Twijfels/ervaringen over autoreis/op vakantie gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Hoi allemaal,

We zijn van plan om komend jaar op vakantie te gaan naar Zuid-Frankrijk met de auto. We willen het stuk in 2 keer rijden met 1 overnachting. Maar nu begint mijn moeder haar zorgen te uiten (ze is nogal overbezorgd) en ga ik daardoor zelf ook weer twijfelen.
    Ze vind het gevaarlijk om met 3 kinderen in de auto op vakantie te gaan in onze auto (Ford Focus uit 2005 en goed onderhouden, dus waarom?).
    Ik denk dan, er zijn toch heel veel gezinnen die met een auto op vakantie gaan en ongelukken kunnen toch overal gebeuren?
    Durven jullie dit aan of zouden jullie gaan vliegen (nogal een stuk duurder met 5 personen).

Groetjes Suus

edit: alle auto's ouder dan 2 jaar vindt ze al gevaarlijk zo ongeveer..

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Onze Focus is van 2006 en die trekt zelfs onze caravan naar Italië. Ik zie dus geen proleem, gewoon lekker doen.

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Belachelijk en overdreven van haar zeg. Gewoon gaan, super leuk joh!

4. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik sluit me bij bovenstaande aan! Gaan en lekker genieten!

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Gewoon lekker gaan hoor, ik zie het probleem niet. Zorg wel dat je op tijd je ANWB lidmaatschap op orde hebt en niet bijv alleen Nederland dekking hebt.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ja, we zijn al lid van de ANWB met europa dekking.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

Wij rijden ook gewoon hoor zou niet weten waarom niet

8. tuc

tuc Niet meer actief

joh gewoon gaan, wij gaan ook altijd op vakantie met de auto, meestal italie of oostenrijk. Tot nu toe met 1 kind, komende zomer met 2 kids voor het eerst. Maar zie het verschil niet met meerdere kinderen.

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Voor de auto zou ik het zeker niet laten!
    Wij gaan op vakantie binnen nederland omdat we geen zin hebben om zo ver te rijden met de kinderen, maar dat heeft niks met veiligheid te maken.

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Joh, niet twijfelen gewoon gaan! Wij (oke, met ons tweetjes) zijn ook al een aantal keren naar Z-Frankrijk geweest. Lekker naar het zuiden in het najaar en in het voorjaar richting de Alpen voor wintersport. De wegen naar het zuiden (route du soleil) zijn heel goed te doen. Je rijdt niet in 1x, dus oververmoeid doortuffen doen jullie ook niet.
    Zorg ervoor dat er met warm weer ruim voldoende drinken in de auto is, ook voor als je pech krijgt onderweg.
    Verder zijn die alcoholtesten verplicht. Wat ook anders is is dat iedereen een veiligheidshesje aan moet zodra je met pech langs de weg komt te staan, ook de kinderen.

Gloednieuwe auto's begeven het tegenwoordig ook vaak omdat daar zoveel elektronica inzit. Als er dan een beetje verkeerd zit dan houdt het ook op.

Enne, misschien kan je tegen je moeder zeggen dat je gewoon nog in Europa zit met alle luxe, comfort en met (pech)hulp en niet in the middle of nowhere in Afrika of Mexico.

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Is prima te doen met die auto hoor.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    gewoon lekker gaan. Wij gaan al sinds wij de eerste hebben en afgelopen jaar met zijn vieren. Wij hebben ook een ford focus gaat prima.
    Dakkoffer er op. Zorgen dat je ging bagage los hebt liggen op de achterhoede. En gaan! Heerlijk. Overnachten deden wij ook.
    Kinderen een dvdtje en iedere 2 uur stoppen is het goed te doen.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Wij gingen vroeger (ja vroegah) met een vw jetta van toen 15 jaar oud naar Spanje (1600 km). Ik was 4,5 broertje 3,5 en zusje 3 maanden oud. Ging prima. :)

Gewoon doen, voldoende water mee en gaan met die banaan!

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ok, bedankt voor de reacties! Gewoon gaan dus haha. Tja, dat is het stomme, wij gingen vroeger ook altijd met de auto op vakantie en ook niet met een nieuwe auto volgens mij.

15. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Gewoon doen hoor! Wij zijn in 2011 ook geweest, niet naar het zuiden maar het westen (900km) in één keer gereden in onze station van 2002!
    Ging prima. Koelboxje mee, dvdje aan, en rijden maar! Kids waren toen 1,5 en 4.
    Heen zijn we 's ochends vroeg gaan rijden en terug begin vd avond.

16. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Wij rijden deze zomer ook naar het zuiden met de auto. 3 de jaar op rij. Wij laten weekje voor vertrek nog een controle doen in de garage en met een goede verzekering zie ik geen problemen

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wij zijn vorig jaar naar Zuid-Frankrijk gereden met onze auto (ook 2006). 's Nachts vertrokken en in 1 keer doorgereden (wel gestopt om de 2 a 3 uur natuurlijk).

18. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    lekker gaan kan prima, dingetjes mee voor de kids om zich onderweg te vermaken en gaan met die banaan.
    Wij zijn jaar geleden ook geweest en hebben het grootste stuk de eerste dag afgelegd toen een prachtig hotelletje wat een super idyllisch riviertje bleek te liggen geboekt.
    De andere ochtend lekker ontbeten en weer verder gaan rijden super relaxed.
    Pech onderweg kan je ook met een gloednieuwe auto hebben.

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Nou wij doen dat altijd hoor, je hebt volgens mij ook net zoveel kans om in nl een ongeluk te krijgen......zorg wel voor anwb met europa service en een creditcard, die heb je nodig om een vervangauto te krijgen mocht hij er mee kappen.....vind het een beetje overdreven van je moeder dan kan niemand meer op vakantie!! Ga er voor en veel voorpret bij de voorbereiding !

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij zijn vorig jaar naar zuid Frankrijk gegaan in een auto van 11 jaar oud, 1 overnachting en ik rij alleen want manlief heeft geen rijbewijs. Ging prima. Zou inderdaad wel ANWB Europa afsluiten, maar de route naar zuid Frankrijk rijdt super, dus echt geen reden tot twijfels.
    Dit jaar gaan we naar het gardameer, gelukkig in een nieuwere auto :)

Deel Deze Pagina