Spoedje: bv-kindje krijgt flessenpap, hoe de speen draaien?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sunnybaby, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Mijn kindje krijgt borstvoeding en als hij afgekolfde melk of opvolgmelk uit de fles drinkt, heeft hij de kleinste speen daarvoor (Avent 0+). Nu krijgt hij zometeen voor het eerst 1,5 eetlepel rijstebloem door de melk, weet iemand op welke stand ik dan de 1-2-3-speen van Avent moet zetten? En hoe is dat als er meer (3-5 eetlepels) bloem door de melk gaat?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb geen idee, ik zou het gewoon op stand 1 proberen, is dat te lastig, dan zou ik hem naar 2 draaien.

Maar mag ik me afvragen waarom je rijstebloem door de melk (bv/kv) wil doen?

3. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb 6 maanden volledige bv gegeven en ben toen langzaam begonnen met het introduceren van bijvoeding. Sinds ca. 1,5 week ben ik 1 fles overdag langzaam aan het vervangen door opvolgmelk, omdat ik niet meer wil kolven op mijn werk.
    Ik wil nu als 'lunch' langzaam van die fles opvolgmelk op pap gaan overstappen. Dat maakt de overgang naar een nog vastere lunch (boterhammen) makkelijker denk ik. Daarnaast is hij nogal hongerig en sinds hij minder bv krijgt (en dus in plaats daarvan opvolgmelk) slaapt hij niet meer door.
    Hij sliep sinds een aantal weken door, maar sinds ik begon met opvolgmelk kwam hij weer 1-2 per nacht de schade inhalen. Toen ik échte fruit- en groentehapjes ging geven (de eerste 2 weken was het alleen een beetje proeven) ging het slapen al iets beter. De eerste keer dat ik een fles met alleen opvolgmelk (niet gemengd met bv) gaf, bleef hij vragen om meer en heb ik nog iets bijgemaakt. Vandaar mijn conclusie dat mijn (best grote) kindje wat meer eten nodig heeft. Ik wil dus de komende dagen eens kijken hoe hij op pap reageert. (niet alleen qua doorslapen, maar qua algemeen welbevinden).

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aha, ik snap hoe je gedachten is :D. Was daar gewoon benieuwd na. Maar het gaat er dus vooral om om van vloeibaar naar minder vloeibaar en van minder vloeibaar naar vast te gaan. Zou je alleen niet liever dan beginnen met granen ipv rijstebloem? Omdat dat volgens mij meer in de buurt komt zegmaar van de ingredienten in brood?

Nouja ik zou dus gewoon met die kleinste speen maat beginnen. Je merkt het vanzelf wanneer de kleine het er niet uit krijgt. De oudste twee hier krijgen 150cc water, 5 schepjes kv poeder en 2-3 schepjes bambix granen, en drinken dit met een difrax M speen en een enkele keer een L speen. Dit omdat de granen niet door de S speen passen, met die speen krijgen ze enkel bv/kv. En als ze gaan zitten 'knooien' met de fles met M speen geven we de L speen, dan gaat het makkelijker voor ze ;)!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Overigens als je 'kunstvoedingsmoeders' wil 'vinden', kan je denk ik beter dit topic van bv naar kv laten verplaatsen ;). Dubbel plaatsen van topic's mag namelijk niet ;)!

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    I.v.m. allergiën mag hij nog geen gluten, vandaar nog geen granen. Dankjewel voor je snelle reactie

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ahaa oke :D!

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi Sunnybaby!

Wij hebben het ook geprobeerd om mijn melk te mengen met rijstebloem, maar in mijn geval bond de moedermelk niet met de rijstebloem en bleef het dus dunne melk met vlokjes, zeg maar..... Kan aan mijn melk liggen hoor, maar bij ons lukte het dus niet!

Ik zou als ik jou was idd met standje 1 beginnen, zeker als de melk evt. dun blijft, anders gaat het veel te hard. Dan doordraaien als het te langzaam gaat.

Succes!

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

ow sorry, misschien doe je het wel door de opvolgmelk, dan gaat mijn verhaal dus niet op! :D

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ligt niet aan jouw melk hoor, MamaMarije, in mm zitten juist wel of juist niet bepaalde enzymen en daardoor wordt het nooit dik. Je kan het wel gewoon mengen, maar pap wordt het dus niet.

@ts: gewoon klein beginnen en draaien als hij het er niet uit krijgt.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, wat een omweg om aan vast voedsel te wennen! Geef toch gewoon een fles melk en dan wat groente of fruit erbij als gluten nog niet mag! Of gewoon een stukje glutenvrij brood of cracker. Een papfles is alleen maar onnodig werk volgens mij.

De enzymen in moedermelk verteren de rijstebloem al in de fles, waardoor de pap heel dun blijft, dus je kunt een gewone speen blijven gebruiken.

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Vraag staat ook bij voeding dus deze doe ik dicht.

Lotte

Deel Deze Pagina