Onze dame is 4 maanden en we zijn gestart met het geven van groente en fruit. En opeens is onze dame verandert in een draakje. Ze weigert de gewone fles, lijkt alleen maar rijstebloem pap te willen. Huilt veel, slaapt minder... Poe he, waar ben ik aan begonnen! denk ik wel eens.... De fruithapjes vindt ze overigens wel interessant, de groente minder. In de nacht slaapt ze nog steeds goed, maar overdag beduidend minder. Ik weet niet zeker of haar gedrag aan de nieuwe hapjes ligt. Ook op andere gebieden ontwikkelt ze opeens snel. Bijv. op de zij draaien en met twee handjes vanalles pakken. Een vriendin van mij had het over 'oei ik groei' en de daarin beschreven sprongetjes. Was jullie eerste stap naar 'gewoon' eten ook zo chaotisch? Herkennen jullie iets in mijn (korte) verhaal? Hebben jullie tips?
Hoi, ik heb geen ervaring met bijvoeden vanaf 4 maanden (ben met 6 gestart) maar kan het niet zijn dat ze er gewoon last van heeft? Krampjes, ondat je zelf zegt veel huilen en weinig slapen? Misschien gewoon even een paar dagen stoppen (ze heeft het toch nog niet nodig) en alleen nog de fles aanbieden en kijken hoe het gaat? Ik geloof idd dat er rond die periode ook een sprongetje is maar dan kun je iig uitsluiten dat het aan de voeding ligt. Succes!
Ben nog niet begonnen met bijvoeden, maar herken het gedrag meteen! Zie dat mijn zoon 1 dag jonger is Dit zijn volgens mij echt groeiperikelen hoor! Hij slaapt ook erg slecht overdag ineens, gisteren maar 3 uur terwijl hij anders keurig een uur, anderhalf uur wakker is, dan naar bed en heerlijk slapen. En veel huilen, slecht drinken, voor het naar bed brengen bied ik nog aan, gaat hij vervolgens in bed liggen huilen en in alles happen wat hij maar tegenkomt. Leg ik hem aan drinkt hij meteen Lastig hoor! Op de zij draaien doet onze kleine man nog niet trouwens. En geef t de tijd, ik weet bijna zeker dat het niet aan je bijvoeding ligt! Je zou er idd even mee kunnen stoppen, maar deze periode kan wel even voortduren volgens oei ik groei.
Ik herken het ook. Mijn dochter is van 8 juni. Anderhalve week geleden prikjes gehad, sindsdien erg van slag, slaapt minder, praat opeens niet meer (ze brabbelde heel wat af) lacht minder en is echt zich zelf niet. Volgende de oei ik groei app zitten ze inderdaad in een sprongentje. Ze kan namelijk opeens draaien! Ik was erg verbaast toen ik dat gister zag. Wij zijn nu ook een klein weekje bezig met groente en fruit. Ik merk daardoor geen verschil. Het trekt vast wel weer bij!
Ze moeten eraan wennen en zeker hun maagje. Maar hou het in de gaten. Onze zoon bleek later een allergie te hebben