Vanmorgen begon zoals alle woensdagen. 2 kinderen aankleden, ontbijten, jassen aan, tassen pakken en hup de kleinste achterop de fiets terwijl we de oudste naar zijn school brengen. Even op het schoolplein blijven totdat de bel gaat en dan hup de fiets weer op en op weg naar de peuterspeelzaal. Was halverwege toen er vanuit het niets een hond aan kwam, tegen mijn fiets knalde en hoppa daar gingen we. Oh mijn ergste nachtmerrie (nou ja heb er nog wel een paar ) ik viel met de fiets terwijl de kleine achterop zat. Tijdens de val begon ik al te tieren dat ze GVD (sorry ) die hond aangelijnt diende te houden binnen de bebouwde kom om vervolgens (voor mijn gevoel behoorlijk hysterisch) meteen te gillen Mijn Kind, mijn kind o god help mijn kind. Door de ms was ik niet in staat zelf op te staan. Gelukkig was er een buurvrouw die de fiets al rechtop had staan en de kleine meid al aan het troosten (en nakijken) was. De eigenaresse van de hond was ook netjes gebleven en hielp mij overeind. 1 grote Jank bende natuurlijk. We werden naar binnen genomen door de buurvrouw, Kinley vond het daar geweldig en kroop meteen met haar wat oudere zoon achter de computer, kreeg sap en ik wat water. Mijn fiets tja die is flink naar de galemiezen. Ik heb een fiets met meetrap hulp en juist dat onderdeel (computer gedeelte) heeft de klap gekregen. We hebben hem meteen naar de fietsenmaker gebracht en zoals het er nu uit ziet moet ik dus een nieuwe computer, een nieuwe versnellingssysteem en een nieuw stuur hebben. Heb netjes de naam en het adres + telefoonnummer gekregen van de eigenaresse van de hond dus voorals nog hebben we de hoop dat het netjes afgehandeld zal worden. Ondertussen begint mijn lijf zeer te doen en op aandringen van de fietsenmaker toch maar even naar de dokter gegaan. Mijn knie is zwaar gekneust en heeft een bloeduitstorting in het gewricht, lekker handig aangezien ik 2 weken geleden aan mijn andere knie de banden heb verrekt. Mijn dochtertje is er zonder een schrammetje afgekomen, voetjes zaten netjes vast in de steunen en in plaats van haar armen uit te steken heeft ze ze in een reflex over elkaar geslagen. Haar hoofd heeft de straat ook niet geraakt (weet ik dankzij de oplettende buurvrouw) Maar goed ondertussen schiet ik telkens vol, gewoon de gedachten dat ik ben gevallen met mijn meisje hulpeloos achterop :x
Ben twee jaar geleden ook gevallen met de fiets, terwijl dochterlief (net 1 jaar oud) voorop zat. En niet door een hond oid, maar raakte bij het afstappen klem tussen zadel en zitje . Probeerde voet aan de grond te krijgen, maar stapte naast het fietspad in de wat lager gelegen berm..... enkel dubbel en dochtertje lief met dr wang in de jonge brandnetels. Gelukkig verder niets kapot, maar heb wel behoorlijk lang last gehad van mn enkel, de boel was wat opgerekt, maar kon er dus nog wel op lopen. Balen zeg dat je er zo aan toe bent, en zeker door je MS dat speelt dan extra mee bij zo'n klap. Hoop dat de schade aan je fiets ook mee gaat vallen. Beterschap
Wat vervelend voor je zeg! Ik hoop dat jullie er niets aan over houden. Het lijkt me ontzettend schrikken! De mevrouw met de hond kan de kosten gewoon via haar wa verzekering betalen, is geen probleem.
ohh meid dat is ook mijn ergste nachtmerrie.. ik ben blij te lezen dat alles redelijk is afgelopen.. dikke knuffel ! ik zit er aan te denken om een klein helmpje te kopen.. je hoopt nooit te vallen maar nu zie ik maar weer dat ik bijvoorbeeld mega vorozichtig kan doen maar dat een ander roet in het eten kan gooien
Pffff wat een horor verhaal echt erg....maar gelukkig is het met de kleine alles goed joh!!! Alleen jij ff in de lappenmand... Ik zou me dood schieten en zal het niet alleen bij GVD houden denk ik
oh wat schrikken gelukkig heeft je meisje niets, maar wat balen dat je nu zelf iets opgelopen hebt, hopelijk knap je snel op! knuffel!
