Ik snap niet dat je je met een kluitje het riet in hebt laten sturen. Je kind heeft pijn. Dat kan makkelijk opgelost worden. Ik had het in elk geval niet geaccepteerd en was dan wel naar een andere tandarts gegaan. Bij onze eigen tandarts kan ik ook makkelijk tussendoor. Als er iets aan de hand is en ik pijn heb.
Als je niet door je eigen tandarts geholpen kan worden moet je gewoon de spoed dienst bellen.. ik ben er normaal geen fan van, maar als je dochter erg pijn heeft is het toch echt nodig! Ik weet niet wat voor tandarts je hebt maar als iemand echt heel erg pijn heeft werken wij gewoon over hoor!
Geen ervaring met kaaskiesjes maar wat vreselijk naar.Is het geen optie om ze preventief te laten verwijderen?
Het is niet dat ze constant loopt de kermen van de pijn. Af en toe eventjes heeft ze er echt last van. Maar ze heeft er sowieso altijd wel snel last van. En ze loopt er al 2-3 weken mee, dat het erger is dan normaal. Bovendien krijgt ze vandaag de kindertandarts en anders zou ze bij een gewone tandarts moeten komen. Ik vind het ook wel erg belangrijk dat dit kindvriendelijk gebeurt en ze er niet een trauma door oploopt! En nee, dat heeft ze nu echt nog niet van die 2 dagen extra pijn af en toe. Als ik zie dat het echt niet zou gaan, zou ze een paracetamol krijgen, maar dat heb ik na maandag ook niet meer gedaan. Ze functioneert prima en is gewoon vrolijk. Ze gaven al aan dat ze op korte termijn niet veel zouden kunnen doen, een noodvulling misschien. En dan daarna zeker nog een keer behandelen. Dan kan het beter in 1x goed gebeuren toch. Voor vandaag was er extra tijd ingepland. En 2x een andere tandarts, dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor haar. Het belangrijkste waarom ik snel terecht wilde is dat ik bang was dat t misschien gevaarlijk zou kunnen zijn (met evt infectie ofzo).
Tja, liever niet natuurlijk, het zijn de blijvende kiezen. Haar 2e voortand die door is, is ook al aangetast.
Vanmiddag naar de tandarts geweest. Het was geen 'gaatje'/caries, maar deze tanden brokkelen dus gewoon af, omdat het glazuur zo zwak is. Dat is ook niet te voorkomen met poetsen of met voeding. Ze hebben er een speciaal laagje vulling/seal overheen gelegd, op 3 van haar kiezen. Dat zorgt ervoor dat ze minder gevoelig zijn en beschermt tegen het afbrokkelen. De vraag is of het houdt, anders is er nog 1 ander spul mogelijk. De behandeling vond ze vreselijk. Ze heeft liggen trappelen, gillen en huilen in de stoel..echt heel zielig. Ik mocht wel haar handen vasthouden gelukkig. Maar het resultaat nu is wel al een stuk beter, het is echt een stuk minder gevoelig. Hopen dat het dus houdt. Over een paar jaar gaan ze kijken met een rontgenfoto hoe het met de andere kiezen zit. Als die wel goed zijn/lijken, dan kunnen ze de slechte trekken, zodat het netjes tegen elkaar groeit. Het kan dus in meer tanden/kiezen komen. Het plekje dat nu op haar 2e snijtand zit is wel gunstig, omdat het goed te poetsen is en op een glad vlak zit.