zomaar leuk - jouw top 10 van wat je leukst vindt aan het moederschap

Discussion in 'De lounge' started by mel, Jun 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel

mel Actief lid

Oct 23, 2005
    284
    0
    0
    Ik zet mijn top 10 straks even neer, ik ga zo mn dochter halen van school
    Mag ook een top 5 zijn hoor

ben benieuwd

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Met stip op 1:

De onvoorwaardelijke liefde.
    Mama genoemd worden.
    Het aller eerste echte lachje.
    De knuffels.
    De kusjes.
    Samen spelen.
    De enthousiasme als je een uurtje weggeweest bent en weer thuis komt.
    De eerste keer dat hij zei: Hou jou..
    Dat niks beter is als mama's kusjes als je kindje verdrietig is.
    En tja opvoeden :)

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Mag het ook een top 1 zijn :D

Hier staat met stip op nr 1 de onvoorwaardelijke liefde die je van je kinderen krijgt!

Verder heb ik geen top 10 vind alles geweldig aan moeder zijn behalve de nachten weleens op staan :p

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Het heerlijke lachen
    De heerlijke knuffels en kusjes
    Haar zien groeien en zich ontwikkelen
    Haar zien genieten van lekker eten, het zwemmen (nah ja, plonzen in een badje :D) spelen en wandelen
    De nieuwsgierigheid die ze heeft
    Haar liefde voor de dieren
    De onvoorwaardelijke liefde
    De gekke fratsen die ze uithaalt
    Het verzorgen
    En eigenlijk zowat alles :D

5. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles is leuk.

Ik ga zeker dingen vergeten en kan niet kiezen wat ik op 1 of op 10 zou zetten. Ik maar een top 1, want alles staat op 1

Onvoorwaardelijke liefde
    Dat ze uit het niets op me afloopt en me een kusje op mn mond geeft :)
    Dat ze me knuffelt
    Dat ze mijn haren wil doen (zo schattig)
    Dat lekkere vrolijke snoetje
    De uitspraken
    Als ze kip wil zeggen, zegt ze pik:D (en het lukt me niet om het af te leren)
    Dat ze heel sociaal is en altijd naar andere mensen zwaait en dan hoi zegt
    Als ik een rot dag op mn werk heb gehad, en ik heb het gehad, dan verdwijnt mijn chagerijnige bui direct als ik haar vrolijke lieve snoetje zie:)
    Dat ze mama zegt en lief is met de katten. etc etc etc

6. 1. Weten dat er iemand is die jou nodig heeft, die compleet afhankelijk van je is en waar je voor moet zorgen. Waar je onvoorstelbaar veel van houdt en waarvan je weet dat je nooit zult stoppen met van hem/haar te houden.

2. In de meest gruwelijke situaties weer opgevrolijkt worden door een leuke uitspraak, lieve woordjes, kusjes e.d.

3. Het zien van hoe je kind op je lijkt, of juist totaal niet.

4. De gezelligheid. Nooit meer stilte, alle feestdagen zijn veel leuker en een kind kan uit kleine, simpele dingen zo ontzettend veel plezier halen.

5. Merken hoe je zelf bent veranderd sinds de geboorte van je kind. En dan heb ik het niet alleen over het feit dat je kinderprogramma's ineens ontzettend leuk vindt, omdat je kind er ook zo van kan genieten, maar ook over het volwassener en verantwoordelijker worden.

6. Het burgerlijke leven. Ik vind het heerlijk.

7. Zien hoe dat kleine babytje wat je ooit in je armen had, ineens veel groter is geworden. Prachtig om te zien, al vind ik ook regelmatig dat het allemaal veel te snel gaat..

8. Dat alles, echt alles, leuker wordt met een kind. Naar een pretpark gaan vond ik altijd al geweldig, maar als ik dan ook nog zie hoe erg mijn kind ervan geniet, geniet ik zelf nog meer!

9. De waardering die je terugkrijgt. Een tekening met een paar krasjes, een geplukt bloemetje, een gevonden schelp.. Allemaal omdat je kind zoveel van je houdt ♥

10. Altijd en overal een excuus voor hebben. Geen zin in een verjaardag? Je kind is zooo moe! Zin in een keertje ongezond eten? Je laat je kind die avond kiezen.. ;)

7. prettymum

prettymum Niet meer actief

Als ik een megastevige omhelzing krijg en ik mijn mannetje eigenlijk nooit meer los wil laten... Maar meneertje móet slapen :)

De glimlachjes van mijn jongste van twee maanden, het gezellig slapen met hem in de cosleeper

Wandelen met een van de boys in de draagzak en dat iedereen dan vertederd naar ons kijkt.

