Ik heb even een beetje paniek hier. Onze logeerkamer is enorm vochtig, en dat brengt schimmel op de muren met zich mee. En begin januari komt mijn familie hier logeren, dus heeft mijn vriend gisteren de muren ingespoten met bleekwater om het weg te krijgen. Maar we krijgen morgenavond ook nog logees, en dan moet de kamer dus al gebruiksklaar zijn. Alleen die lucht die er nu hangt is niet te harden! We hebben het gisteren de hele dag laten luchten en nu staat het weer open, maar het lijkt wel of het niet minder wordt. Ik ga straks nog even dweilen en met een doekje over de muren om de ergste stank weg te krijgen, maar heeft iemand misschien een gouden tip? Ik kan die mensen ook niet in de bleeklucht laten slapen!
Misschien kan je schaaltjes met azijn neerzetten, en schaaltjes met koffie (snelfiltermaling)? Dat helpt ook altijd met geurtjes van gourmet enzo... Succes!
zowiezo vraag ik me af waarom je je muren met bleek heb behandeld? ipv met middelen die daar speciaal voor zijn maar als je de geur wilt verbloemen kan je het best gewoon luchten want met andere geurtjes toevoegen heb je zo een andere lucht die je helemaal niet wilt
Ik zou ook inderdaad de muren afnemen, gewoon met warm water. Azijn werkt inderdaad ook, misschien kun je dat ook toevoegen aan het water? Blackrose, middeltje van HG is precies hetzelfde, ook een chloor oplossing
ben bang dat je die bleeklucht er nooit uitkrijgt... dat is in de muren getrokken... je had beter een schimmel middel van hg kunnen gebruiken... ik zou het proberen met groene zeep....
Ik ben er nu mee bezig, heb de vloer alvast flink gesopt. Kwam er ook achter dat er druppels bleekwater over veel meubels waren gekomen dus als ik dat af heb gesopt dan is de geur al een stuk minder denk ik. Dan nog even de muren met heet water afnemen en flink luchten, dan zou het goed moeten komen. Bedankt in ieder geval! Over waarom bleekwater; volgens mij is het redelijk algemeen bekend dat je hiermee schimmel goed kunt verwijderen. Daar heb ik geen dure flessen voor nodig, bovendien stinkt dat net zo hard. Ik doe het regelmatig op deze manier schoonmaken in de winter, en met een paar dagen luchten is de geur weg. Alleen nu moest het even versneld gebeuren ivm de logees
Ja ik ben van beroep schilder dus daarom de vraag waarom bleek want er zijn bij de betere verf winkels betere middelen te krijgen die geurloos zijn (is wel wat duurder maar dan zit je niet met die geur, weet zo gauw de naam en merk niet uit me hoofd dat zal ik na me vakantie moeten checken