als school begint? word er niet goed van... dit keer begon ik iets te snotteren de week voor school begon, maar inmiddels gaan wij week 4 in... en het snotteren is niet gestopt.. elke morgen kop vol watten, boel zit dicht, hoest longen uit lijf etc.. is mijn weerstand dan echt zo waardeloos dat ik elk virusje tot mij neem als ik op het schoolpein sta?
Irritant is dat!! Ik gebruik sinds kort Solgar multivitamine, op natuurlijke basis en elk vitamine is ondersteunend of als treintje voor de andere vitamine en ik voel me zo veel beter, energiek en bijna nooit ziek. Nu zijn ze wel duur, dus ff wachten op actie bij de Dio! Wij hebben er veel baat bij!
Je weerstand zal dan inderdaad wel heel erg laag zijn, misschien een idee om gewoon multivitamine te slikken dagelijks? Baat het niet dan schaadt het niet toch?
+1 ik heb dit hele jaar er al last van de ene keer meer dan de andere keer. maar wel echt altijd snot konstant stukken erin ieuw.... dan is het ff wat minder en dan weer ff wat meer echt heel vermoeiend.
Heb je je amandelen nog? Ik was echt altijd verkouden, en nu ze er uit zijn bijna niet. En een stuk minder erg.
Al eens neus spoelen geprobeert? Ik zat vroeger van september tot mei aan de sinutab om mijn neus vrij te houden. Als ik nu een verkoudheid voel opkomen spoel ik een paar keer per dag mijn neus met een zoutoplossing en dan ben ik ervan verlost.
Ik ben ook al jaren verkouden. Tig onderzoeken gehad, slangen door m'n neus gehad (géén pretje, kan ik je zeggen) maar is allemaal niks uitgekomen. 'Gewoon' gevoelige luchtwegen vanwege m'n allergieën blijkbaar...
Slik je vitamine? Hier werkt het dus als een trein. Ik ben sinds ik bewust en meer vitamine slik, amper verkouden. Ook de kinderen hebben 'maar' 2 dagen een snotneus gehad, terwijl veel van de klas nog steeds snotteren. Ik slik nu de multivitamine, D12 en de ACE van Garden of Life en de vitamine C van NOW.
ben niet allergisch... ik heb ook in langere periodes zoals vakantie nergens last van..(plus aantal jaren terug de hele riedel van allergietesten gehad in het zh) vitamines slik ik ook maar blijkbaar baat het niet voldoende neusspoelen doe ik ook want enige manier om neus wat vrijer te houden.. mijn amandelen heb ik nog ja... misschien dat eens na laten kijken maar het hangt echt samen met school.. 1 snotterig kind op bezoek en bingo... zogauw school start krijg ik neiging om aandelen Otrivin te kopen LOL..
Kan toch best een allergie zijn. Uit de allergie testen van mijn zoon kwam ook niks (al 5 jaar chronisch verkouden af en aan). De kno arts wou het ook op verminderde weerstand gooien. Toen heb ik bloedtesten geëist (hij is namelijk echt nooit ziek verder). Bleek hij toch allergisch voor onze katten te zijn. Hierdoor was zijn neusslijmvlies constant ontstoken (kun je bijna niet zien zei ze). Hij krijgt nu 1 pilletjes per dag en heeft al een jaar nergens meer last van!
Ohh nog iemand!! Helaas heb ik hetzelfde probleem. Zo niet leuk Voordat ik kindren had was ik nooit verkouden/griep maar nu om de haverklap. Ik twijfel ook al langere tijd over multivitamine tabletjes. Toch maar eens proberen. O, ik heb wel een hoop allergieën waaronder huisstofmijt/pollen/knaagdieren.
Hier ook, jaren keelpijn gehad echt vaak. Veel verkouden ook. Vorig jaar laten prikken en ja hoor, allergisch voor van alles en nog wat... Maar goed je kan natuurlijk ook gewoon een verminderde weerstand hebben. Dan zo ik gewoon kijken of extra vitaminen supplementen werken.
In september steken de eerste "nieuwe" virusjes weer de kop op. Omdat je lang relatief weinig bent blootgesteld aan virusjes en langzaam steeds vaker binnen verkeert (in geval van school), krijg je deze relatief makkelijk te pakken. Mensen met een zwakkere weerstand hebben hier natuurlijk ook nog eens meer last van dan mensen met een sterke weerstand. Er wordt wel eens gezegd dat er vooral virussen actief zijn zolang er een "r" in de maand zit, maar tussen sept en feb is het helemaal hoogtij. Je zou eens kunnen kijken of er dingen zijn in je dagelijks leven, die je kunt doen of laten om je gezondheid te verbeteren. Ik werd ineens veel minder vaak en erg ziek, toen ik heel erg ging minderen in suiker en junkfood eten. Wie weet kun je ook ziets proberen? En daarnaast idd vitamine slikken! Verder hoort het dus ook gewoon een beetje bij de herfst en winter helaas.
Hier ook 3 jaar gehad... Zo irritant!! Ik was er vanaf en dan begon het doodleuk een paar dagen later weer opnieuw Naast constant verkouden had ik nog een hele reeks vage klachten, dus naar HA gegaan. Ik bleek een vit. D tekort te hebben... Sinds ik extra vitamine d slik, ben ik niet meer verkouden geweest