met 2 jr naar peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door douglas84, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb onze dochter opgegeven voor de peuterspeelzaal. in 1e instantie mogen de kindjes starten met 2jr en 3 mnd (dat zo voor onze dochter in nov. zijn). Nu hoorde ik van 1 van de moeders dat ze misschien al in september mag starten, omdat de groep wat te klein is.

We wonen in een klein dorp met 1 peuterspeelzaalgroep van 10-15 kinderen van 2-4 jr. Om het behoud van de groep te bevorderen, willen ze nu misschien de leeftijd na 2 jr doen, of in ieder geval de nieuwe kindjes in het nieuwe schooljaar laten starten.

Nu denk ik dat mijn dochter er met 2 jr en 1 mnd wel klaar voor is in september, aangezien ze het leuk vindt met andere kindjes te spelen, zingen en knutselen. Soms houdt ze zich wel wat op de achtergrond of laat de andere kindjes voor. Nu is ze 2 dagen per week bij een gastouder met af en toe 1-2 andere kindjes. Dit stopt over een maand omdat ik dan beval van ons 2e kindje.

Ik denk dat het wel leuk voor haar is om wat eerder te kunnen beginnen op de peuterspeelzaal, anders zit ze straks alleen bij mij en de baby. Wat denken jullie? Of is net 2 jr nog te jong?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij ons is het standaard vanaf 2 jaar. Mijn dochter ging toen ze 2 jaar en 2 maanden was ivm vakantie maar het ging gewoon goed hoor.
    Hier volgens mij alle peuterspeelzalen vanaf 2 jaar.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook met 2 jaar.. Mijn zoontje is vandaag 2 geworden en is afgelopen weken al wezen wennen :)

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    weten jullie ook wanneer het Noorden weer begint met nieuwe schooljaar? Volgens mij hebben die nu als laatste vakantie? zit er nog niet zo goed in!
    Moeten jullie kindjes ook eten/drinken mee naar de peuterspeelzaal en doe je dat dan in een drinkbeker/lunchtrommel?

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Mijn zoontje is ook met 2 jaar naar de psz gegaan (vanwege taalachterstand) Ik kon wel goed merken dat hij er eigenlijk nog niet klaar voor was. Hij vond het niet leuk en was erg teruggetrokken daar. Pas toen hij 2,5/3 was ging hij met plezier daarheen en ging ook echt spelen. Als hij geen taalachtstand had gehad, had ik hem er nooit zo vroeg op gedaan.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    het noorden gaat volgens mij rond 3 september weer naar school.
    vakantie begint volgende week pas.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier aangegeven pas na de vakantie haar erheen te willen hebben.
    6 september mag ze heen (friesland)
    Hier is een flinke wachtlijst en ze komt in de instroomgroep 1x per wk

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ok zie dat het dus nogal verschilt. Hier zou ze tegelijk met haar buurmeisje heen kunnen die ze al wel redelijk kent.

is maar 1 groep hier voor 2 ochtenden per week. Zitten tussen 10-15 kinderen in van 2-4 jr.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier mag het vanaf 2,5 jaar. Dat vind ik persoonlijk al vroeg genoeg.

Hier gaat Julian ook pas vanaf die leeftijd. Januari dus.

10. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Mijn zoontje een maand voor zijn tweede jaar opgegeven in de veronderstelling dat het ook 2 jaar en 3 maanden was.
    Hij mocht 3 dagen na zijn 2de verjaardag en hij vond en vind het geweldig zit in een groep van 16 kinderen van 2 tot 4 jaar.

Bij ons moeten ze alleen een fruithapje mee drinken krijgen ze van de psz.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier is het met 2,5 maar sem is met 2 jaar al gegaan omdat ik na de bevallimg van evy last heb gekregen van een pnd. In het begin vond ie het erg leuk maar na een tijdje had ie moeite met afscheid nemen enz net voor de vakantie ging het weer goed... maarja nu hebben ze weer 6 weken vakantie haha

12. nila

nila Actief lid

2 jul 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou haar er gewoon heen doen na de vakantie. Vindt ze het niet leuk of merk je dat ze er eigenlijk nog niet aan toe is dan kun je haar er altijd nog vanaf halen en het later nog s proberen. Of voorlopig 1 ochtend laten gaan.

13. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Mijn zoontje ging naar de psz met 2 jaar, na 3x was ie er niet meer weg te slaan hahaha hij vind het ontzettend leuk en ook kwa ontwikkeling is ie heel erg vooruit gegaan. Ik zou het in ieder geval proberen als het niet lukt kan je altijd nog je kind later naar de psz doen.

14. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    mijn man vertelde dat bij de peuterspeelzaal in het dorp van zijn collega de kinderen zindelijk moeten zijn voor ze naar de psz gaan. Is dat zo?

Mijn dochter is nu 23 mnd en we zijn er spelenderwijs mee bezig. maar omdat ze al naar een andere slaapkamer en groter bed is gegaan een er ook een broertje/zusje komt wil ik er nog niet teveel druk op leggen.

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.419
    113
    Ach nee hoor grote onzin volgens mij hoeft hier echt niet, de juffen verschonen gewoon luiers als het nodig is ;)

Hier met 2 jaar begonnen en hij vond het prachtig vanaf dag 1 en gaat altijd met plezier er heen.

16. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Mijn dochter gaat na de zomervakantie voor het eerst. Ze wordt over 4 dagen 2. Zij is er echt aan toe.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier niet hoor. Ze verschonen alleen bij een poepluier.
    Hier heeft ze er wel interesse voor maar ik had er hoogzwanger geen puf voor. Over maand of 2 gaan we er wel mee bezig.
    Drinken krijgen ze hier ook en fruit geef je mee.

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nee hoor hier verschonen ze alleen bij een poepluier dat wel. Lijkt me ook wel raar sommige zijn pas met de 4 zindelijk dan zouden ze dus niet naar de psz mogen. Volgens mij moeten ze wel zindelijk zijn als de naar school gaan

19. tulip

tulip Niet meer actief

2 jaar lijkt mij prima hoor. Jij kent je kindje het beste. Heb trouwens nog nooit gehoord dat ze zindelijk moeten zijn.

20. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    misschien heeft manlief psz met basisschool verward het leek mij ook al sterk!

Deel Deze Pagina