Hoi ik zoek alleen wat bevestiging. Mijn kleine man ruim 3 maanden. Heeft nog geen ritme. Met bijna gaan werken en maak me nu wat onzeker of ik het wel goed doe. In de middag wil hij vaak niet slapen, heeft hij dan honger of kan hij niet in slaap komen. Bij mama op de arm geen probleem. De ene nacht zit er 9 uur tussen dan weer 6,5,4 uur. Ik zoek hopelijk een beetje bevestiging dat meer mensen dit hebben. GROETJES
Hier ook nog geen vast ritme en ook nog geen doorslaper hoor. Tja, niks aan te doen. Vind het geen probleem ( maar je moet niet zien hoe ik 's nachts uit bed kom hoor net als een oude oma haha) alleen moet je soms echt 's nachts al gaan rekenen van: oke wanneer de volgende fles, kan ditnog thuis of moet het op de creche. Iedereen in mijn omgeving zegt dat dit vanzelf komt, dus ik zie wel wanneer. Maar ik snap dat je onzeker wordt door al die superverhalen om je heen.
Hier slaapt mijn dochter nog steeds graag bij mij. Maar op de opvang valt ze zelf in slaap in het bedje. Geen zorgen dus ! Ze weten vaak genoeg dat ze ergens anders zijn en het daar anders werkt. Er zal alleen even een wen periode over heen gaan.
Hier kwam een soort van ritme na 3 maanden maar eigenlijk pas echt na 4 maanden, dus geen zorgen. Bij mama op de arm s ook heel herkenbaar. Met 15 weken sliep ze pas zonder mij (ze lag dag en nacht bij me), ging helemaal vanzelf.
Ik denk dat hij in de middag wil clusteren, dan wil hij inderdaad lekker dicht bij mama zijn en steeds kleine beetjes drinken. Als je flesvoeding geeft is dat wat lastiger, bij borstvoeding kun je hem gewoon lekker vaak aanleggen. Het ritme kwam hier pas met een maand of zes... En nog steeds is het 's middags een beetje jengelen en 's nachts vaak komen alhoewel ik daar nu ook een ritme in begin te ontdekken. Laat je niet gek maken door mensen of het consultatiebureau die tegen je zeggen dat je baby nu echt wel moet gaan doorslapen. Als je kleintje zo vroeg doorslaapt en een strak ritme heeft heb je geluk maar het is heel normaal dat hij dat nog niet heeft. Het is een mensje hè, geen computer. Ik heb beide kanten gezien. Mijn oudste sliep vanaf het begin door en had een (voor mij) perfect ritme van eten en slapen. Mijn jongste daarintegen maakt er een janboel van. Ik heb voor mezelf gesteld dat hij het eerste jaar zelf zijn ritme mag zoeken en dat ik hem indien nodig daarna ga helpen om een dag- en nacht, eet- en slaapritme aan te wennen. Tot zover doet hij het prima.