Dit iets? Interveste - Antikraak Den Bosch voor wonen en beheer ( heb zelf geen idee of anti kraak iets is)
Maar wat ik me afvraag: Is dit een onvoorziene situatie ? Of ? Omdat het nu de 20ste is en ze dus de 22ste al onderdak moeten hebben... Het lijkt me dat ze wanneer ze dit allemaal wel aan hadden zien komen al eerder actie hadden ondernomen of niet ? Tja je zou een oproep kunnen plaatsen op marktplaats misschien ? Succes ermee!
Antikraak is geen optie. Ze hebben geen NL paspoort (zijn sinds gisteren pas in NL) en ze hebben een baby Het zijn expats. Ze gaan per de 11e febr. in een nieuw onderkomen (voor de lange termijn). Ze zitten nu in een hotel, en de baas 'geeft' hun 3 hotel overnachtingen. De rest moeten ze uit eigen zak betalen. Dan snap je dat een hotel (80 euro per nacht o.i.d.) behoorlijk in de papieren gaat lopen. Vandaar dat we een andere oplossing zoeken! Ze willen zelf eten kunnen klaarmaken (want iedere dag afhaal/uit eten is ook geen optie). Plus: die vrouw zit heel de dag alleen (met baby welliswaar, maar de man werkt gewoon de hele dag)...dan is een hotelkamer behoorlijk vervelend.
Maar 3 overnachtingen voor een expat? Wat een waardeloos bedrijf! Normaliter zorgt een baas voor onderkomen vanaf de 1e dag tot de laatste dag.... (n.b. werk al jaren in expatwereld).
los van het feit dat het een waardeloze regeling is: ze wisten dan toch al langer dat ze naar NLD zouden komen? Waarom regelen ze dit nu pas.....??? Je wilt met een baby toch niet " op straat" staan.
Ik wil niet teveel in detail treden (vanwege - jeweetmaarnooit) maar ze krijgen bij een bepaald salaris geen vergoeding voor verblijf. En dit is allemaal wel erg korte termijn gebeuren hoor..echt waar!
Ik hoop dat ze wat vinden. Voor herhaling vatbaar lijkt het me zeer zeker niet. Wat al gezegd is, beroerd geregeld zeg!
Sorry kom niet uit de buurt dus weet ook niets,maar kunnen ze in het ergste geval niet voor een paar nachten bij jullie ?
Heb je al gekeken op een site zoals bellvilla of alle vakantiehuizen? Deze hebben over het algemeen ook goedkopere huizen. En staan ook particuliere huizen op. Succes!
hier is de camping het gehele jaar open maar werner komt net pas thuis maar zie al dat je voorzien bent
Als expat heb je een heel erg riant salaris! Kan me niet voorstellen dat je daar niet 20 dagen een (goedkoop) hotel van kan betalen. (zit zelf ook al jaren als expat (echtgenote) overal)
Nou ja, ik ga niet teveel over deze mensen schrijven - want dat zou ik zelf ook niet echt waarderen...maar ze zijn wel met 2 volwassenen en een baby. Ze willen dus ook zelf een beetje kunnen koken. Als jij 3 weken lang met 2 volwassenen zit en 3 weken lang voor ieder kopje thee of koffie naar de lounge van een hotel moet gaan kan ik me voorstellen dat je daar gek van zou worden. Buiten het feit om dat ik niet in hun portemonnee kan kijken. Ik weet alleen dat ze alles zelf moeten betalen. Ze gaven aan hulp nodig te hebben en ik heb mijn best gedaan voor ze. Als ze deze optie niet nemen moeten ze het zelf weten. Maar als het voor mij al lastig is om iets te vinden (heb heel de dag zitten bellen) dan is het voor hun nog veel moeilijker.
Dat is lief van je, maar ik ken die mensen (nog) niet Lang verhaal, maar ik heb ze nog nooit gesproken of gezien. Via via hoorden wij dat zehulp nodig hadden. Morgen (als ze uit het hotel moeten en naar de alternatieve verblijfsplaats) gaan we ze wel ophalen en brengen. Ze hebben tenslotte totaal geen vervoer... Na die 3 weken gaan we ze wel heel regelmatig zien...dan pas gaan wij een 'relatie' met hun aan namelijk.
Wat lief van je dat je ze wil helpen met het zoeken naar een plek waar ze kunnen verblijven. Ik neem aan dat ze dat wel waarderen hoor. Maar wat een slechte baas hebben ze toch zeg, die hoort gewoon alles te regelen en te vergoeden!
Hangt dus duidelijk van de werkgever af....want tot nu toe hebben wij eigenlijk niet anders meegemaakt bij expats. Ze 'krijgen' de eerste paar dagen, en daarna krijgen ze alleen alle kosten boven de 1250 euro vergoed van de werkgever (woonkosten).