Hoi dames, Ik wil dit even kwijt want ik word er eigenlijk niet goed van. Mijn schoonmoeder is een heel lieve vrouw maar overdrijft in alles. Als we aankomen begint ze al onmiddellijk heel druk tegen hem te doen, zo van die baby taal.Ook al slaapt hij. Als dat nu eens rustig was had ik er niks op tegen maar nee, met gevolg onze jonge begint te huilen. Hij moet daar dus op midden van de tafel liggen terwijl hij bij mijn ouders rustig in een relax op de grond zit te kraaie. Iedere week stelt ze dezelfde vraag "heeft hij nog geen tutje" euhm "nee, dat wil ik niet" zijn deze woorden niet duidelijk mss?:x Ook vrijwel onmiddellijk beginnen ze over de temperatuur is het niet te koud terwijl het er bijna 21°c is. Toch warm genoeg of niet? Bij mijn geweten 18°c ideaal is. Ook deed ze voor het eerst een zuiver pamper aan: maakte ze de opmerking "is het doekje niet te koud" euhm "nee, wat wil je het warm maken" ook zette ze even de micro aan blaasde er wat wind op hem "oh nee dat is veel te koud, dat is niet goed" Wat ik ook niet fijn vind iedere week de opmerking "hij is al bijna twee maand" of " nog een dikke maand en dan is hij helemaal van ons een ganse dag" (omdat ik dan terug ga werken) Ook kwa opvoeding denkt ze heel anders, heb al schrik als hij ene keer per week daar gaat gaan. Denk dat ik hem onhandelbaar terug krijg. Ze is ook zo van het principe "blijven aandringen tot je ja zegt" Ik vind dus opvoeding belangrijk: aan tafel iets eten, niet in de kasten, liever eens stukje fruit dan koekjes en snoepjes, optijd slapen en alleen in slaap vallen zonder iemand erbij,... Ik weet eigenlijk niet hoe ik het haar allemaal duidelijk moet maken want ze luistert toch niet als ze erover praten het is altijd "ja maar,..." En mijn wederhelft die laat het maar allemaal zijn gang gaan. Hij durft niks te zeggen bij zijn thuis (zegt al meer dan genoeg) met gevolg iedere keer wij daar zijn geweest hebben we ruzie en slaap ik heel slecht. Bah ik weet niet hoelang ik het nog aankan! Iemand raad. Mss gewoon niet meer gaan zodat ik het allemaal niet meer hoor of zie Een heel opgejaagde mama door schoonouders
Denk dat als jij je niet goed voelt om je schoonmoeder te laten oppassen, je dit ook niet moet doen. Als ik je verhaal lees, dan lijkt het mij alsof het wel eens kan 'ontploffen' namelijk. Je schoonmoeder zal heus het beste met je kindje voor hebben, maar als jou gevoel nee zegt, dan nu hard op zoek gaan naar een andere soort van opvang! Dan hou je de relatie met je schoonouders ook 'beter' denk ik.
heel herkenbaar, maar je zult denk ik toch eens een goed gesprek moeten hebben anders ga je straks niet lekker werken. Sommige dingen moet je straks gedeeltelijk los laten. Bij oma zijn er andere regels als thuis. Echter de basis moet ongeveer gelijk zijn. Oma's zijn meer van de koekjes en de snoepjes, maar je zou kunnen afspreken (als hij zo oud is) dat er niet heel dag koek en snoep gegeten wordt. Als oma jou wensen niet respecteert zal t moeilijk worden. Het zal alleen maar meer worden dan. Denk dat een gesprekje wel op zn plek is
misschien is het voor een (groot) deel ook wel even wennen voor haar.. zie aan je banner dat hij nog heel jong is.. Ik denk dat een gesprekje wel op zn plaats is.. Bij oma mogen ze toch altijd meer.. een snoepje meer dan thuis bijvoorbeeld.. ik vind wel dat ze jouw wens(en) moet respecteren, jij bent en blijft hier de mama.. En anders zou ik toch gaan denken aan andere opvang, want dit lijkt me ook niks.. Tja en je man.. Lees het hier wel meer dat de mannen nogal hangen aan hun moeder.. Toch denk ik dat je ook een gesprek met je man 'moet' gaan hebben om te zeggen wat je dwars zit.. Niet boos doen,maar gewoon heel rustig zodat het bij hem wat duidelijker overkomt.. Lijkt me ook niet prettig dat jullie spanning hebben of krijgen door het 'gedoe' met je schoonmoeder..
