Mijn dochter is nu 3,5 maand en krijgt borstvoeding op verzoek. Nu moet ik volgende week weer gaan werken en de week daarna gaat ze ook twee dagen naar het kdv (volgende week is mijn man nog thuis). Toen ze een week of 5 was en ook met 8-9 weken hebben we een paar keer een flesje gekolfde melk gegeven (Medela calma speen), dit ging prima. Ik wist helaas niet dat je dit moet "bijhouden"en nu weigert ze dus de fles en ben ik enorm aan het stressen hoe dat zal gaan als ik aan het werk ga. Ik heb wel eens gehoord dat kinderen de schade inhalen 's avonds, maar het idee dat ze de hele dag hongerig is vind ik zo afschuwelijk. Ze heeft van de week geoefend op het kdv en daar heeft ze uiteindelijk 30 cc gedronken, maar niet van harte. Ik begon met voeden met een tepelhoedje, na zes weken is het me dankzij advies van een goede lk gelukt om daar vanaf te komen. Daar ben ik heel blij mee, maar ik vraag me af of het eerste flesdrinken zo gemakkelijk ging omdat ze het tepelhoedje gewend is. We hebben nu de calma weer geprobeerd maar ze pakt hem echt niet. De Tommee Tippee lijkt iets beter te werken, vorige week tikte ze in een keer 40 cc weg, maar dat was echt een uitzondering, verder is het echt een drama. Zijn er nog tips om te proberen haar goed uit de fles te laten drinken zonder dat dat voor ons allebei (of drie, bij mijn man pakt ze hem ook bijna niet) zo'n drama oplevert, ik vind het zo zielig, maar ze moet het leren. Is het beter om tussen de voedingen door te oefenen. Hoe lang duurde het bij jullie kinderen (als ze gekolfde melk krijgen) voordat ze de fles pakten? Ik las ook dat de verwarring soms over gaat als de bv stopt, maar ik wil absoluut bv blijven geven. Alle tips of bemoedigende ervaringen zijn van harte welkom!
Bij ons is het nooit gelukt, maarrrrrr zij pakte hem ook echt nooit, dus ook niet voor een klein beetje. Ik zou dus gewoon echt blijven oefenen, op het KDV ook laten weten dat ze haar vaker kleine beetjes maar moeten geven in het begin. Als ze blijkbaar wel kleine beetjes drinkt als ze erg honger heeft, dan zal het wel gaan lukken denk ik! Neem trouwens nu de fles die het beste werkt, en ga daar gewoon mee oefenen. Niet steeds weer een andere. Elke dag oefenen, zelfde moment op een dag, door je man of een ander (niet jij zelf!) en neem gewoon een paar weken de tijd hier voor. Ik denk echt dat het wel goed komt, als ik je zo hoor!!!
Mijn dochter heeft ook de fles geweigerd. Ik gaf haar de fles als ze halfslapende was, dan dronk ze meestal wel. Daarna ook als ze wakker is en uiteindelijke drinkt ze uit de fles maar ze blijft voorkeur voor de borst houden. Succes ermee.
Blijven oefenen met dezelfde fles is denk het beste. Als je bang bent dat ze overdag op het kdv honger heeft zou fingerfeeding misschien iets kunnen zijn.
Hier hielp oefenen terwijl ze redelijk voldaan werd (deed ik met 50 cc) Ik ben uitgekomen op avent met 3gaatjes, ze is gewend dat het hard stroomt en dat was dus het probleem bij ons geweest. Ik had er niet aan gedacht om er een speen met meerdere gaatjes / voor oudere kindjes op te zetten
Hier herkenning met fles weigeren. Na heel veel strijd pakte mijn kleine meid de fles een btje van mijn man. Ik was daarom ook erg bezorgd hoe dat dan op het kdv zou gaan. Ze zijn daar heel kalm en zonder dwang aan de gang gegaan. De eerste dagen dronk ze 3x zo'n 50-60cc; maar dit liep redelijk snel op naar 80-100cc. inmiddels pakt ze de fles goed op het kdv. Ik moet echter niet binnen komen als ze de fles krijgt. Dan heeft ze acuut genoeg. Thuis wilde ze de fles nog altijd niet. Gaan we door omstandigheden proberen verandering in te brengen. Maar dat ze thuis de fles niet pakt wil dus niet zeggen dat ze dat straks op het kdv ook niet doet Ik hoop het voor je!
