SPOEDJE: Griekse Moussaka en dreumes 19mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ladylittleangel, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Wij krijgen vanavond eters en we eten Griekse Moussaka, zo'n wereld gerecht, was vorige keer goed in de smaak gevallen.:D

Maar mag mijn dochtertje van 19mnd dat ook eten denken jullie?
    Er zitten nml kruiden in en een soort groentenmix, volgensmij is het niet heel scherp wat ik me nog kan herinneren.
    Op t CB hadden ze gezegd dat ze nu in principe gewoon alles mag wat een volwassene eet....zou dat ook voor dit gelden?

Alvast dank:)

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Als je dochter af en toe zoiets eet kan het niet veel kwaad denk ik. Er zit wel erg veel toegevoegd zout en dergelijke in die pakken, vandaar dat ik ze niet vaak gebruik.

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Geen probleem lijkt me. Ze zijn alleen wel onwijs zout, die wereldgerechten, dus ik zou het niet wekelijks geven. Maar verder zou ik niet weten waarom je meisje dit niet zou kunnen eten!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zit idd veel zout in, dus om dat wekelijks te eten te geven aan je kleintje, lijkt me een minder strak plan idd, maar voor een keertje zou ik zelf ook gewoob doen :)

Overig: qua pittig.... onze dochter eet juist van de pittige dingen graag mee. Heeft blijkbaar door zwangerschap en borstvoeding de smaak van d'r mama overgenomen ;)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ik denk dat het CB iets tegen Knorr heeft.. :D:D:D

Met 19 maanden mag alles behalve rauw vlees. Een keertje zout is echt niet erg.. het gaat om de gewoonte van Nederlanders (en trouwens veel andere Westerlingen ook) om te zout te eten.

Kinderen houden van eten met smaak (ook zonder bv). Vanaf 6 maanden kan je op een rustige manier gewoon kruiden geven. Knoflook is bijvoorbeeld bij veel babies heel populair. Mijn zoontje eet het liefst Italiaans met veel knoflook, Indiase curry's etc... waarom voor de slappe hap gaan he? ;)

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Heerlijk toch, lekker laten mee eten.

Hier een dochter die houdt van gekruid en pittig eten (wel met mate uiteraard). Vooral chilisaus en knoflook zijn geliefd!

Nee hoor, gewoon lekker laten mee eten!

7. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Dankjulliewel :)

Ze zal het indd wel heerlijk vinden als het wat kruidiger is, tot nu toe vind ze alles met knoflook oid heeeerlijk.
    Ik doe wel eens als we gebakken aardappeltjes eten een beetje knoflook erdoor, eten joh! :D

8. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Heeft mijn ons zoontje laatst ook gegeten, en die vond het HEEL lekker!

Deel Deze Pagina