Ik heb net onderstaand berichtje in het bv-forum geplaatst, maar misschien is dit een betere plaats e/o zijn er juist flessenmoeders die me kunnen helpen. Mijn kindje krijgt borstvoeding en als hij afgekolfde melk of opvolgmelk uit de fles drinkt, heeft hij de kleinste speen daarvoor (Avent 0+). Nu krijgt hij zometeen voor het eerst 1,5 eetlepel rijstebloem door de melk, weet iemand op welke stand ik dan de 1-2-3-speen van Avent moet zetten? En hoe is dat als er meer (3-5 eetlepels) bloem door de melk gaat?
Dat verschilt nogal per kind. BV kindjes kunnen vaak sterk zuigen, en kunnen wel met stand 1 af. Andere kindjes hebben 2 of 3 nodig om zo'n fles in 20-30 minuten leeg te krijgen. Je kunt ook nog halverwege even draaien, dat ze het laatste, vaak dikkere beetje met de 2 of 3 stand binnenkrijgt. Mijn jochie maakte het niks uit, op stand 1 dronk hij even veel als op stand 3. Hij zoog de speen verkeerd aan, dat gaf verder niks voor het drinken, alleen de 3 standen werkten dan niet meer.
1-2-3 speen van Avent was voor Thijs veel te groot met rijstebloem. Ik ga het met een nr 4 speen en dan met 4 schepjes rijstebloem. 1-2-3 speen ben ik bij hem pas gaan gebruiken bij de gewone bambix. Maar je kunt als je het niet weet altijd beginnen met stand 1 als het dan te langzaam gaat kun je hem altijd draaien. Liever iets te langzaam als iets te snel. Thijs had bij stand 1 met 4 schepjes rijstebloem z'n fles in 3 minuten leeg.........
Voor mijn oudste was die 123 speen van Avent ook veel te groot. Hij kreeg het op stand 1 al niet aangedronken met pap. (hij was gewend aan de Avent 0+ speen) Dus ik zou maar beginnen op stand 1.