Spoedje! Dochter heeft enorme moeite met stoelgang...tips??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Melrose, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hallo,

Onze dochter heeft zo veel pijn, ze probeert te poepen maar ik zie aan haar dat het zo enorm moeizaam gaat! Het breekt mijn hart! Ze durft niet meer op haar billen te zitten en iedere keer als ze aandrang krijgt huilt ze en roept ze "ik wil niet! ik wil niet!"
    Het is echt zo sneu om aan te zien.

Voor zover we weten heeft ze niets vreemds gegeten of gedronken. Op het kinderdagverblijf schijnt ze al wat last te hebben gehad. Tussen de aandrangbuien door is ze stil en kijkt ze rustig TV.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik haar bijvoorbeeld iets geven om haar stoelgang een tikkeltje op weg te helpen?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou bij de drogist of apotheek een microlax halen.
    Is een mini klysma waar je geen enorme buikpijn van krijgt maar waar je wel goed op poept.
    Heeft mijn dochter regelmatig gehad en werkt goed.
    En dan achterhalen waarom ze niet kan poepen.
    Drinkt ze te weinig?
    Te weinig vezels?

Sterkte!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik bedenk me net dat ze misschien een kloofje heeft dat kan ook enorm pijn doen.
    Hier van de dokter lidocaïnezalf gekregen om de boel een beetje te verdoven.

4. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Mijn dochter heeft ook snel last van harde ontlasting. Vooral als het warmer weer wordt heeft ze er sneller last van. Ik moet dan echt opletten dat ze genoeg drinkt. Op advies van de huisarts geef ik haar als ze last heeft harde ontlasting dagelijks Lactulose. Dit werkt echt goed. Als ze echt heel erg verstopt zit dan geef ik een klysma. Wel heel sneu, maar het lucht wel enorm op.

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Heeft ze harde ontlasting?
    Anders een bakje yoghurt met wat pruimen geven werkt super goed.
    Je kan gedroogde pruimen even weken in warm water dan zijn ze lekker zacht.
    En misschien even kijken of je iets kan vinden wat de pijn veroorzaakt?

6. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Alvast bedankt voor jullie tips!
    Ik heb zojuist haar luier verschoond (zonder tegenstribbelen, gelukkig). En heb niets geks aangetroffen. Er zat, na al die tijd persen en lijden, slechts 1 keutel in. Niet eens een harde? Een gewone, zoals ze al langer dan een jaar heeft. Ze komt nu ook iets relaxter over. Wellicht ben ik overbezorgd en is er eigenlijk niet zoveel aan de hand? Ik heb geen kloofjes kunnen ontdekken, er zat ook geen bloed aan de poep...

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier heeft zoon er ook altijd last van.
    Heeft hele tijd movicolon gehad maar ja dat is ook niet goed heh de hele tijd.
    Heeft er gelukkig geen pijn van al moet hij heeeeeeeeeeel lang persen.

8. Frummel

Frummel Niet meer actief

Probiotica zijn goede bacteriën die de darmflora in goede conditie houden. Ook kunnen ze helpen bij -uiteraard- darmproblemen, maar ook bij allergieën, eczeem, slechte huid, vermoeidheid, en nog veel meer kwaaltjes die kunnen voortkomen uit een ontregelde darmflora.

Google maar eens! Hier duidelijk na 1 week verschil in ontlasting, minder krampen en makkelijker drinken.

Bijgevoegde bestanden:

9. Frummel

Frummel Niet meer actief

Orthiflor Junior is voor gebruik vanaf het moment van bijvoeden of na gebruik van Orthiflor Start tot de leeftijd van ongeveer zes jaar.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier hielp Roosvicee Laxo ook wel. En inderdaad insmeren met zalf, mocht er een kloofje zitten.

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Wil ze misschien op een potje poepen ipv in haar luier?

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier hielp roosvicee laxo ook goed! Nadat die hard geworden poep (ophouden bij zindelijk worden) eruit was met microlax...pppffff...en smeren met vaseline.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Pruimen(moes), kiwi, gebroken lijnzaad

14. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi meiden, wederom bedankt voor de tips tot dusver!
    Ik dacht gisteravond dat het wat beter ging (zo leek het) maar haar pijn gaat deze ochtend gewoon verder zo te zien. Weer steeds scheef lopen en drukken (dus poepen). Heb haar net weer verschoond, zat idd een behoorlijke drol in en wat bloedvlekken rond het gaatje. :(
    Betekent dat dat het een kloofje is?

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh wat sneu... Dat lijkt er wel op dan.
    Was haar poep nu wel hard?
    Zou wel iets van lidocainezalf halen en iets wat haar ontlasting dunner maakt zodat het kan genezen.
    Zo zielig he!

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Oh wat zielig zeg! Ik zou ook iets halen voor de buitenkant om het een beetje te verdoven en dan kijken of iets als pruimen, kiwi, Roosvicee Laxo goed helpen. Die kleine drolletjes duiden er ook op dat ze niet in een keer de hele 'partij' eruit kan poepen, om het zo te zeggen.

En misschien wil ze wel op het potje poepen? Dat gaat vaak makkelijker omdat ze naar de 'goede kant' kracht kunnen zetten.

17. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Gisteren toch maar naar de huisarts geweest....Bijkt er een scheurtje rond het gaatje te zitten. Logisch dat dat pijn doet.....arm meisje van me. :(
    Gelukkig hebben we 2 medicijnen gekregen....1 poedertje om te drinken met water, om de ontlasting wat dunner te maken. En 1 zalfje, om op de scheur + omgeving te smeren, dit zou het genezingsproces moeten versnellen. Vnd het zo sneu voor haar, ik hoop dat het snel weer weg is!
    Nogmaals bedankt voor de reacties meiden!

Deel Deze Pagina