Alles is zo vreselijk ik gericht, waarom jij niet je hoofd omdraaien, waarom zou iemand haar kindje niet mogen voeden... ben het er mee eens dat je er rekening mee kan houden en ik heb dat ook altijd gedaan maar vind het zo belachelijk dat iemand anders zich altijd maar moet aanpassen, als een bvmamma overal en met iedereen rekening moet houden dan kan ze die bv wel op dr buik schijven... wat is het nou voor moeite om je hoofd om te draaien... Sorry maar ik moest dit gewoon kwijt zal me verder niet meer mengen in de discussie... en ja ik las dat je het wilde eindigen maar kan er gewoon slecht tegen dat alles zo "ik" is tegenwoordig.. laat iedereen gewoon... ontopic: ik vind het shocking... als het gegaan is zoals beschreven. Hoeveel vrouwen lopen er niet in hele korte rokjes en topjes waar je vaak nog meer ziet dan tijdens bv geven.... en dat kan wel??? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in...
ongeloofelijk zeg dat zo iets nog moet gebeuren ook al dek je het niet goed af dan zien ze nog niks.. ik heb met mijn dochter dik 10 maanden gegeven en ik dekte ook neit altijd af hoor.. soms gewoon geen tijd voor omdat ze ongeduldig werd tja dan moet je kiezen of delen gelukkig nooit commentaar op gekregen maar vind dit echt absurt:x
Van mij, TS, mag iedereen zijn mening geven Ik plaatste het juist om de verschillende reacties te horen! Laten we allemaal 'flinke' meiden zijn en geen ruzie maken...
Als iemand er een probleem mee heeft om een babytje te zien drinken aan de borst, dan is dat het probleem van de toeschouwer en niet van de mama. Dus dan draait de toeschouwer zn hoofd weg, en kijkt naar iets anders. Als ik iets niet wil zien dan kijk ik toch gewoon niet .
Waarom moeten vrouwen die iets natuurlijks doen rekening houden met mensen zoals jij die te preuts zijn om iemand anders te willen zien borstvoeden? Ik ben het ermee eens; jij kunt ook gewoon de andere kant op kijken als je er last van hebt.
Het is gewoon de natuur! Wat nou als ze nooit flesvoeding hadden uitgevonden... Dan hadden alle vrouwen met de borsten bloot gemoeten, zelfs degene die het absouluut niet willen. Als bv obsceen is, is je baby een schone pamper geven al helemaal obsceen, om nog niet te spreken over bevallingen!!! Had die arts ook de politie erbij gehaald als die moeder daar met dr benen wijd lag te bevallen op de spoed????
Pff wat een achterlijke reactie zeg van die arts! Snap dat ze het prettig vinden als het een beetje discreet gedaan wordt, maar verboden? Nota bene in een ziekenhuis die dus pro-bv zou moeten zijn.. Belachelijk! Ik heb ook overal en nergens gevoed maar probeerde het altijd redelijk bedekt te houden. Hemdje naar beneden, truitje omhoog en baby ervoor.. Ik snap dat niet iedereen het prettig vind om te zien, en vind er wel degelijk verschil tussen zitten of een baby de borst krijgt of de fles. Ik voel me niet echt op mn gemak als iemand recht voor mn gezicht gaat zitten voeden, maar dan kijk ik gewoon de andere kant op. Als een baby de fles krijgt voel ik me niet bezwaard om te kijken. Maar wat verwachten ze dan daar? Dat die vrouw met ploftieten en een krijsend kind gaat zitten?
Je hoort het verhaal maar van een kant hier. Als ik die mw zo hoor/lees is ze niet alleen maar een mama die bv wilde geven maar wilt ze ook graag nog bv promoten in openbare ruimten. (Quote:"Ik ben coördinator van het Mammacafé. Wij organiseren moedergroepen op openbare plaatsen om het taboe rond borstvoeding weg te werken.". We zijn er niet bij geweest, mss klopt het verhaal van deze mw als een bus, maar het kan ook goed zijn dat ze pontificaal in het midden van de wachtzaal is gaan zitten, de aandacht op zich gevestigd heeft en dan is gaan voeden met veel vertoon. Er is haar trouwens niet gezegd dat ze niet mocht voeden, maar ze heeft een kamertje toegewezen gekregen waar ze mocht voeden. Ik vind dat er veel tegenstrijdigheden in haar verhaal staan. Ze eiste, omdat ze veel pijn had, dat ze meteen geholpen werd, maar je kunt toch niet voeden op de rontgenafdeling. En daarbij lijkt het me sterk dat er 4 politiemannen naar het ziekenhuis komen voor een vrouwtje dat bv geeft. Volgens mij is daar meer aan de hand geweest.
