Je zult het vast ook al onderzocht hebben maar toch ook even deze tips: Enkele voorzorgsmaatregelen bij het gebruik van bioethanolkachels Het gebruik van kachels op bioethanol is dus niet zonder risico. Als de consument ze toch wil gebruiken, dan moet een aantal belangrijke voorzorgsmaatregelen worden genomen. In de eerste plaats de kachel alleen bijvullen of verplaatsen wanneer hij koud is en niet aanstaat. Omwille van het brandgevaar, houdt u best een blusapparaat in de buurt. Sla geen grote hoeveelheden bioethanol op en hou ze buiten bereik van kinderen. Zorg ervoor dat de ruimte goed verlucht wordt om risico's op vergiftiging zo veel mogelijk te vermijden. Kachels op bioethanol : decoratief, maar tegen welke prijs? - Persbericht - Test-Aankoop
ik heb er 1, staat mooi doet het prima in het begin als je hem aansteekt ruik je de bioethanol vrij sterk maar zodra hij aanstaat niet meer. En ondanks dat er staat koudvuur ja serieus meen het... hij word bloedheet dus idd met kindjes kijk uit maar ja dat is met een echte ook dus waarom de drukte erom? Ik heb hem eigenlijk alleen s'winters dus aanstaan omdat ik ook maar een hele kleine woonkamer heb en daar dus de boel mee warm stook en het heeft natuurlijk een fijn sfeertje zo een vlammetje. Ook idd wachten met bij vullen tot ie compleet uit is maar ja lijkt me logisch want je vult het ding met alcohol.. Ik heb toen (vorig jaar) 120 euro voor de kachel betaald en de flessen bio ethanol zijn het goedkoopst bij de hornbach 1.20 geloof ik en soms met geluk heeft de action ze ook en dan zijn ze ook goed betaalbaar. Verder ben ik blij dat ik het ding gekocht heb want ik vind het prima werken en ik heb bijna hetzelfde effect als een echte openhaard gezellig dus. en met een hele fles bio ethanol brand hij bij mij een goeie 4 uur en dan blijft het nog heel lang warm wat weer verwarming scheelt dus ik zou zeggen succes met je zoektocht!
ik heb zo een kleintje wat je op de tafel kan zetten, is dat hetzelfde? ik vraag me af of die geur geen kwaad kan? als je naar buiten gaat en je komt dan naar binnen ruik je dat best goed
Wij hebben een klein haardje op tafel staan, dus niet aan de muur. Vind het op zich wel overdreven die extra waarschuwingen. Je moet gewoon je gezond verstand gebruiken! Vullen als ie koud is, zorgen dat je kinderen er niet bij kunnen (of huisdieren) en met aansteken ook even opletten dat het kan zijn dat je een wat groter vlammetje krijgt. Verder zie ik er weinig verschil in als met een open haard. Je moet je kind leveren om niet het glas of vuur aan te raken. Het kleine haardje wat wij hebben zorgt ervoor dat onze redelijke huiskamer ongeveer 1 graad hoger word. Dus ik zet hem op wat koudere dagen aan om net dat kleine tikkie warmte te krijgen...
Het verschil is dat dit vele malen lelijkere wonden achterlaat en ook doorbrand zeg maar als je je brand aan de openhaar heb je een relatief oppervlakkige wond (of je moet je arm erin houden!) maar dit "smeult" een soort van verder en lijkt dus meer op een chemische verbranding en geloof me dat is vele malen erger hoor, voor volwassenen is het al gevaarlijk maar met kids in huis is het helemaal onverantwoord als je het mij (en de brandwondenstichting) vraagt.
nee de basis moet zijn dat je de kans dat ze het kunnen aanraken zo klein mogelijk maakt, opvoeden doe je meer bij dingen zoals waxine lichtjes of iets maar niet bij open vuren hoor, dan ben je echt al veel te laat, natuurlijk is het wel een deel opvoeding maar kids will be kids en daar dien je rekening mee te houden als ouders zijnde.
we wwillen hem vast maken aan de muur dus verplaatsen doen we niet wien glasplaat ervoor en alleen aan als kids op bed liggen