Hallo allemaal, ik ben op zoek naar creatieve ideeën, en ik geloof dat er hier best veel mensen zijn die daar goed in zijn Zaterdag is de openhuizenroute en daar doen wij aan mee. Er is wel interesse voor het appartement en we zijn recent in prijs gezakt waardoor het scherp geprijsd is, maar een koper is er nog niet... Wie heeft er tips hoe we zaterdag het huis wat leuker kunnen presenteren? Het staat al best lang leeg, dus we hebben er al Ikea-altijd-groene-nep-plantjes neergezet en er staan kaarsjes op een plateau. De truc van iets in de oven bakken is ook al bekend en is in de planning voor zaterdag. Verder is het geen optie om meubels te vervangen of muren te schilderen voor zaterdag Dus hoe gaan we met weinig tijd nog en het liefst ook geen grote dure investeringen er nog wat creatiefs aan toe voegen om het beter over te laten komen? Kom maar op met de creatieve ideeën!
Ziet het er nu uit zoals op de foto's? Dan zou ik in ieder geval 2 kleden kopen om over de banken heen te doen. In een neutrale kleur. Verder wat groens op het balkon inderdaad, of wat bloemetjes in een pot. Een bos bloemen op tafel binnen. Heb je niet nog ergens een goedkoop bistro-setje voor op het terras?
Ja die grote kast weg inderdaad. Of in ieder geval een deel. En wat is dat zwarte naast de eettafelstoel en de keuken? Kan dat ook weg? En ik weet dat het eigenlijk geen optie is maar als je de muren buiten bij het terras wit verft dan knapt het direct een heel stuk op!
Beetje kleur brengen. Ik zie idd de kaarsjes, maar ze mogen best opvallen. Het is nu een beetje flets... Tafelkleedje, mandje met fruit...
Ik zou de grote kast ook weghalen. Hij neemt heel veel ruimte in, dus optisch is de kamer nu veel kleiner.. En als het je smaak niet is, kun je er al gauw op afknappen. Kopers moeten het natuurlijk voor zich zien met hun eigen meubels erin, maar niet iedereen kan dat. Verder zou ik een leuke plantenbak op het balkon zetten.. En misschien wat meer kleuraccessoires in huis? Allemaal op elkaar afgestemd.. Denk aan kussentjes op de bank (hoeft niet duur te zijn, gewoon even bij Action, Jysk, Kwantum, Xenos, Leen kijken), potjes, vaasjes, kaarsjes.. Niet te overdreven, maar wel op zo'n manier dat het er wat 'vrolijker' uitziet! En idd, zoals je zelf al zei: een appeltaart in de oven
Ja, het ziet er uit zoals op de foto's. Hadden beide een eigen woning en bij samenwonen in mijn woning is dit zo achter gebleven Het is een combinatie van krijgertjes en Ikea, echt niet mooi dus... Maar we wonen er niet dichtbij, dus we gaan er echt heen voor de openhuizenroute. Het is meer dan een uur rijden, dus om er even iets te gaan doen dat gaat niet meer lukken. Het moet dus vrijdag avond of zaterdag ochtend gebeuren nog... Zwarte ding is wel weg en er zijn rode en groene Ikea kussentjes die op de bank kunnen, maar weggelegd zijn voor de foto. Ik weet het, dat past echt niet bij de bank, maar hij had zijn best toen gedaan om er kleur in te brengen
Verse bloemen op tafel, kleurig tafelkleedje eronder, eventueel tafel dekken, beetje kleur aanbrengen in het salon (kussentjes of zo), een (grote) plant op het terras zetten met een bistro setje erbij of een lounge chair / recliner.
Nog wat niet zichtbare tips: frisse geur aanbrengen (vooral in badkamer en toilet), aangenaam muziekje op de achtergrond opzetten, raam openzetten voor frisse lucht... Eventueel alles nog eens stofzuigen of afstoffen, en zorgen dat spiegels en ramen blinken. Als de zon niet schijnt, alle lichten in huis aansteken. Dat zijn tips die ons gegeven werden toen we ons appartement verlieten en het opnieuw verhuurd moest raken. Hoe sneller, hoe beter voor ons, dan moesten we onze opzeg niet uitdoen.
