeft ze al wel een ritme half 9 laatste voeding tot meestal half 6. Ergste geval half 4.
Nee hoor, geen probleem! Je doet het goed! Hier nogsteeds geen ritme Maar nu ben ik zelf absoluut het type niet voor een vast ritme, ik neem de dag zoals hij komt en mijn dochter dus ook. Op werkdagen krijgt ze haar eerste voeding rond 06:30 terwijl ze op vrije dagen zomaar uitslaapt tot 8/9 uur. In principe doe ik alles nogsteeds op verzoek, zowel borstvoeding, eten als slapen. De slaapjes overdag zijn ook niet op vaste tijden, de ene keer ligt ze om 9 uur alweer op bed terwijl ze de andere keer pas om 11 uur naar bed gaat... En de ene keer slaapt ze een half uur en de andere keer 3 uur... Ik neem dus alles zoals het komt. Als je daar zelf niet goed tegen kunt kan je als je kindje wat ouder is en je borstvoeding goed op gang is wat meer op de klok gaan voeden. Maar dan nog moet je goed naar je kindje kijken en kan ze zomaar ineens weer alles omgooien...
Voor een kindje van vijf weken klinkt dit al als een prima ritme! Hier duurde het een paar maanden voor we een duidelijk dag- en nachtritme hadden.
En dat noem je geen ritme? Denk dat een boel moeders van baby's van 5 weken met je zouden willen ruilen! Waarmee ik bedoel: je behoort kennelijk tot de selecte groep mazzelaars van makkelijke baby's! Klinkt hartstikke goed, dus geniet van die rust!
Zoooo half 9 al laatste voeding en dan 9 uurtjes slapen, dat is een beter ritme als die van mij hoor hahha. Die van mij is 7 weken oud, en drinkt nog 8 a 9 keer, zij krijgt haar laatste voeding rond 1.30u en komt dan weer tussen 7u en 8u. Hoe zwaar is je kindje dan? Denk dat dit er ook wel mee te maken heeft. Die van mij zat afgelopen maandag op 3800 gram met 6 weken dus. Was ook met 2710 gram geboren, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Maar jouw kindje heeft dan een prima ritme hoor!
Haha er zijn ook wel mama's van baby's van bijna 5 maanden die met je willen ruilen! Lijkt mij een prachtig ritme, ik zou willen dat ons mannetje 's nachts zo lang zou slapen en het zou redden op 5 of 6 voedingen...
wha ja ik ook! hier gaat het overdag vrij regelmatig, s avonds niet. dan zo laat, dan zo laat, s nachts ook een paar keer ze ligt bij ons in bed maar soms is het geen eens honger merk ik nu. Na ja wakker worden ze toch. Kan me op die leeftijd haast niet voorstellen dat ze zo lang slapen zonder te huilen of wakker worden?!
Ze doet het hartstikke goed, dus geniet ervan! Een ritme ontdek je meestal bij 3, 3,5 maand. Maar ze gooien dat nog net zo vaak om, dus kijk gewoon naar je kindje en als zij blij en tevreden is, is het goed!
Hahaha dus ze doet t goed! Ik klaag ook niet hoor, maar dacht misschien was t voor haar fijner. Kennelijk is het goed zo! Thans lady's Die gene die vroeg hoeveel ze woog ze zit op 4,47 gram boven het gemiddelde dus met een lengte van 56 cm.
Ja, ze doet het buitengewoon goed! 5 voedingen op een dag bij 5 weken is, zeker bij borstvoeding, echt uitzonderlijk. Zeker omdat ze dat zelf zo regelt. Lekker van genieten dus! Een ritme zit 'm niet zozeer in vaste tijden, alswel in vaste volgordes. Die vaste tijden komen soms later wel, en soms pas als je vaste voeding gaat geven en je toe gaat werken naar 3 maaltijden met wat tussendoortjes