Reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marleen86, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Hallo,

Dit berichtje heb ik ook geplaats in het grote reflux topic, maar plaats voor de zekerheid hem ook onder een nieuw eigen kopje.
    In de hoop dat ik wat meer reacties en tips kan krijgen.
    Zit met groot vraagteken!

Ons zoontje spuugde zo af en toe wat voeding terug en was vaak verkouden. Dus had zijn matrasje best wel lang iets omhoog liggen. (wat extra dekentjes onder matrasje)
    Tot ik begin vorige week dacht, "ach zo verkouden is hij niet meer, Hup die dekentjes onder het matrasje vandaan"

Nergens meer aan gedacht en de dag lekker verder alles geboend en gesopt!

Maar toen begon het probleem. Tot onze verbazing werd ons zoontje ( 8 maanden) elke nacht krijsend wakker. Niet stil te krijgen.......
    aai over zijn bol, speentje terug, op de arm. enz enz.
    Dan maar een fles, dan was hij weer even stil maar 2 uur later begon het precies weer opnieuw!

Dan maar laten huilen, eerst 5 minuutjes toen 10 toen 15 toen een half uur. Tot dat hij het anderhalf uur volhield met krijzen!!!

Gek werd ik er van, wat is er aan de hand?? verlatingsangst, enge dromen????
    pfffffffff

Tot ik gisteren thuis kwam van sporten en mijn man verletde dat hij zo onrustig was, niet in slaap wilde komen ect ect.

toen begon bij mij een lichtje te branden.
    Hij vertoond dit gedrag sinds zijn matrasje helemaal plat ligt.
    Wij twee houten blokken onder de poten bij zijn hoofdeinde geplaats, heb een klein flesje gegeven ennn............geslapen tot 8:30
    Zonder huilen ect ect.

Zou dit iets te maken kunnen hebben met reflux? een niet goed werkend maag klepje?
    Hij stonk de afgelopen week ook ontiegelijk uit zijn giegeltje. Man man niet normaal. echt heel vies!

Moet ik hiermee naar de huisarts? iemand ervaring? herkenning?

Hopelijk was het verhaal een beetje te volgen!
    Iniedergeval alvast bedankt voor het lezen!

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Als je kindje zo krijst zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Al is het alleen maar om dingen uit te sluiten.

Ons meisje heeft verborgen reflux. Je merkt er verder niets aan, nu met Zantac helemaal niet meer. Maar voor we erachter waren dat het reflux was deed ze ook niets anders dan krijsen.

Ik zou ook de oortjes even na laten kijken. Evi blijkt oorontsteking te hebben en het eerste wat de ha vroeg is of het bedje schuin omhoog staat. Kleintjes met oorontsteking willen niet plat liggen omdat het dan meer pijn doet.

Succes! Hoop dat je zoon snel rustiger wordt.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hmm...reflux klinkt mij meestal toch wat heftiger in de oren...dat is volgens mij niet opgelost door enkel het matrasje te verhogen...ik denk ook misschien oorontsteking...dan is plat liggen ook pijnlijk (zelf vroeger veel last van gehad en mijn moeder zei dat plat liggen dan pijn deed...)
    zou voor de zekerheid toch even naar de dokter gaan.

moet me er misschien niet mee bemoeien maar waarom laat je je zoontje zo lang krijsen?? een beetje huilen...ok...maar als je kind het op een gillen zet weet je toch dat er wat is...??:(

4. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Flevoland
    @linn84
    Bedankt voor je tip en reactie!

@FloorMax
    Helaas heb ik te vroeg gejuigd, Toen straks begon het weer ondanks het bedje dus scheef staat en, net met een grote golf al zijn eten uitgespuugd.

Zoals je kon lezen waren we na een flink aantal nachten van alles proberen radeloos, natuurlijk laat ik mijn kind niet zomaar zo lang krijsen.
    Maar je probeerd op een gegeven moment wel alles uit, en het is niet zo dat ik hem nachten laat krijsen toch!!!!
    eenmalig 1 nacht geprobeerd, maar op de arm werd hij ook niet rustig, zelfs niet bij ons in bed........dus ja.

