En oh ja, je afzonderen om BV te geven vind ik persoonlijk ook raar en vreemd. Waarom?! Een fles mag wel maar borst niet?! Juist veel beter, dus ik zou het echt fantastisch vinden als er in de toekomst minder bekrompen wordt omgegaan met BV geven.
Echt belachelijk van die arts! Ik heb werkelijk waar op allerlei plaatsen BV gegeven. Bij een consult bij een Advocaat Bij het CWI Nou teveel plekken om op te noemen. Bij beide instantie's kreeg ik zelfs tijdens het voeden een glas water aangeboden. Kom op zeg! BV moet kunnen!OVERAL
Echt waar kan me er niet overuit dat notabene een arts dat verbied. Het is dat ik geen BV meer geef,maar als ik die vrouw in kwestie was en met mijn melkproduktie die ik destijds had ,had ik werkelijk waar mijn tiet gepakt en hem recht in zijn smoel gespoten. Zeg ik nu met een wijntje op hahahaha Zonder gekheid,kan er echt niet overuit hoor.
Whaha recht in d'r ogen! :x Ik heb ook echt overal gevoed, verjaardagen, visite, al lopend op staat, in de winkel, op het terras... Nou ja, overal dus. Dat is toch ook zo super aan BV, zo gemakkelijk En ik heb me juist altijd erg trots gevoeld over BV geven. Ook veel complimenten gekregen trouwens, over overal voeden, eigenlijk nog nooit een negatieve reactie nu ik er over nadenk. (niet dat dat me iets zou interesseren, maar positief is toch leuker )
Je kunt tijdens een rontgenonderzoek toch echt geen bv geven. Want dan is de essentie van het beste voor je kind meteen van de baan. En dat is waar die mw op aandrong lees ik in haar verhaal op facebook.
Helemaal mee eens Female. Ik heb echt ook overal gevoed,op een vol strand,terras,zwembad,restaurants,deed zelf de deur open met Justin aan de borst als de deurbel ging,nou noem maar op. Heb een jaar BV gegeven en ben zo trots dat ik mijn ventje dit heb kunnen geven en mis het iedere dag nog. Ik koester mij nog steeds aan mijn gedicht voor Justin: View attachment 86193 Mischien geheel offtopic,maar goed wat ik duidelijk wil maken is dat voor heel veel vrouwen de BV periode een heel speciaal iets is, en NIEMAND maar dan ook NIEMAND heeft het recht om een moeder te verbieden om haar kind(jes)te voeden,waar dan maar ook.
Ik geloof dat we wel een beetje op 1 lijn liggen, Nathalie Ja ik ik heb ook ong. zolang als jij BV gegeven (1e x 1 jaar, 2e x 15 maanden) Is bijzonder he. Had het voor geen goud willen missen
Jee met verbazing heb ik het gelezen.. Ik geef ook overal BV en ben van plan dit ook overal te blijven doen!..de fles mag toch immers ook? Hadden ze bij mij niet mee aan moeten komen want ik had ze direct uitgelachen.... Ook ben ik het er niet mee eens dat we ons moeten verstoppen of dat je er ''niets'' van mag zien. Mensen die het niet willen zien kijken maar lekker de andere kant op als mijn borst zichbaar is... nog nooit een borst gezien dan?? Bij mensen die kleding aan hebben waar de borsten half uit hangen vraag ik toch ook niet of ze hun kleding omhoog willen hijsen... hahaha Nathalie dat is wel een goede ja
Ik weet niet of het in Belgie een verboden iets is om je borst bloot te leggen, als dat wel zo is tsja dan is bv ook verboden want ook al hou je er een kind voor, het blijft een blote borst, alleen zouden de meeste mensen daar overheen kijken omdat de baby toch moet eten. Heb de link gelezen en tsja van mij mag iedereen overal bv geven, maar krijg bij het lezen van haar verhaal toch het idee dat ze meer bezig was met uitlokken en een statement maken dan met objectief zijn. Ze zegt dat de verpleging haar niet gelijk door wou rijden omdat ze bv gaf, maar ik heb nog nooit op de spoed mee gemaakt dat je voorrang krijgt vanwege een pijnlijke voet. Vervolgens stopt ze met bv om door te mogen, en daar begint ze weer over de bv...als je kindje echt zoveel honger heeft dan maak je toch even in dat andere kamertje je bv af zodat je baby stopt met jengelen en geen honger meer heeft. Of je kindje had toch niet zoveel honger als dat je voor doet komen. Het is misschien ook niet erg handig om je kind de borst (of de fles) te geven als je "behandeld" gaat worden, ze barste van de pijn dus lijkt mij dat als ze dan gaan beginnen met onderzoeken je niet echt op je gemak zit en waarschijnlijk ook nog weleens wilt "schrikken" van de pijn. En dan nog tien keer de naam van dat gedoe waar ze voor werkt erbij....mwoah....ik heb het idee dat ze het allemaal flink uit de hand heeft laten lopen. Enne de foto's die er bij staan zijn ook niet de ik geef mijn baby subtiel de borst en doe dat heel discreet
@Nathalie1973; super mooi geschreven! ik weet precies wat je bedoelt, ik mis het ook nog iedere dag maar mijn zoontje lijkt er vrede mee te hebben en daar gaat het om (niet echt ontopic, sorry!)
dan kan ik je aanraden beter te lezen ze wou onderweg ernaartoe (in de gang dus) doorgaan met voeden en in de wachtkamer voor radiologie daar heeft ze nogmaals gevraagd naar de regelementen die er volgens de dame achter die balie helemaal niet waren
Ik denk dat vrouwen die vinden dat JIJ als voedende moeder maar ergens anders moet gaan zitten zelf helemaal niks hebben met borstvoeding. Ik kan het aan hen denk ik ook niet uitleggen dat borstvoeding zoiets basaals is en dat het niks met sex, naakt of perversiteit van anderen te maken heeft! Het is het probleem van diegene die dat wel vindt en dan mag die zijn hoofd afwenden of verkassen!
Ik vind dat er een beetje te veel de nadruk wordt gelegd op "de borst geven". Er wordt aan voorbij gegaan dat het "je kind te drinken geven" is. Sorry, maar je gaat je kind toch geen voeding onthouden omdat iemand er aanstoot aan neemt? Een baby moet toch drinken, wat heeft die er mee te maken of er wel of geen mensen meekijken? Ik persoonlijk heb overigens nooit in het openbaar gevoed, puur omdat ik dat zelf moeilijk vind. Ik zocht dan zelf een rustig plekje op. Maar niet om tere oogjes van anderen te sparen dus.