Ben het met jou eens. Je hoort het verhaal maar van 1 kant. En dan ben ik altijd een beetje wantrouwig.
Als het niet klopt wat die dame zegt, waarom heeft dan de hoofdgeneesheer van dat ZH zich net verontschuldigd voor het gedrag van de spoedarts?
Hee ho jij es even! Dit is wat die dame die dit is overkomen zelf schrijft he! Dus jij hebt als ts niet eens het hele verhaal gelezen? Komt ie nog een keertje: "Ik werd in de wachtzaal gezet en enige momenten later kwamen de twee verpleegkundigen van de spoed en VIER politieagenten op ons af. Ik had volgens hen de wet overschreden. Als burger van België moet ik weten dat borstvoeding in het openbaar, openbare zedenschennis is.
Die spoedarts heb je idd nog niet gehoord maar het ZH toch wel. Die arts zal zich wss niet meer durven of misschien zelfs niet mogen vertonen op TV? Wat ik ook begrijp want hij kan zichzelf dan toch niet rechtvaardigen naar mijn mening? Hij heeft gewoon dingen gezegd die NIET kloppen (BV = openbare zedenschennis).
Nogaals, ik ben er niet bij geweest en je hoort alleen het verhaal van de vrouw (een coordinator van het mammacafe dat zet mij toch wel aan het denken). Als het gegaan is zoals het gegaan is is het natuurlijk belachelijk, dat voorop, maar dat kan ik niet opmaken uit de informatie die ik hier lees. Misschien hebben zij en haar man wel enorme stennis gemaakt, terecht of onterecht, en is daardoor de politie gebeld. Dat het ziekenhuis meteen excuus maakt is logisch, zij hebben een naam hoog te houden en kunnen geen negatieve publiciteit gebruiken. Edit: Zelf zou ik gewoon eerst even mijn kind gevoed hebben in een apart kamertje, lekker rustig en geen pottenkijkers. En daarna de rontgenfoto maken, Je kunt toch niet voeden tijdens het maken van de rontgenfoto.
Het idee dat je stennis gaat lopen schoppen als je voedt! Ik vind dat een rustmoment De reden dat ik in het begin niet in het openbaar voedde is omdat ik erg veel melk had dat alle kanten op spoot, mijn zoontje moeite had met goed aanhappen en erg snel afgeleid was en dan losliet. Laatst op vakantie wel gedaan gewoon midden een park, op een bankje op de boulevard etc. met een kind van >80 cm en > 13 kilo en toch viel dat minder op. @Chantal: ik weet niet hoe jij je borstvoeding geven voorstelt, maar als ik mijn kind aan de borst heb zie je helemaal geen tiet.....euh biet!!!
Later zegt ze wel dat ze het niet wist dat dit zo was. En het IS ook niet zo. Waar die agenten of verpleegkundigen dit vandaan halen, weet ik niet maar ze zijn in ieder geval hun boekje te buiten gegaan.
brenda, jij zegt wat ik precies dacht. Als daar "zomaar"een vrouw had gezeten en bv had gegeven is het idd belachelijk dat de politie erbij gehaald werd. Wel vind ik dat je het netjes kan doen (nee, dat doet niet iedereen) en als er toch een kamertje aangeboden wordt, waarom accepteer je dat niet gewoon, dat is ook meer rust voor je kindje hoor, dan op een spoedafdeling. Maar.. ik denk dus net als brenda, dat die vrouw daar niet zomaar zat en dat daar zeker wel meer aan vooraf moet zijn gegaan. Het is mij iets te toevallig dat zij net van een organisatie is die bv in het openbaar willen promoten. Ik kan mij voorstellen dat je dan net iets provocerender te werk gaat. En als het in belgie echt in de wet staat, dan heb je je daar ook maar aan te houden vind ik. Maar weet iemand of dat nu echt zo is??
Als je met je borsten ontbloot loopt, mag dat niet, maar dat mag hier ook niet. Die vrouw is misschien iets te vrij geweest?
Wat bedoel je met deze link? Met de titel wordt geen wet gequot ofzo zenne. Het is een sarcastische opmerking.