spoedje voor 5 uur

Discussie in 'Voeding' gestart door happymama, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo

wij eten zo meteen macaroni
    met saus uit een potje heb daar verder geen groenten bij want die zitten al een beetje in dat potje
    wel doe ik er extra gehakt door
    kan mijn dochtertje dat ook mee eten (bijna 9 mnd )

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Tja, dat is persoonlijk. Ik vind het geen probleem, sommigen zullen zeggen dat er teveel zout zit in een potje... Ik ben daar eerlijk gezegd niet zo moeilijk in... dus ja, is een beetje wat je zelf vindt? Waarom denk je dat het niet zou kunnen?

3. happymama

tjah ik weet t niet ook niet hoe ik erover denk .
    ik heb haar eigenlijk altijd potjes gegeven maar wil t ook es zo proberen maar heb er geen benul van wat ze wel of niet mag hebben weet alleen dat je op moet letten met zout

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Op die leeftijd deden wij het nog niet.. Ik geloof dat we vanaf 10 maand weleens een lepel macaronisaus uit pot/pakje gebruikten, maar daarvoor niet echt..

Maar wij voegen toch altijd extra groente toe bij zo'n potje, dus dan deden we die extra groente en wat zoutloze tomatenpuree bij de pasta van de kleine..

Aan de andere kant, als je het nu doet, en pas over een maand weer (om maar iets te noemen), valt de kleine er echt niet van om..

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Heb je eventueel niets anders in de kast staan dan? Hier laatst worteltjes uit een potje, gewoon in kleine stukjes.

6. tulip

tulip Niet meer actief

voor 1 keer moet het wel kunnen hoor. Ze zal er niet van neervallen;) Ik zou er alleen niks wekelijks van maken, zit idd nogal wat zout in.

7. adi

adi Niet meer actief

Tja, het is inderdaad hoe je er zelf tegen staat. Als ik zou kiezen tussen een potje kindervoeding of macaroni met saus uit een pot met minstens 50% zout en geen verse groente zou ik toch kiezen voor een potje.

Je kindje van 9 maanden mag best veel, maar ik zou het voorlopig toch houden bij verse ingrediënten en geen zakjes, blikvoeding of maggi of knorr gerechten. Die zijn heerlijk voor onszelf en lekker makkelijk, maar naar mijn mening niet geschikt voor een baby. Dan zou ik voor haar kiezen voor een potje. Als je volgende keer lekker vers kookt dan kun je haar lekker mee laten eten.

8. happymama

t is ook zo warm vandaar dat ik makkelijk kook nu kan ik 2 dagen van eten en do eten we een frietje en dan gaan we met de auto naar frankrijk dus ik geef ze straks een lekkker potje en de potjes voor de vak staan al klaar hihi

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ik zou ze eerder laten meeproeven van een frietje dan van saus uit een pot eerlijk gezegd.

10. misa

misa Niet meer actief

Een keertje is het vast niet erg!
    Macaroni moet wel kunnen, ik las wat over AH tomatenblokjes: is zoutloos. Doe je dat apart voor de kleine!

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik weet dat 't al te laat is, maar volgens mij vindt zo'n kleintje vaak macaroni zonder saus ook nog heel lekker. Dat zou je de volgende keer dus ook kunnen proberen (en dan wel iets van groente erbij natuurlijk).

12. happymama

dat heeft ze al ooit gedaan hhihi ze zoog dat frietje helemaal leeg , ze krijgt morgen ook een potje en een steeltje friet extra hahah

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap dat je nu met dat warme weer en vlak voor vakantie even makkelijk wil koken, maar de volgende keer even lekker verse tomaten, prprika's, champignons en ev. ui en prei aan een blik tomatenblokjes toevoegen, Italiaanse keukenkruiden erbij en klaar! Da's toch wel wat gezonder dan die 2% groente in die pot van Bertolli.;)

Deel Deze Pagina