Ff ergens op de markt een goedkoop gekleurd leuk stofje met print op de kop tikken en die op een frame spannen en die ophangen dat geeft gelijk n hoop kleur en lijkt het wat warmer t is nu te neutraal En idee bekende koekjes bakken maar als dat niet gaat dennen geur en kaneel (olie in water met zon kaarsje er onder) doet het vaak goed. doet mensen aan kerst denken
Deze tip heeft niet zozeer met het open huis te maken, maar misschien is het iets om de meubels die je toch niet wilt houden direct op marktplaats te zetten; Zaterdag tussen 11.00 en 15.00 af te halen
Haha, dat zou wel een goede zijn! We willen er niets van houden, maar we hebben ons laten vertellen dat het beter verkoopt als er meubels staan dan dat er niets staat. Zelfs met deze meubels Ik hoor net dat de makelaar vanmiddag met iemand een 2e bezichtiging gaat doen, die ook al afgelopen week stukken van de VVE had opgevraagd, dus misschien dat ik net voor niets plantjes voor het balkon gekocht heb Maar als hij of zij het koopt dan doen we de plantjes er wel gratis bij hoor... haha Klinkt in ieder geval hoopvol als je er zaterdag vrij binnen kan lopen dat iemand dan toch nog snel op donderdag ineens een 2e keer wil kijken
Ik zou die grote kast ook weghalen. Ik zou de lente ook een beetje in huis halen door een vaas met grote verse bloemen op de eettafel neer te zetten en wat leuke sierkussentjes maken het ook al gauw huiselijker. Ik zou ook zeker wat potjes planten op de grond op het terras neerzetten. De geur van koffie doet het hem volgens mij ook!
Goedkoop bistrosetje van Jisk Tafel BLOKHUS Ø60cm+2 stoelen GRENAA | JYSK tuinposters bij action. Mooi kleden op vloer en bank. Groot hip zitzakgeval op balkon?
wellicht kan je nog spullen van je eigen huis naar het appartement slepen? Hoef je niet nieuwe dingen te kopen.
De fout die word gemaakt is die van de appeltaart, stel dat iemand daar niet van houd en die heeft toch die lucht om zich heen dan kan diegene daarop afknappen. Zou eerder alle ramen opendoen zodat het echt fris ruikt. - kleedjes over de bank kwam hier al voorbij, dat is een goede tip. - en idd, heel snel die grote kast eruit, maakt het zoveel kleiner, en wat papier ook zegt, evt accessoires uit eigen huis erin zetten,,scheelt ook weer geld.
Bedankt voor alle tips tot nu toe! De score van een middagje shoppen: lichte roze kaarsen om de witte te vervangen kussenhoezen, wit met een roze grote vlinder potjes met planten voor op het balkon wat er van thuis mee gaat: dienblaadje met blauwe steentjes waar de witte kaarsen weer bij kunnen voor op het balkon een kleine tafel voor op het balkon een mooie dekbedovertrek met bijpassende sierkussens Er staat daar nog een standaard met een soort hangend ei wat een stoel is, die gaat zaterdag het balkon op. De kast wegdoen is nog wel een optie, maar geen idee of we dat gaan halen met de korte tijd die we maar hebben en ook nog geen idee waar we dat ding dan weer kwijt moeten... We moeten ook nog tijd hebben om de ramen te wassen en te poetsen.
De kast is het grootste punt denk ik. ik zou toch voor vrijdagavond een paar vrienden en aanhanger inschakelen. Eerst foto"s maken en dan gratis af te halen vanaf aanhanger al uit elkaar gehaald. ramen vind ik van veel minder belang als de kast eigenlijk en eigenlijk lijkt het me de kosten van de benzine die het evt zaterdagochtend om 7 uur kost om nog even 2 uur de tijd te hebben er wel uit te kunnen halen.
ik voor mezelf geef weinig om accessoires in een huis om op te leuken en om te bezichtigen. Uiteindelijk zet je er toch je eigen meubels in wat ik belangrijk vind is schoon, schoon, schoon: vloeren dus schoon, evt gordijnen schoon, ramen fris gewassen, de deuren, voor de voordeur vegen en het belangrijkste: een schoon en fris toilet (ook onder in de pot) en geen kalkaanslag op kranen, douchecabines etc