Spoedarts verbiedt borstvoeding op spoed in ziekenhuis van Aalst!!!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Ineke1983, Jul 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    @LadyXochi Haha ik durf te wedden dat een aantal kolvende moeders ook zo'n toeschietreflex zouden willen. Nooit meer zorgelijk turen naar het aantal cc's!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Maar even serieus... Die filmpjes... De reactie van mensen daar. Ja, dat snap ik, met een volwassen vent. Maar kun je je voorstellen dat er mensen zijn die exact zo kijken als er een baby aangelegd wordt? Daar kan ik met mijn hoofd niet bij!

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Is volgens mij echt opvoeding. Iemand verzint niet van nature dat het obsceen is om een vrouw te zien voeden. Dat is de omgeving die op die manier reageert, kinderen nemen dat over en vinden dat later ook. Uitzonderingen daargelaten. Vroeger was het normaal dat iedereen gewoon bloot liep. Er is ooit door iemand bedacht dat dat obsceen is. En koud in de winter dan ook wel.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Een borst wordt in onze maatschappij voornamelijk gezien als 'sexsymbool' in plaats van een voedingsbron. De leeftijd van je kindje maakt dus voor sommigen helemaal niets uit. Ik snap dat zelf ook niet maar ik moet wel zeggen dat ik ook moeite heb met een duale rol van mijn borsten. Voor mij zijn zij op het moment gewoon nog een bron van troost en voeding voor Kyra (al drinkt ze nog maar 1 keer per dag effectief) en de seksuele rol komt straks wel weer als ik klaar ben met borstvoeding geven.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het klopt dat de borst een sexuele betekenis heeft.
    Mannen vinden ze mooi, omdat ze hun kinderen zullen voeden (daar denken ze niet bewust bij na hoor, maar zo heeft de natuur het wel bedacht;)).

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ja daar heb je helemaal gelijk in en ik herken het ook heel erg. Hier ook tijdens de voedingsperiode niet teveel gefrunnik door vriendjelief.

7. Seth

Seth Niet meer actief

Heb niet het hele topic gelezen hoor...
    maar iig...

Vind het belachelijk dat de arts zo reageerde....

Heb hier met mn zoontje toen hij 10 dagen oud was op de spoedeisende hulp gezeten... en vroeg toen ook om toestemming voor het geven van de borst... (tja net nieuwe moeder he... :))
    De arts juichde het zo wat toe... natuurlijk omdat mn zoontje zo ziek was.....

Moet trouwens zeggen dat ik later.... en zeker met mn tweede er steeds makkelijker in werd..... hup op een terras... kindje aan de borst....
    als je het een beetje goed aanpakt, zie je niet eens wat van de borst....
    en trouwens al zie je dat wel.... lekker boeiend..!!

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Waar heb je zoiets belachelijks gehoord??? Dit is NIET NIET NIET waar!!!
    AUB geen flauw gedoe he!

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoop dat jullie nu niet denken dat het er in elk ziekenhuis in België zo aan toe gaat... Dat is écht niet zo, zenne!

Ik zat gisteren trouwens te voeden in de cafetaria van ons ZH toen ik m'n collegaatjes onder hun pauze ging bezoeken. Maar mijn zoontje had losgelaten en ik had het niet gemerkt omdat ik in gesprek was met m'n collega...:)
    Dus ja...ik voed niet altijd zo héél subtiel...:)

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik zei dat ie z'n geduld zou verliezen... heb niets gezegd van stennis (?) schoppen en roepen en dreigen... ;)

Over dat kamertje apart => denk dat ze dan haar beurt in de 'rij' kwijt was en opnieuw lang zou moeten wachten... zo heb ik het begrepen uit het tv-interview, maar weet het natuurlijk niet beter...
    Als dat niet zo was zou ik persoonlijk ook liever in een rustig kamertje gelegen hebben hoor!

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oww...ik snap hem...

Mijn man blijft niet zo lief denk ik.,..als ie echt zn geduld verliest! Gelukkig nog nooit echt meegemaakt!

Vandaar dat ik daar vanuit ging!

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Haha Sarah, die van mij kan tegen mij soms wel uit z'n schoenen schieten maar is tegen anderen altijd heel beheerst...
    Zo meer van tussen tanden sissen en als die persoon zich omdraait 'Wat een eikel' en zo :)
    Al hoop ik wel dat dat een beetje verandert hoor, want soms moet je toch echt wel zeggen waar het op staat vind ik en tis altijd zo'n raar zicht als IK, de vrouw, om een verkeerde rekening moet gaan grommelen ;)

13. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Sjongejonge, lekker overdreven weer. Vooral dat woord obsceen. Serieus...
    Het is niet alsof ze voor de ogen van de arts even een open wond aan iedereen laat zien of dat ze even haar broek laat zakken of haar shirt.
    Van mij had hij lekker de grond in kunnen zakken. Maar ik geef dan ook overal borstvoeding (het hoofdje van het kind zit er toch gewoon voor?) Ik ga gewoon iedereen in bikini voortaan verzoeken of ze aub wat aan willen trekken. Of die arts vragen of hij aub even zijn witte jas wil uittrekken, dat vind ik obsceen of zijn medische instrumenten (ja sorry, dat doet me denken aan een penis, vind ik obsceen)

14. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Chantal1984: jij gaat vast geen bv geven!;)

Ik heb alle drie mijn kinderen bv gegeven en dat kan heel discreet. Als je verdorie al in een zh geen bv mag geven??? Ik kan zo'n arts echt niet snappen. En eerlijk gezegt: ik zou me ook niet laten weg stoppen in een ander hokje. Alleen omdat je misschien een cm of drie blote borst ziet?? Kom op in de zomer zie je meer bloot dan bij iemand die netjes bv geeft.

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Jawel hoor, maar als het in openbare ruimtes moet dan doe ik er wel een dekentje overheen, andere hoeven mijn '' borsten '' niet te zien .. Tja miss ben ik daar idd preuts in .. so be it ..

Bij de eerste kon ik helaas geen BV geven omdat ik te weinig voeding had ( week geprobeerd ) en dus meer aan de bijvoeding zat .. maar nogmaals BV is iets heel moois maar ik hoef niet mee te genieten als iemand anders BV geeft ... klein doekje er over heen is toch niet zo raar ?

16. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Maar waarom dan je soms zo felle reactie's in dit topic? Ik weet uit ervaring dat je idd heel netjes bv kan geven, ik gebruikte ook vaak een doekje.
    Maar vond jij deze dame dan te opvallend bv geven?

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nou daarvoor heeft het menselijk lichaam een vernuftige oplossing, namelijk het vermogen om je hoofd precies die kant op te draaien waar geen drinkende kindjes zitten. Probleem opgelost! ;)

18. chantal1984

Waarom moet ik mijn hoofd omdraaien :( .. Je kan toch ook rekening houden met de mensen om je heen als je BV geeft in een openbare ruimte ... kom op zeg ...

Maar laat maar ik ga er verder niet meer op in, ik ben er gewoon preuts in ... so be it ..

Is de discussie nu klaar, wat een gezeik zeg, als je tegenwoordig iets zegt wat anders is dan TS dan word je gelijk aangevallen ...

Adieu dames :D

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nou chantal komop, niemand valt je aan. Overdrijven is ook een vak hoor.

20. chantal1984

Zo komt het wel over :)

Share This Page