waarom wel of geen pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door missm, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    Ik lees vaak dat mensen geen pap geven maar direct brood. Waarom zou je geen pap geven. Is het niet gelijkwaardig aan elkaar? Ik overweeg namelijk sterk om pap te geven nu ze geen goede flesdrinker is en snel afgeleid. Eten met een lepeltje geeft haar meer bezigheid. Maar ik weeg graag verschillende opinies tegen elkaar af. Ik ben benieuwd.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier zelden pap gegeven. Ik vond het niet zo nodig. Rijstebloem heb ik helemaal nooit gegeven, pas sinds ze een jaar is af en toe wat hapjes van mijn havermout. Erg bijzonder vindt ze het niet. Maar hier at ze al goed brood en ze smulde daar echt van, dus 4 boterhammen op een dag is absoluut geen straf voor haar.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb het eens uit nieuwsgierigheid gegeven maar hij vond het niks en brood vond ie meteen lekker...

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier pap omdat hij sochtends geen brood weg krijgt.... T is een persoonlijke keuze (of die van je kind :) ) sommige mensen geven pap omdat dit zoutloos is en brood niet.

5. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Hier s ochtends een fles pap omdat ze hongerig is en een boterham haar niet snel genoeg met een driftbui als gevolg.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter was gek op pap uit de fles, dat drinkt ze nu ze 2,5 is nog weleens. Maar mn zoon, die wou nooit pap, niet uit de fles en niet uit een bordje. Dus is het voor hem vanzelfsprekend dat hij gewoon een boterham krijgt na zn melk.

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter kreeg eigenlijk pas pap toen ze zelf een beetje met een lepel kon eten. Flessen pap heb ik nooit gegeven.
    Ze vindt pap erg lekker, maar dan liever als lunch dan als ontbijt. Dus dat eet ze regelmatig nog.
    Toen ze klein was at ze pap van biobim. Nu havermout/vlokken, quinoavlokken of speltvlokken.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn dochter kreeg wel pap omdat ze zo slecht dronk. Zo kreeg ze toch nog op een makkelijke manier melk binnen zonder dat ze het in de gaten had, haha. Eigenlijk drinkt ze pas redelijk normaal sinds een aantal maanden, dus dat ze vaak pap at met haar ontbijt was ook al lang na haar babyperiode. Ook andere dingen zoals sap, water etc. wilde ze lang niks van weten trouwens, dus dan kreeg ze tussen de middag soep.

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mocht je pap inderdaad overwegen, doe dan geen pyjama papjes, of papjes waar een suikerbom in zit (even op de ingrediënten letten!) Is namelijk niet nodig.

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier krijgen ze beide pap (ja de oudste nog steeds) omdat ze sochtends echt geen brood willen.
    Ze weigeren echt en gaan ervan kokhalsen. Dus dan maar pap.
    Ik vind het prima, smiddags eten ze beide wel brood.

Mijn jongste krijgt die fijne granen van bambix 8+ en mijn oudste gewoon pap van de lidl. Als mijn jongste alles mag hebben, krijgt die dat ook.

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Hier ook pap, puur omdat we voor brood geen tijd hebben smorgens. Ze loopt dan alleen maar te klooien en de pap is zo weg:D

12. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen pap omdat ik zowel s morgens als s avonds borstvoeding geef en dan vind ik pap een stap om dit af te gaan bouwen, en dat is voor mij niet de bedoeling. Daarbij vindt hij een boterham super lekker en kan hij ook al een beetje zelf eten... hier eerst tussen de middag mee begonnen en sinds deze week in de ochtend. Uiteindelijk ga je de pap toch waarschijnlijk weer vervangen voor een boterham.

Ik kan me voorstellen, als je kindje anders niet voldoende zuivel binnen krijgt, dat je t dan doet...... maar anders is een boterham gewoon lekker en makkelijk!

13. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ontbijt hij ook nog steeds iedere ochtend met pap. Hij is er dol op. Ik ben er wel blij om, hij is niet zo'n erg goede broodeter en zo werkt hij toch met veel plezier iedere morgen een voedzaam en gezond ontbijtje weg en krijgt hij ook zijn vezels binnen.

14. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Hier bambix elke ochtend, heerlijk, gemakkelijk en gezond en snel! Zoon is al drie en kreeg het va 10 mnd, daarvoor bvv

Deel Deze Pagina