*Spoedje* kipfilet snel ontdooien

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkel19, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hoii ff vraagje
    ik komer net achter dat ik vergeten ben kipfilet eruit te halen bhoe kan ik dat nog voor 5 uur otndooien iemand een idee?en kan ik dat gewoon uit de verpakking halen om te ontdooien?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    magnetron ontdooi stand?

3. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    in de magnetron :)

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    magnetron?? echt waar..... ik heb dat wel eens geprobeerd, maar de kip werd ondertussen wel gaar op sommige plaatsten (werd wit) en was eigenlijk niet lekker hierdoor.....

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

uit verpakking en in ontdooistand van magnetron of kokend heet water in pan kipfilet zonder verpakking op een bord en dat bord op de pan zetten ,dus geen kip in het water maar puur het bord op het water.

6. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

In een bakje met koud/lauw water leggen.
    En anders idd in de magnetron.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Gewone magnetron niet maar ontdooi stand..

in lauw water leggen kan ook inderdaad en als je het in stukjes nodig hebt. kun je het half bevroren alvast snijden en dan al vrij snel bakken hoeft dan niet door en door ontdooit te zijn maar dat kan alleen bij kleine stukjes anders is de buitenkant zwart en binnenkant rauw natuurlijk.

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik heb een magnetron ondooi stand voor kip, dan moet ik het gewicht invullen, als je dan 100 gram minder doet, wordt hij niet wit (wit is gewoon gaar geworden kip)

dan even laten staan, en dan is hij ook makkelijker te snijden als hij nog iets bevroren is

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd in de magnetron gewone stand, 1-2 minuten.

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Niks mee doen, gewoon zo laten liggen en als je wilt bakken evt nog half bevroren bakken... Dan ontdooit het vanzelf wel ;) In magnetron of heet water vind ik persoonlijk 3x niks

11. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    ik kook de kip dan gewoon zo ontdooid die en als ik hem klaar maak
    ben ik en niet zo lang bezig en weet ik zeker dat hij echt gaar is :p

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik heb hem nu in een schaal gelegd met vershoud folie er over heen zonder de verpakking en dan straks maar gewoon bakken dan.. haha

13. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    In een dichtgebonden plastic zakje in koud water leggen. Vind ik fijner dan de magnetron, want dan wordt soms een deel al gaar.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    oh ik snij het dan gewoon bevroren en bak ik het ontdooit vanzelf ;)

15. BabyLovley

BabyLovley Actief lid

21 jan 2009
    144
    0
    16
    https://www.facebook.com/nnnails.nl
    West- Brabant

+1, vaak doe ik het nog zonder zak, vind dat dat persoonlijk sneller gaat. En als het meerdere stukken zijn intussentijd proberen uitelkaar te halen zonder dat het breekt. Dat versnelt het proces.

Als je voelt dat het water ijzig koud begint te worden weer verversen met gewoon koud kraanwater.

Persoonlijk vind ik magnetron niks, heb het gevoel dat je dan ook meer kans heb op kruisbesmetting en die witte randen.. BRRR..

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leg het altijd in een zak in koud water.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als je witte randen krijgt in de magnetron doe je hem te lang erin.

Dat is nl dan gewoon gekookt. hier 3 a 4 min op ontdooistand en heb gewoon roze bijna ondooide snijbare kip. Ontdooi het nooit van tevoren doe altijd op ontdooistand.

18. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    De kip onder koud stromend water leggen! Enne... Mocht je blokjes nodig hebben, dat snijdt lekkerder als het licht bevroren is! ;)

19. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Ik een dicht zakje in handwarm water.
    Magnetron wordt het gaar van en van heet water krijgt de kip ook witte plekke.
    Als je ern kipsvhaar hebt zoals wij, knip ik em bevroren door dan in zakje ontdooit weer sneller

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    heb het tegenwoordig niet meer zo vaak, maar ik snijd hem dan in kleine stukjes (als het filet is dan) en dan in de marinade en daarna bakken.
    last minut kip noemen wij dat.

met kippenpoten leg ik het eerst in warm water en dan kruiden en in de over als het niet meer erg bevroren is.

liefs doris

Deel Deze Pagina