Dat mijn kinderen soms alleen getroost kunnen worden door: mij :)

Alle dingen die ze steeds weer leren

De grappige dingen die mijn dreumes zegt: 'papa-poep' (pannenkoek)' het verwijfde: 'nee!' ,te bijbehorend zwaaiend vingertje...

In willekeurige volgorde trouwens.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Het heerlijke knuffelen met de meiden.....die kleine armpjes stevig om mij heen...... Dat maakt mij dan zo trots dat mijn meiden schijnbaar zoveel van me houden.

9. dekilene

dekilene Niet meer actief

1 de onvoorwaardelijke liefde voor me kids.
    2 de kusjes en omhelzingen
    3 me oudste die elke dag zegt: ik hou van je mama
    4 als ik even weg ben geweest ze allebei erg blij zijn en blij mama roepen en naar me toe rennen
    5 de borstvoeding die ik nog steeds geef.
    6 knutselen
    7 lezen
    8 samen in bad
    9 als ze pijn hebben en na een kusje van mama het weer vergeten zijn.
    10 het trotse gevoel dat ik deze 2 super kanjers heb gedragen en op de wereld heb gezet. En natuurlijk hun schopjes heb gevoeld!!

10. knap

knap Niet meer actief

Kan wel eens mopperen op mijn kinderen maar ik kan heel erg genieten als mijn kinderen lekker ondeugend of eigenwijs zijn. Niet altijd leuk maar mijn hart smelt ben dan ook niet super streng denk ik. En als ze wat nieuws doen van wat knap dat ze dat kunnen he zien jullie het ze zijn zo knap.
    Allemaal normale dingen maar dingen die ik super leuk vind als moeder.

1Bijvoorbeeld leren fietsen de normaalste zaak van de wereld maar o wat ben ik dan trots op mijn kinderen.
    2Als ze lekker hun zin willen door drijven. Toch vind ik dat leuk als moeder( ben een raar mens denk ik haha)
    3 Als ze ziek zijn dan ben ik trots er op hun moeder te zijn kan niet uit leggen wat ik bedoel een koortsig kindje bij me en dan genieten van hun ) weet het ben een raar mens:D
    4Heb verder geen top tien. Maar ben zo gek op ze.( ondanks ik ze wel eens achter het behang kan plakken)
    5Als ik ze verdedig tegen over de rest van de wereld ben ik ook trots er op hun moeder te zijn... ( weet het ben een raar mens)
    6Pieker me soms suf over mijn kinderen maar toch vind ik het bij het moederschap horen ( weet het ben een gek mens)
    7Hou van hun onvoorwaardelijk nummer 8,9 en 10 zouden zijn als ze ik ze zie dan voel ik me gewoon hun moeder en ben er heel erg trots op dat ik ze mijn kinderen mag noemen..Moeder zijn is soms zwaar maar het weegt niet tegen het geluk op om moeder te zijn. Moeder zijn is het beste en het mooiste wat me ooit is overkomen.( weet het ben een gek mens):D:D

11. mel

mel Actief lid

Oct 23, 2005
    284
    0
    0
    Nog niet eens alles doorgelezen maar krijg helemaal kippevel als ik de eerste reacties al lees !
    En natuurlijk bestaat er eigenlijk geen top zoveel maar gewoon, ik denk er zovaak over na dat het zoooo mooi is mama te zijn !
    Ik lees straks even verder (de drukte van mama zijn roept nu even :) ) maar ik sluit me al bij zoveel antwoorden aan !

12. mel

mel Actief lid

Oct 23, 2005
    284
    0
    0
    Hoezo raar mens knapnr(weetevennietmeerhoeveelhaha), ik herken het juist allemaal zo.
    Ik voel me zoooooooooo trots op MIJN kinderen. En het leuke vind ik dan dat wanneer je om je heen kijkt altijd denkt 'hm die van mij is ECHT het leukst liefst knapst etc.' en dan denk ik 'ach ja das waar ook dat denkt iederéén van hun eigen kind haha ! Tenminste, daar ga ik dan vanuit. DAT is dan dat trotse gevoel ! zooo bijzonder en niet uit te leggen aan mensen die geen kinderen hebben ! (hoe moeilijk dat soms ook is, ik heb daar helaas zelf ook een mee 'geproefd' en voel me nu dus extra blij dat ik het mee mag maken mama te zijn !)

