Binnen roken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    He meiden,

Laatst kwam mijn vader op bezoek bij ons en hij stelde voor op bezoek te gaan bij een tante van hem die ik al jaren niet meer gezien heb. Ze zou het volgens mijn vader erg leuk vinden om Lucas te zien en mijn vader wilde natuurlijk pronken met zijn kleinzoon.
    Prima, zonder er verder over nagedacht te hebben zet ik mijn kleine ventje in de auto en vertrekken we.

Toen we binnen kwamen rook ik de geur van sigaretten al. Tante rookt zelf niet, maar haar twee vriendinnen die ook op bezoek waren dus wel. Ik ben hier niet blij mee en geef dit aan waarop ik vervolgens de reactie van een van de dames krijg dat ik niet kan bepalen of er in andermans huis gerookt wordt. Klopt, maar ik kan er wel voor kiezen mijn kind hier niet aan bloot te stellen. Ik heb me geëxcuseerd en ik ben omgedraaid en weggelopen. Kom nou zeg..

Hoe denken jullie hierover? Had ik dit zomaar toe moeten laten? Ik voelde me zo opgelaten toen ik wegging, maar tegelijkertijd ook zo trots omdat ik ben opgekomen voor mijn kleintje...

2. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Heel goed gedaan ! Ben zelf ook zo en ik rook!
    Maar mijn kinderen in de rook no way

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Goed gedaan! Waren meer mensen maar zo.
    Tuurlijk kan ie je iemand niets verbieden in zijn eigen huis. Het zo normaal moeten zijn dat mensen niet roken bij kinderen!

4. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Super gedaan ik doe het ook hoor als men niet wil stoppen met roken in huis als ik kom
    Ik rook zelf ook maar echt niet in huis of in de buurt van mijn kindjes ze hebben me zelfs nog nooit zien roken
    Gelukkig heb ik het maar 1 keer meegemaakt dat er gewoon gerookt bleef worden tuurlijk kan er dan niks van zeggen hun huis maar keer direct om en ga naar huis

5. misa

misa Niet meer actief

Goed gedaan meid!

6. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het ook gedaan hebben, al vind ik het sneu voor je tante.

Zij rookt zelf niet maar haar bezoek wel. Heb je aan haar uitgelegd waarom je weggaat en voorgesteld dat je binnenkort weer op visite komt als er geen rokers zijn?

7. misa

misa Niet meer actief

Achja, die tante had ook de mond open kunnen trekken toch? En daarbij ging je eigenlijk alleen voor je vader toch? Als jullie het contact beiden belangrijk zouden vinden, zou dat er vast geweest zijn.

8. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Gezellige sfeer, maar niet heus.

9. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ik zou het ook zo gedaan hebben. Knap van je!

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Goed zo meid. Hier ook altijd weg gegaan. Maar meestal gingen de mensen toch in de koken door met roken.
    Maar dan zat ze gelukkig nog niet in de rook.

Nu ze anderhalf is ga ik wel gewoon. Maar zet dan de raam altijd een stukje open. Maakt niet uit waar ik ben ik zet hem open.

Thuis word niet gerookt wij staan buiten.

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Agter was jij wel gebleven dan? Als je kleintje 3 maanden was

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou ook zijn gegaan, jammer dat die dames zich niet even wilden aanpassen.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou ook gegaan zijn, zeker met zo'n kleintje.

Mijn man rookt en ik heb zelf tot voor kort gerookt, maar nooit binnen of in het bijzijn van onze dochter (of andere kinderen).

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Nee.
    Maar ik zou de betreffende tante bij het weggaan wel bij mij thuis hebben uitgenodigd.

15. tuc

tuc Niet meer actief

goed dat je het gedaan hebt, en het is niet leuk voor je tante, maar zij had ook voor jullie op kunnen komen toch?? Heb je het later nog uitgesproken met haar??

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou ook niet zijn gebleven, al vind ik het wel sneu voor je tante en zou ik er persoonlijk snel weer een keertje langsgaan (als die paffende vriendinnen er niet zijn dus :p)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

Goed gedaan. Ik ga nog steeds liever niet naar huizen waar gerookt word en mijn zoon word 4. Op verjaardagen bij mijn schoonouders word binnen gerookt dus San gaan we bij de eerste peuk naar huis.

Ik heb zelf jaren gerookt maar nooit in de buurt van kinders zelfs niet op een terras Als er kinderen waren.

Je kan het idd niet verbieden maar je kan wel beslissen weg te gaan

18. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ik heb me alleen geëxcuseerd en ik ben gegaan. Ik heb haar niet bij mij thuis uitgenodigd omdat ze al in de tachtig is en hier de trap nooit op kan. (Bovenwoning)

Verder zijn we niet echt close en deed ik het meer voor mijn vader, maar hij vertelde me dat haar nog thuiswonende dochter ook gewoon fulltime binnen rookt. Dat wist ik niet en ze was ook niet thuis die dag. Nu ik dat weet is het beter om me te beperken tot eventueel een verjaardag in de familie waar niet gerookt wordt. Sigarettenrook blijft 24 uur in een woning hangen en is hartstikke schadelijk voor babylongetjes..

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Echt super gedaan!
    Ik doe dit ook gerust met mijn dochter van ruim anderhalf!

Roken bij kinderen is echt Not Done!

20. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Je hebt juist gehandeld. Je tante bepaald of er gerookt wordt in haar huis maar jij bepaald of jij je kindje daaraan blootstelt.

Deel Deze Pagina