wit mutsje dat vrijwel meteen past na geboorte?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lijsterbes1, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog op zoek naar een simpel wit mutsje .. zag nu dat zeeman er had maar daar stond maat ''38'' in. vond ze erg groot lijken.. of passen deze toch vrijwel meteen? of iemand een tip waar ze witte mutsjes hebben die vrijwel meteen passen.

2. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Haak ik gelijk in op deze vraag, hoeveel moet je er hebben? Kwam ergens tegen twee, omdat de eerste vies wordt en dan heb je nog een schone. Maar hoe lang worden de mutsjes gedragen? Paar uur, paar dagen?

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    muts | lief! lifestyle

Wij hadden dit mutsje van lief, dochter was erg groot dus mutsje was haar eigenlijk meteen te klein, met omslag paste het helemaal niet. Dus denk dat voor gemiddeld kindje deze wel goed past.

4. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik heb echt zoooooveel mutsjes gekregen! Maar hij komt in december dus dan is het natuurlijk wel koud. Maar goed, das geen antwoord op je vraag.

Gewoon zo'n standaard baby mutsje van Zeeman moet goed zijn lijkt me.. En zo niet, voor dat geld kan je er geen buil aan vallen.

5. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    De mutsjes worden geloof ik altijd wel een week gedragen (tenzij ze eerder op geboortegewicht zijn misschien?) omdat ze hun warmte nog niet goed vast kunnen houden. Ik had vrij veel mutsjes omdat ik bij elke outfit een bijpassende wilde hebben ;) Maar ik denk dat je in principe aan twee zat hebt.

Bij ons was het zo dat hij in het ziekenhuis eerst een mutsje van het ziekenhuis op kreeg en pas toen hij gewassen het mutsje dat wij hadden meegenomen.

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    die van bambam waren hier de enige die goed zaten/zitten

7. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik had prematuur mutsjes gekocht. Dan de grootste maat daarvan. Dit waren de enige die paste.

8. eitje85

eitje85 Lid

12 aug 2012
    74
    0
    6
    NULL
    zuid holland
    Bam bam raad ik aan voor na de geboorte, zijn lekker klein. En de eerste week dragen ze het ook totdat zichzelf warm kunnen houden, nu gebruik ik alleen nog muts als we naar buiten gaan. Ik heb er denk Ik vier en dat is zat. Heb ook die van de zeeman, die past overal bij en is zacht. Verder ook die van de hema aan te raden. Niet teveel geld aan uitgeven zou ik verder als tip willen geven!

9. Nanne88

Nanne88 Actief lid

24 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele lieve van bambam gekregen.. Echt een heel klein mutje.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    2 hadden wij er, maar een 2 weken gebruikt :)

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    De hoofdomtrek van mn zoontje was 32cm, hij was drie weken te vroeg en vrij klein.
    Het kindje van mn vriendin had een hoofomtrek van 38cm
    Ik had twee zeeman mutsjes,idd 38cm,met iets omslaan paste het wel

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb er heel veel en gebruik ze nog steeds voor als we naar buiten gaan, voor iedere outfit 1tje:p.

De enige die een beetje paste toen ze een mutsje op moest (na 5 dagen pas vanwege couveuse opname) was die van de babydump met i love papa/mama.

13. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Mijn prematuurtje paste echt alleen het mutsje van Bambam en wat stond het hem schattig.

14. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier passen de mutsjes van de zeeman nu pas. (baby is bijna 12 weken) Wij hadden een klein mutsje van Noppies en dat paste perfect. Nu had ons zoontje wel een heel klein hoofdje.

15. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Ik had diverse mutjes, maar onze zoon hield zicht meteen goed warm, dus alleen net na de geboorte een mustje opgehad en vanaf dag 2 al niet meer. Daarna waren ze echt te klein, had er diverse in de kast, die gewoon niet gedragen zijn. Nu is hij wel een augustus (21/08) kindje. Heb wel via simply colours een mutsje met naam besteld, die pas hij nu met ruim 2 maanden, maar hij is dan ook wel eens stevig manneke.

16. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    dit is een van de bambam mutsjes:
    Hij heeft hem scheef op,maar er staat ook nog een leuke tekst op ;)

Bijgevoegde bestanden:

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier was ze 47cm en 2920gram maar het bambam mutsje zat nergens naar leek wel een eierdopje veel te klein, het mutsje van de zeeman paste goed, en had er nog een van prenatal bijpassend bij haar eerste pakte. Ik had er drie was meer als genoeg. Het eerste mutsje wat ze opkreeg was er een van het ziekenhuis dus mijn mutsjes bleven allemaal mooi schoon.

Deel Deze Pagina