Spoedje gerookte zalm

Discussie in 'Voeding' gestart door brownielover, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Wij eten vanavond pasta met gerookte zalm. (Die vacuum verpakte) Ik kook het mee in huismerk philadelphia van de lidl.

Mag onze dochter van net 1 dit ook??

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij wel hoor..

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja als het verwarmd wordt sowieso geen probleem.

Weet iemand of het ook zo zou mogen? Ben ik wel nieuwschierig naar....

4. sjak

sjak Niet meer actief

Een baby 'mag' geen rauwe vis, een dreumes wel. Gerookte zalm is niet eens rauw dus dat mogen ze zeker en je gaat het ook nog verwarmen? Heerlijk joh! Lekker eten!
    @justy, gerookte zalm is niet rauw, alleen 'verkeerd' verpakt (vacuüm) dus gevoelig voor listeria. Bij ons in de familie was vroeger de regel dat kindertjes geen rauwe vis of vlees kregen voor hun vierde jaar. We hebben ons rot gezocht waar dit op gebaseerd is en hebben dit nergens kunnen vinden. Op de site van het voedingscentrum staat dus alleen dat dit beter niet aan baby's gegeven kan worden.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Heb het gegeven en ze vond het heeeeerlijk!!:)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is inderdaad alleen vanwege de listeria bij vacuum verpakte zalm. Mn zoon heeft vorige maand gesmuld van vers gerookte zalm op een BBQ bij mn ouders. Toastje gooide hij steeds weg, zalm smikkelde hij op. Erg apart hoe hij naar zalm rook toen ik 'm uit zn bedje haalde 's ochtends!

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    weet dat het niet rauw is, ik bedoelde inderdaad vanwegen de listeria. Daarom mag je het in de zwangerschap niet. maar vraag me dus wel af vanaf wanneer kinderen dit mogen. Gek he dat je dit niet echt kan vinden?

8. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Rauw is een moot zalm

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Listeria is toch alleen schadelijk voor ongeboren baby's? Overigens heb ik in mn zwamgerschap af en toe echt genoten van gerookte zalm! Bj de visboer was hij nml niet vacuum verpakt! :)

10. sjak

sjak Niet meer actief

Baby's en kleine kindjes (en oude mensen) kunnen er flink ziek van zijn.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Het zal vast gewoon goed gaan, zeker aangezien het verwarmd is, maar dit staat er op de site van het voedingscentrum:

Geef je kind geen producten van rauw vlees, zoals filet américain, ossenworst, carpaccio of niet-doorbakken tartaar. Geef ook geen rauwe of voorverpakte gerookte vis. Hierin kunnen ziekmakende bacteriën zitten.

Deel Deze Pagina