13. sjak

sjak Niet meer actief

1 dat mijn dochter mijn dochter is! (ze is echt de allerleukste!)
    2 kwijl op mijn kin van een o zo lief kusje!
    3 die kleine dikke spekarmpjes op mijn nek tijdens een dikke knuffel
    4 dat ze zo hartelijk kan hikken van het lachen
    5 de grote glimlach als je haar uit bedje haalt
    6 samen in bad gaan en met de eendjes, schelpjes en alle andere dingen in bad spelen
    7 dat ze zo blij is als de oma/opa's er zijn
    8 samen aan tafel eten
    9 dat we een echt gezinnetje zijn en dat bij het mama zijn ook een papa hoort
    10 de 'gezins-uitstapjes' naar het park, de dierentuin, de kinderboerderij, in het zand spelen op het strand.

Ik zou er nog zeker 20 op kunnen noemen. Maar mijn leven nu met haar en haar papa is gewoon super!

14. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    - dat ie met 5 te stoer is voor kusjes, maar toch wel een knuffel wil als ie gaat slapen of als ik wegga
    - de creatieve en soms doodenge dingen die Thijmen kan verzinnen
    - lekker met zijn allen op de bank een spelletje op de wii spelen
    - überhaupt spelletjes spelen en dan zien hoe Thijmen de regels steeds weer zo draait dat hij gaat winnen
    - zien hoe trots hij is als hij iets voor het eerst kan
    - hem zien opgroeien van een pasgeboren baby tot nu een zelfverzekerde, stoere, lieve bijna geen kleuter meer. Ik verheug me ook al op het zien opgroeien tot een volwassen man. Ik ben heel benieuwd hoe hij dan is.

15. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    1) Hagelslag zoentjes krijgen!
    Die staat echt met stip op nummer één.
    Op de een of andere manier wil Tygo bijna nooit zoentjes maar als hij een broodje hagelslag heeft gekregen.... man, dan word mama's hele gezicht onder gesmeerd met dat spul!
    En mama zelf? Tsja, die geeft hem dan dus graaaaaag een bammetje met hageltjes :D
    2) Standaard een keertje teruggeroepen worden bij het slapen gaan. En altijd hoor ik dan 'mama oufjou'. Ik zeg zelf áltijd 'hou van jou!' als ie gaat slapen en dat heeft hij dus een maandje of twee geleden opgepikt. Zo lief. Heb zo staan huilen toen hij dat voor het eerst zei; ik wist gelijk wat hij bedoelde!

Wat betreft de rest van de top tien sluit ik me eigenlijk wel bij de rest aan. Het zijn veel te veel dingen om op te noemen :)

16. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Veel te veel om op te noemen, maar wat op het moment bij mij echt op 1 staat, is de logica van een peuter. Ik lach me rot :D

Heerlijk ventje is het toch :)

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Het oneindige vertrouwen dat ze in me hebben
    Hun ontwikkelingen
    Als ze anuit hun kamer roepen mamaaaa i love you!!
    Die blije gezichtjes als ik ze van het kdv ophaal
    Mama genoemd worden
    Als ze zeggen dit is onze mama
    Kusjes geven voor het slapen gaan en altijd het honkbal liedje zingen
    Als iemand alleen al zegt oo daar is je moeder... Ben dan zo trots!!

18. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    -het feit dat niemand in de wereld gelukkiger is om je te zien dan je kind.
    -de onbreekbare band en liefde.
    -de momenten waarbij je dubbel ligt van het lachen.
    -de kennis die je samen deelt.
    -het genieten wat simpele dingetjes met elkaar
    -je kind de beste zorg mogelijk geven
    -samen shoppen
    -het pad dat je samen bewandeld
    -hoe je je kind levenslessen leert
    -genieten van je gezin :D:D

19. femmy

femmy Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,061
    0
    0
    Administratie
    de liefde die je van ze krijgt natuurlijk op 1!
    zo mooi om ze te zien groeien, nieuwe dingen die ze opeens doen en zeggen.
    hoe ze op hun manier dingen bekijken, daar komen vaak hele grappige uitspraken uit (die moet je eigenlijk meteen opschrijven, zoals ja daar komt ie weer; alweer een paar jaar geleden gingen ze samen in bad en Lisa zegt 'kijk dan, David heeft een worteltje?!' :D )
    ik geniet er zo van als ik hun zie genieten, gewoon van vanalles, als ze lekker kunnen spelen in de tuin maar ook dat ze nu lekker in hun bedje liggen te slapen!

geweldig trouwens om alle andere verhalen te lezen! :)

20. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Het mooiste van het moederschap vind ik de blik die mijn zoon in zijn ogen heeft als hij mij ziet. Pure liefde. en dat voel ik precies hetzelfde.
    Het moment dat hij dan naar mij lacht mij vastpakt en verlegen tegen mij aankruipt omdat hij zich veilig bij zijn mama vindt is onbeschrijfelijk!

Eigenlijk dus onvoorwaardelijke liefde! (L) M!

Share This Page