Wanneer zijn jullie kindjes overgegaan op een groot bed? We zitten heel erg te twijfelen namelijk. Ze is nu 2, loopt al een aardige tijd. We zouden dan wel zo'n bedhekje eraan doen en een hekje in de deur zodat ze haar kamer niet uitkan. Haar zus heeft hetzelfde bed en daar kruipt ze zo in en gaat lekker onder de dekens liggen...... Moeilijk!
Mijn meisje ging over met 18 mnd oud. Ze was toen 96 cm en gooide steeds haar lange benen over het bed en liet zich steeds uit het ledikant vallen en klom steeds. Dus levensgevaarlijk. In een gewoon bed er geen last van gehad. Ze slaapt als een roosje. Gefeliciteerd met je dochters 2de verjaardag. Wat gaat het snel he? De mijne word over dik 3 weken ook alweer 2. Fijne dag
Mijn oudste klom ook met 18 maanden uit haar bed, dus toen tijdelijk over gegaan op een peuterbedje (geleend). Dat ging prima, dus toen wilden we zelf iets kopen en zijn we toch voor een eenpersoonsbed gegaan. Kamer was groot genoeg, en een peuterbed is op die leeftijd ook nog heel groot, dus dat maakt in principe weinig uit. Je hebt idd een bedhekje voor het eruit vallen. Aan de andere kant, mijn jongste is bijna 20 maanden en zolang zij er niet uitklimt hoeft ze van mij ook niet in een gewoon bed. Dit is nog wel lekker veilig, zowel voor haar als voor ons!! Dus als ze er nog niet uit klimt, zou ik misschien nog wel ff wachten.
Wij hebben deze week een eenpersoonsbed geplaatstvoor onze peuter (okt 2011). Het ledikantje staat er nog, zodat hij kan kiezen, maar daar wil hij niet meer in. Het naar bed gaan is wel een drama nu. Maar gaatwel iedere dag iets beter.
Wij hebben sinds een maandje ofzo een peuterbedje, dus met 19 maanden ongeveer overgegaan. Ik had haar heel graag nog heel veel langer in haar ledikantje laten liggen maar ze begon eruit te klimmen. In de nachten gaat het prima, ze valt of klimt er niet uit en in de ochtend blijft ze me roepen tot ik haar kom halen. Ze is niet vroeger wakker ofzo... De middagen...die gaan iets minder. Eerste middag: 13x teruggelegd, tweede middag 11x teruggelegd, derde middag 2x teruggelegd voor ze ging slapen en vanaf de vierde middag sliep ze helemaal niet meer smiddags. Steeds eruit enzo en dan was ik 2 uur lang heen en weer aan het lopen dus dat werkte niet zo. Bij de GO en bij mijn moeder sliep ze wel gewoon (in het ledikantje nog wel!) dus sinds een week staat hier naast het peuterbed ook het campingbedje in haar kamer en in de middag slaapt ze in het campingbedje en in de nacht in het peuterbed. Dat gaat heel goed, klimmen doet ze eigenlijk niet uit haar campingbedje en in de nacht slaapt ze heerlijk in haar peuterbed.
Bij ons staat het bed klaar om in elkaar te zetten. Ze is nu 28 maanden. Ledikant is nog prima maar kleine zus groeit de wieg uit
Hier staat een autobed klaar voor z'n tweede verjaardag. Op zich slaapt ie nog prima in het ledikant maar het is een aanslag op mijn rug als ik hem naar bed breng, vandaar dat ie dus één dezer weken overgaat naar een bed.
Sinds 1,5 maand slaapt onze zoon in een groot bed. Ik merkte dat hij onrustiger ging slapen in zijn ledikant. En voor mij werd het erg zwaar om m er telkens in en uit te tillen. Hij slaapt nu weer als een roosje. Wel kruipt hij nu opeens zijn bed door s nachts dus af en toe is hij wat koud en moet ik m helpen om zijn dekens te ontwarren.
Onze dochter is bijna 23 maand. Maar slaap nog heerlijk in haar ledikant. Laat het voorlopig ook lekker zo. Ze klimt er nog niet uit.
Het is gelukkig niet zo dat ze uit bed klimt of iets, het is nu een ledikant van 140x70 dus al groter als normaal. Alleen hebben we een mooie aanbieding gezien, vandaar. We hebben gezegd dat we het bed wel alvast gaan kopen en dan kunnen we hem desnoods eerst nog een tijd onder ons bed stallen...... Ze slaapt gelukkig nog wel lekker in haar ledikant!
Hier nog geen groot bed,we kijken gewoon even aan hoe lang het ledikant nog goed gaat. Hij wordt ook nog steeds op z'n kop wakker dus geen idee hoe hij dat in een groot bed gaat doen straks
Hier ben ik het helemaal mee eens. Heerlijk als ze er nog niet uit klimmen en zolang lekker in het ledikantje laten. Lijkt me ook een veilig plekje voor ze. Hier ging mijn oudste met 2,5 de boel buiten zijn ledikant verkennen en hebben we hem in zijn grote bed (90x200) gestopt. Vond hij reuze interessant toen maar wel spannend.