Ik ben ondertussen ook aan het zoeken online bij wetten en regelgeving maar kan het zo snel niet vinden. Zijn er regels over de aankondigingen van examens? Op dit moment zit ik in mijn laatste jaar, en stageperiode dit houd in dat ik wel nog mijn vakles(specifiek mijn vakgebied meubelstofferen) heb maar geen rekenen engels en nederlands. Nu krijg ik vanmiddag (8-10) een brief (opgesteld 7-10) dat ik aankomende maandag mijn examen engels heb (13-10) aanwezigheid 08:20 Onderaan de brief staat nog vermeld 'Het examen zal worden besproken en voorbereid worden door je vakdocent engels. Indien je een onvoldoende.... enz enz' Nu heb ik helemaal geen les in engels op dit moment en heel mijn docent nog niet gezien dit jaar. Dit is dus zeker niet besproken en ook absoluut niet voorbereid. Dit geld voor heel de klas. Mag dit zomaar? 5 dagen van te voren een brief versturen voor examens zonder enige les of oefening en zo laat nog?
Volgens mij zijn daar in de wet geen regels over... Misschien is het een vergissing? Ik zou even bellen morgen.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er hier geen fout is gemaakt, dit is echt weer typisch mijn school.. vandaar dat ik had gehoopt dat er wellicht officiële regels over waren. Morgen ben ik jarig, kan ik fijn heel de dag gaan rondbellen, bah wat baal ik hier van!
Of het mag, géén idee! Ik heb een keer op de dag zelf gehad dat ik hoorde dat we een toets zouden krijgen dat tegelijkertijd examen was. Lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Hebben die zelf geen regels daar over? Meestal is er toch wel iets van de school zelf. Wettelijk lijkt me niet dat er iets over gezegd wordt, zou een beetje te veel worden om over dat soort dingen wetten te maken lijkt me.
Staat er niks in het school regelement? Op mijn school moet dat minimaal 2 weken van te voren worden aangegeven..
Ben ik nou de enige die niet snapt hoe het mogelijk is dat je een examen krijgt voor een vak, dat je niet eens hebt?! Wanneer had je iets moeten leren, uitleg kunnen ontvangen, kunnen oefenen en/of vragen kunnen stellen dan? Weet je überhaupt waar het examen over gaat? Had je op een of andere manier kunnen weten dat je nog een examen voor Engels moest maken (bijvoorbeeld doordat je daar nog studiepunten voor moest halen)? Is er deze week nog een les gepland met de docent Engels? Ik vind het maar een raar verhaal. Zou het niet gewoon een fout van de school kunnen zijn? Lijkt me toch ook niet dat zij willen dat een hele klas slecht scoort. Als docent zijnde kan ik je vertellen dat ik niet vrolijker word als ik een paar uur bezig ben om een examen na te kijken dat heel slecht gemaakt is. Als dit geen fout is, vind ik het echt schandalig. Je hebt toch het beste met je studenten voor?!
Ik heb er weer achteraan gebeld vandaag, het was geen foutje Omdat engels slagen of zakken niet van belang is voor mijn studie (extra certificaat evt) hebben ze de brieven gewoon verzonden. Ik mag zelf weten of ik het Examen ga maken of niet... Pff alles was zo lekker duidelijk
Sorry moet even reageren, omdat ik ook H&M Amsterdam heb gedaan en ook zelfde opleiding als jij . Maar... dat is wel al 15 jaar geleden ofzo, dus toen (in het oude gebouw) nooit dit soort gekke dingen meegemaakt. Engels was toen, meen ik, wel een verplicht onderdeel voor het diploma en alles was gepland in de examenweken die al van te voren bekend waren. Succes met je opleiding verder! Oh en fijne verjaardag
Gelukkig heb je nu een antwoord, heb je al besloten of je het examen gaat maken? Fijne verjaardag in elk geval.
Fijn dat je nu weet waar je aan toe bent en dat de druk van de ketel kan. Ik vind het overigens nog steeds raar van de school, zelfs nu blijkt dat het niet verplicht is. Als je de moeite neemt om mensen de kans te geven op een extra certificaat, dan is dat een beetje verspilde moeite als je hen daar niet op tijd van op de hoogte stelt. Grote kans dat nu veel mensen het laten afweten, terwijl er anders best een aantal mensen de kans hadden gegrepen om zich verder te ontwikkelen / te laten zien wat hun niveau in Engels is.
Ik had in de laatste week van de diploma-uitreiking nog geen bericht over Engels, Nederlands en rekenvaardigheid. Dat was de school vergeten... Ik heb Engels en Nederlands binnen 2 dagen gemaakt (en met vlag en wimpel gehaald trouwens, want het niveau was nou niet echt bijzonder schokkend) en toen ik ging navragen wanneer rekenvaardigheid zou komen, had ik een kleine twintig minuten daarna rekenvaardigheid. Sommige MBO-opleidingen maken er een potje van. Ik heb zeer zeker op zo'n opleiding gezeten. Gelukkig heb ik het allemaal gehaald - zelfs tot op de laatste dag dat de cijfers ingeleverd moesten worden had ik nog iets staan (en gehaald). Alles boven de 8 gescoord, maar ik had er graag voor willen leren
Hebben ze echt gezegd dat de uitslag van het Engels niet uitmaakt voor je diploma? Ik ben bezig met een opleiding op mbo 4 en bij ons is het Engels en Nederlands nu een verplicht onderdeel en alleen rekenen telt nu nog niet mee voor het eindexamen. Ik dacht dat dit nu verplicht was voor alle mbo opleidingen..
Ja ze hebben gezegd dat engels niet verplicht is. Is ook nog niet voor ale mbo. Volgens mij vanaf 2018... Rekenen is wel verplicht, logisch als je kijkt naar mijn vakgebied, Rest van de dames, dank je wel! Ik ga hem maandag wel maken, als enige van de klas.. mijn partner zit in dezelfde klas, hij maakt hem niet, volgende periode gaat hij het proberen.. dan kan hij nog oefenen.. Hij zou hem ook niet halen op dit moment, mijn engels is gewoon prima dus ik heb het liever snel gedaan.