Ik heb even een vraagje. Mijn dochter drinkt nu 4 x 180+6 en krijgt 's avonds een fruit of groentehapje (zodra ze goed aan de groenten gewend is wil ik dit veranderen in 's ochtends fruit, 's avonds groenten). Ik begin echter het gevoel te krijgen dat ze aan de fles niet genoeg heeft 's ochtend en 's avonds en wil er dus een papfles van maken. Moet ik dit gewoon met rijstebloem doen of is er iets anders wat jullie aanraden? Daarnaast heb ik ook Dixap gekocht, maar wanneer geef je dit eigenlijk? Ik vind dat het consultatiebureau niet veel advies geeft in bijvoeden en ik vind het zelf best moeilijk. Vanaf wanneer geef ik bijvoorbeeld een broodkorstje (of moet ik eerst een soepstengel proberen?)
Je mag met brood/broodkorst/papgranen aan de slag vanaf 6 maanden. Dat is ivm de gluten die erin zitten. Wij gaven vanaf 6 maanden in de ochtendfles wat papgranen. dixap gaven we toen mijn zoontje minder dan 800cc opvolgmelk kreeg. Opvolgmelk is trouwens meer verzadigend, dus misschien is ze straks wel voldaan met de flessen, of kan ze zelfs met een fles minder. Die kun je dan vervangen door een klein flesje dixap/thee/water. Wij zijn vanaf 6,5 maand begonnen met een hele boterham. Wat boter erop en in kleine stukje. Normaal is dat vanaf 7 maanden, en kun je vanaf 6 maanden af en toe tussendoor een korst geven.
Ik ben nu nog bezig met de Nutrilon Hypo-allergeen nr. 1, nr. 2 staat al klaar in de kast, hoop dan inderdaad dat die meer verzadigd. Zijn er nog verschillen in papgranen? En waarom hoor je overal altijd rijstebloem? Ik wil deze week ook wel beginnen met een korstje brood, en ik hoef dus niet eerst een soepstengel te geven?
Een soepstengel is leuk voor tussendoor maar hoeft helemaal niet hoor. Mijn zoontje van 10 maanden heeft er nog nooit een gehad (oja, één keer in een restaurant) Met 6 maanden kan je gewoon bambix ofzo gaan geven. Ik zou er eentje geven zonder toegevoegd smaakje... die kan je altijd voor later bewaren als je wilt gaan afwisselen. Neem er een voor vanaf 6 maanden: fijne granen. Ik vond de friso net behangplaksel maar de bambix vind ik prima. Voor 6 maanden is rijstebloem een manier om te wennen aan vaste voeding en flesvoedingen iets zwaarder te maken (al werkt dat niet bij alle kindjes) Vanaf 6 maanden kan je gewoon gaan oefenen met brood. Mijn zoon vond het gelijk lekker en het ging ook gelijk goed maar voor veel kindjes is het echt wennen (laat staan voor de mama's die het eng vinden Het korstje is het makkelijkst omdat dat wat minder plakt... Rijstebloem hoeft dus in jouw geval niet meer...
Soepstengels hebben we hier nooit gehad.. Een broodkorst hadden we in huis, soepstengels nooit... Rijstebloem wordt soms vanaf 4 maanden gebruikt om de fles al wat te verzwaren. En dat veranderd dan met 6 maanden in papgranen. Wij hadden bambix, staat wel op de verpakking vanaf 6 maanden. Er zijn ook wel andere merken, Maar heel veel verschil zit er niet tussen dacht is. Misschien moet je nog op allergieen letten? Heb je trouwens een speciale reden voor die Hypoallergene voeding? Ik hoor vaak dat ze vanaf 6 maanden overstappen op standaard FV, omdat er in veel 6+maanden producten ook allergenen zitten.
Super bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Ik geef hypo allergene voeding omdat ik eerst borstvoeding heb gegeven (daarna combi fles -borst) EN omdat ik allergieen heb en deze ook in de familie zitten. De kleine heeft ook af en toe wat eczeem op haar beentjes. Ik weet dus niet of ik dan de bambix wel kan nemen, want hier zit al opvolgmelk in toch?
Je hebt 2 soorten bambix. Moet je even bij de bereidingwijze kijken: De ene moet je alleen water aan toevoegen. Daar zit gewone opvolgmelk in. Maar de andere soort moet je aanmengen met poedermelk. Die moet je dus hebben. Daar kun je gewoon die HA voeding bijdoen..
Super, dankjewel! Ik ga gelijk na mijn werk de Bambix Fijne Granen kopen en natuurlijk een andere speen voor op de fles en dan kan ze morgenochtend een ontbijtpapje in de fles krijgen!
Soepstengels geef ik mijn kleine meisje wel. Ze vindt ze heerlijk! Het bevorderd natuurlijk ook het kauwen. En ik vindt het een stuk minder geklieder dan als ik een liga koekje geef. Rijstewafeltjes geef ik ook. Maar die vindt ze niet zo lekker. En ze kan er ook mee drummen!