na bijna 2 maanden extreem volhardend weigeren heeft onze lieve dochter sinds eind vorige week plotseling besloten dat ze toch wel uit de fles wil drinken, hoera! Ik weet er alles van qua stress en zorgen en inhalen 's nachts en gedoe met cupjes, verschillende spenen, enz. Heeeeel vervelend en ik had niet gedacht dat ze alsnog overstag zou gaan, maar dus wel. Geef niet op, het lukt meesta uiteindelijk wel! Heel vaak is het een kwestie van niet willen en niet zozeer van niet kunnen. Hoewel dat natuurlijk een net zo goede reden is voor je kindje om de fles niet te pakken. Je kind wil gewoon jou. Dus ook een heel mooi compliment. Onze dochter ging gewoon de hele dag slapen, niet eens veel huilen. Evengoed vond ik het hartbrekend om te zien hoe vreselijk hongerig ze was en hoe ze op mijn borsten aanviel als ik haar kwam halen. Was geen doen. Toen ze 4 maanden was hebben we haar pap van rijstebloem (Biobim) en mijn melk laten geven en ging het overdag veel beter. En nu, na een tijdje niet meer pushen, hebben ze het weer eens geprobeerd met een flesje en jahoor, het ging zo leeg! Deze hele week is dat verder heel goed gegaan. Ik ben ontzettend opgelucht. Wat dus werkt is heel rustig blijven, het leuk proberen te houden, vooral niet gespannen zijn als je de fles geeft (jaja, krijg dat maar eens voor elkaar als je dat dus wel bent...!) Ik kon dat echt niet en het is ook bekend dat kindjes dat vaak niet willen. Logisch: het veel fijnere alternatief bevindt zich recht onder hun neusje! Maar bij een ander, in een andere omgeving, jij er niet bij, werkt het uiteindelijk vaak wel. Succes!
Bedankt voor jullie reacties! Het is wel bemoedigend om te lezen dat het vaak goed komt. Ik heb de laatste twee dagen geoefend gecombineerd met de borst. Dus eerst relaxed aan de borst drinken en dan als ze al in die modus is de fles er in en dan drinkt ze daar wel uit. Natuurlijk niet handig voor als ze straks zonder mij moet, maar iets is beter dan niets en zo leert ze in elk geval de fles "kennen". Ik ga maandag weer aan het werk, maar de eerste week is mijn man thuis en hoeft ze nog niet naar het kdv. Dus hij kan haar geduldig voeden en als er echt urenlang niets ingaat in het uiterste geval bij mij op kantoor langskomen. Hopelijk kunnen we haar komende week dusdanig laten wennen dat ze ook op het kdv wat zal gaan drinken. Meer tips zijn nog steeds van harte welkom. . Ik kolf nu elke dag sowieso wat, zodat ik het haar vers kan geven en om mijn productie ietsje op te krikken omdat ik onzeker ben over hoe het kolven op mijn werk zal gaan. Ik merk in mijn omgeving trouwens wel dat de meeste mensen verwachten dat ik met een half jaar stop (ook vragen of ik nu al aan het afbouwen ben, ehm, nee) maar ik denk dat ik misschien wel wat langer door wil gaan. Je hebt negen maandan kolfrecht hè?
Wow, volgens mij heeft ze het door! Vandaag was mijn eerste werkdag, 's morgens was ze op het kdv toen heeft ze heel weinig gedronken, maar uiteindelijk bij mijn man een voeding van 100 en een van 160! ben zo ontzettend opgelucht. Nu nog een manier vinden om sneller te kolven, want was wel drie kwartier zoet vandaag (keer twee). Wel genoeg gekolfd denk ik ('s morgens 240 en 's middags 170), dat is in elk geval fijn.