Aangezien wij pas om 19.30 uur eten savonds doe ik voor ons zoontje al de hapjes vooraf maken en invriezen zodat hij wel optijd kan eten. nu sta ik op dit moment aardappels, groente en rijst te koken om verschillende combinaties te maken. CB adviseerde ook om met vlees, vis en kip te beginnen. Nu heb ik de kip in de pan liggen maar vraag ik mij eigenlijk af of je dit wel mee kunt invriezen of dat het beter is om dit toch op het moment zelf te bereiden? Moet ik dit dan mee pureren of als stukjes erdoor/er bovenop? Met groente en aardappels ben ik namelijk langzaam op prakken aan het over stappen. help!
Oke dankjewel! Dan gaan we dat doen ik heb de kip in piepkleine stukjes gesneden eens kijken of hij het eet.
Kan prima. Gebakken of gekookt vlees kan je zelfs nog beter invriezen dan rauw vlees. Wel rustig aan hoor, vlees is weer een grotere belasting voor de darmen dan groente en aardappels. Hoeft ook niet elke dag, vind het sowieso nog wel vroeg om al met vlees te beginnen. Maar dat moet je zelf weten hoor, het is ongevraagd advies . Hoop dat ie het lekker vindt!
We zijn hier op advies van CB mee begonnen Ik dacht dat dat tot 8 maanden nog niet hoefde maar tijdens de afspraak met 6 maanden vroegen ze naar zijn eetpatroon en toen zeiden ze dat we daarmee konden beginnen maar hoefde niet iedere dag inderdaad.
Nou begonnen wij met 6 maanden net met de aardappels en inderdaad met 8 maanden zijn we met vlees begonnen.