Heel kort: andere oppas zoeken, want dit gaat nooit werken... Oma lekker oma laten zijn als je daar op bezoek bent, dan kun je ook zelf regelen wanneer het wel welletjes is geweest voor de kleine.
Nou, dat is idd wat ik zou doen in zo een situatie , dit gaat volgens mij idd echt niet werken (terwijl ik normaal echt heel erg ben voor het praten met elkaar, maar hier zijn volgens mij te veel verschillen en ergernissen)!
Oei lastig.. Als het nu al zo gaat zou ik voordat ze gaan oppassen eens een keer goed praten en duidelijke afspraken maken. Werkt dat niet, dan maar niet oppassen. Anders krijg je geheid ruzie of nóg grotere irritaties. Mijn ouders passen 2 dagen per week op en gelukkig zitten we op één lijn, maar dan nog hebben we afspraken gemaakt. Gaat gelukkig heel goed! Maar als dat niet zo was had ik echt een andere oppas gezocht om ruzie te voorkomen.
ja mijn moeder en ik zitten ook op dezelfde lijn. Ook zal hij 2 daag naar de onthaalmama gaan. Zij begrijpen en respecteren ook wat wij willen. Maar bij mijn schoonouders loopt het niet zo lekker. Ik heb wel gezegd dat ik het wil proberen en als het niet lukt gaat hij gewoon naar de opvang. Ik wil ook geen ruzie want dit is helemaal niet fijn als ik zo iedere keer thuis kom
Zou ook even een gesprekje met haar doen. Ik zou zo niet lekker aan het werk kunnen als ik het niet eens ben hoe zij dingen aanpakt. Wees duidelijk met je verwachtingen. Dan kan zij het ook uitspreken naar jou. Heel veel succes!
ik zou niet aan het oppas avontuur beginnen. heb er vandaag in en ander topic ook en heel verhaal over getypt. dit is gedoemd te mislukken. ik zou maar een andere vorm van oppas zoeken.
Ik zou ze echt niet structureel laten oppassen; snel een andere mogelijkheid zoeken. Jammer als er ruzie van komt, je kind is belangrijker dan dat...
Ik lees vooral een lieve oma die het nodig vindt om zich uit te spreken maar goed, dat lees ik en dat zegt niet. Veel belangrijker is dat jij je niet prettig voelt bij het toekomstige oppassen van oma.. dan heb je twee keuzes: 1) je maakt het bespreekbaar met manlief en hij of samen gaan jullie het gesprek met oma aan met als doel dat JIJ meer vertrouwen krijgt. 2) je zoekt een andere oplossing. Je kind bij iemand brengen die je niet vertrouwt werkt niet en geeft onherroepelijk problemen. Problemen met een professionele oppas is nog tot daar aan toe maar met familie? Nee, dat wil je echt vermijden. Dat zijn problemen die leiden tot nog grotere problemen. Je kindje is nog heel jong, geef ook grootouders een kans. Zij hoeven dingen niet precies hetzelfde te doen (net zoals papa's het anders doen). Het is juist goed wanneer andere het net een beetje anders doen. Maar jij bepaalt wat een dagindeling is en wat er mag en niet mag wat betreft eten e.d. Mij hielp het enorm om in het begin alles op te schrijven en de oppas ook alles te laten opschrijven. Dat deed ik vooral voor mezelf zodat ik wist dat ik er alles aan gedaan had om het lekker te laten verlopen voor mijn zoontje. Wees duidelijk en vooral volwassen: jij bent de ouder!