Sorry dat ik er zo op reageer, maar vroeg om tips en ervaringen ect. Niet om zon wedervraag toch? Ik voelde me daardoor opeens een slechte moeder. Tewijl ik juist het beste voor heb met mijn kind. En ik denk niet dat dat jou bedoeling was, maar wil er alleen maar even duidelijk mee maken wat zon vraag teweeg kan brengen

Morgen maar even de dokter bellen want vind het wel erg sneu voor hem. Als hij wakker is en zo is hij zo vrolijk en zo tevreden. Echt een top kereltje. Maar zodra ik hem neerleg. Arme schat, het gaat door merg en been.

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    lieve marleen het laatste wat ik wil is je een slechte moeder laten voelen! sorry daarvoor, ik vroeg het me gewoon even af. het feit dat je hier met je vraag komt zegt al genoeg...je bent zeker een super mama. vervelend dat het net weer mis was :( ik zou echt even naar de ha gaan dan...succes!

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Even nieuwsgierig, ben je vandaag naar de huisarts geweest?

7. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ja hoe gaat het nu? :)

8. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Flevoland
    Hallo,

Nou vandaag een afspraak gemaakt bij de huisarts, ik moest zelf werken maar mijn man is om half 11 daar heen gegaan.
    Hij had afgelopen week wel een beetje verhoging, maar voor zijn doen is dat niet vreemd.

Maar vanochtend had hij er ook koorts bij, dus mochten we meteen komen van de huisarts.

afijn, om lang verhaal kort te maken,
    Ooronsteking, keelonsteking (vandaar die putlucht) en de bovenste gedeelte van zijn longentjes zaten vol slijm.
    Vandaar dat hij zoveel spuugde, (hoest slijm op, raakt in hoestbui en hoppa alles komt eruit)

Kuur gekregen en neusdruppels (voor volwassenen:$:$) en afspraak voor over 2 weken om te kijken hoe het dan met hem gaat.

Gaat het niet veel beter dan worden we doorgestuurd naar de KNO Arts.:(
    Zo dan voel je je opeens even overdonderd...........

Ons kereltje is overdag zo vrolijk en gezellig en helemaal in zijn hummetje dat ik dit niet verwacht had.:(

Nou iniedergeval fijn dat we een huisarts hebben die ff lekker doorpakt en je niet laat aanmoddderen! Hopelijk knapt hij snel op van het kuurtje!

Nogmaals bedankt hoor!

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hmm...van een kant fijn dat jullie weten wat het is maar van de andere kant...arm kereltje! :( maar goed, met de medicijnen, veel slaap en veel liefde komt het vast snel weer goed!
    beterschap voor jullie kleine mannetje! dikke knuffel!

10. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik kan het erg goed begrijpen hoor. Mijn dochter heeft verborgen reflux en hier is het alweer weken feest. Eerst dacht ik dat ze onrustig van door de onregelmatige dagen met kerst e.d. Maar zelfs na weer een heel strak schema is het weer helemaal mis.En ook ik laat me dochter dan soms gewoon krijsen omdat je gewoon niet meer weet wat je moet doen.
    Ik mag dinsdag naar de ka, omdat ik gister huilend het zh heb opgebeld omdat ik het niet meer weet wat ik er mee moet. Tot die tijd veel troosten en weinig slapen.

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Toch vind ik de gedachte reflux niet heel gek hoor erbij.
    Vaak als kindjes verkouden zijn hebben ze nog meer last van de reflux.
    Slijm wordt ook extra door de verkoudheid en de melk erbij, waardoor er meer benauwdheid, hoesten, verstoppingen en spugen bij komt kijken.

Zou wel in de gaten houden dat als het beter gaat qua keel-/oorontsteking of hij nog last heeft van het terug geven van de voeding.

Onze dochter heeft ook reflux en ik moet zeggen dat zij een maand geleden wel meer onrustig was ook, ook rond de 8 maanden...

Succes met de kleine!

12. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien ligt het toch aan de leeftijd:(? Ik weet het ook niet:(.

Deel Deze Pagina