Oh Pluk wat zul jij geschrokken zijn... Gelukkig heeft K er niets aan over gehouden, weet helaas uit ervaring dat jij haar de komende dagen nog wel een paar keer ziet vallen in je gedachten...
Ik heb het 2 weken ook gehad met mijn zoontje achterop door de gladheid en ik was nog zo voorzichtig (misschien te). Gelukkig had hij niks ! Ik was bont en blauw en week spierpijn gehad maar het is zo eng om dan weer te moeten fietsen en dan helemaal in die bagger sneeuw,die nu gelukkig eindelijk weg is . Gelukkig dat je zoontje niks heeft, wel balen voor jou zeg en ook met je fiets . Hopelijk kan je nog wat achterhalen zodat je het vergoed krijgt !! Kan me je boosheid goed voorstellen !
jeetje das schrikken! hoop dat je snel opknapt en je fiets vergoed wordt, nu ik dit lees ga ik toch maar eens op zoek naar een helmpje, moet er niet aan denken te vallen!
Oh wat een schrik!! Gelukkig dat de kleine niks heeft, kinderen zijn dan zo flexibel he? Voor jou veel sterkte gewenst!
Dit is wel een heel slim idee. Ga ik ook maar eens naar kijken. Heel veel succes met je fiets, hopelijk snel gemaakt en hopelijk voel jij je ook snel weer beter.
Tjeetje zeg. Dat is even schrikken. Gelukkig dat de kleine niets had. Vervelend dat je zelf een gekneusde knie hebt. Ik hoop dat je knie snel beter wordt. Voor de materialistische schade, die vrouw van die hond gaat dat toch wel voor jou betalen mag ik hopen. Honden mogen binnen de bebouwde kom niet eens los.
Oh ik weet hoe je je voelt Toen mijn dochter 9 maanden was, (zat voorop) zijn wij van achter door een auto aangereden.. Leek niets aan de hand, fiets had wat schade maar verder een beduust kindje en ik had de schrik er goed in.. Bleek 2 weken later toch wel wat meer aan de hand te zijn dan een bedust kindje.. Heeft je kindje de grond geraakt met hoofdje ofzo?
Hebben wij nu ook, mensen kijken vreemd naar je, maar beter kijkende mensen omdat je kindje een helmpje heeft dan dat je kindje een schedelbasis of iets heeft!
De eigenaresse van de hond heeft mij netjes haar naam, adres en telefoonnummer gegeven. Ik laat nu een schade overzicht maken bij de fietsenmaker, dit lever ik met haar gegevens en ook nog de melding dat ik bij de dokter ben geweest in bij mijn vezekeringsadviseur en hij verzorgt de rest. (gaat haar verantwoordelijk stellen voor de geleden schade) Als zij of haar verzekering weigerd te betalen kan ik altijd nog aangifte doen bij de politie omdat haar hond dus niet aangelijnt was binnen de bebouwde kom. Maar ik heb goede hoop dat het zover niet hoeft te komen. We hebben vanmorgen met haar om de tafel gezeten en ze leek erg redelijk en meewerkend. Denk alleen dat ze (net als ons|) wel even schrikt aan de kosten van de reperatie's.
Kinderen zijn heel flexibel maar gelukkig blijkt onze druif ook over goede reflexen te beschikken. Haar beentjes/voeten zijn ongedeert gebleven omdat die netjes vast zaten (wat ben ik blij dat ik hier altijd heel erg op let). In plaats van haar armen wijd uit te slaan (wat veel kindjes nog doen als ze schrikken) heeft ze haar armen om zich heen geslagen (dankzij een goed oplettende buurvrouw weet ik dit) Dus ze heeft zichzelf als het ware in het stoeltje gekrult en heeft niet eens met haar armen de grond geraakt. Omdat de fiets dus op mijn knie is beland (vandaar ook een gekneusde knie) is ze niet met haar hoofd op de grond gekomen. Maar de angst zit er goed in, wanneer mijn fiets gerepareert is komt ze er ook op met een fietshelm. Ben alleen benieuwd wanneer ik mijn fiets weer zal hebben, het is mijn enige vervoersmiddel en ben nu dus afhankelijk van andere mensen om b.v de kleine naar de peuterspeelzaal te krijgen.
pfffffff wat zul je geschrokken zijn! Is inderdaad ook een van mijn angsten, dus hier dragen ze idd ook een helmpje.