Ik ben bami aan het koken met bamipakket groenten erbij. Oa met prei en ui. Mag mn dochter van 10 maanden dit mee eten of kan ze onwijze kramp krijgen van de ui en de prei?
Ik zou het meer laten vanwege zo'n kruidenzakje wat er door gaat... Die kleine stukjes ui en prei vallen volgens mij wel mee! Als je wat op een bordje doet voordat je die kruiden erdoor doet, lijkt het met niet zo'n probleem....
Ik doe de kruiden er al laatse bij en haal voor haar er een portie uit zonder kruiden. Mmm, twijfel nu over de ui en Prei, heb alleen e champignons en de tauget er uit gevist voorhaar, er zitten misschien wn paar flietertjes bij van ui en prei. Dan doe ik dat toch nog maar even niet! Bedankt!
Ik heb laatst 2x uit geprobeerd heel fijn gesnipperd door de macaroni. Las later dat je beter kan wachten ivm de gassen. Maar ze heeft er totaal geen last van gehad. Ik neem dan niet zo'n pakket want de groente zijn erg grof en uit èn prei samen leek me niet zo'n goede combi....
Voor haar doe ik het sowieso door de staafmixer, wat grover gemalen zeg maar. Maar had de ui en prei er grofweg uitgevist. De rode peper ook Later zag ik dat er ook witte kool door heen zat... is ook wel van de gasvorming of niet? Ze heeft er wel van gesmuld en nog geen last gehad?
Ik denk dat je hooguit zult schrikken van de luier, haha. Alleen: bami in de blender?? Gadsiedarrie!! Dat kan toch gewoon zo? Onze zoon at vanaf 10 / 11 maanden al redelijk met de pot mee. Sommige dingen pasten we nog wel aan. Hij heeft met 14 maanden voor het eerst Chinees mee gegeten. Dat ging prima, maar hij heeft sowieso niet zo snel last van zijn darmen. Alleen die luier de dag erna... Zum kotsen!
Ik heb het hier een paar keer voorzichtig geprobeerd, met een klein beetje ui en prei (en de kruiden idd achteraf toegevoegd), en dat ging prima, dus hier wordt inmiddels in principe meestal met de pot meegegeten, gaat prima. Al probeer ik ui e.d. wel wat matig te gebruiken. Bami gaat hier trouwens ook wel kort in de keukenmachine hoor. hij mag een paar losse slierten om zelf op te sabbelen, maar als ik ook nog wat groenten binnen wil krijgen is een beetje grof gehakt toch makkelijker.
Gewoon mee laten eten met de pot. Beetje hakken f in de blender er klaar. Babys van die leeftijd krijgen in Thailand china India en Andere landen ook kruidig eten. Wij eten elke dag, sterk gekruid eten ( marokaans ) en mijn dochter heef altijd gewoon mee gegeten. Vanaf een maand f tien weet niet heel precies meer. Behalve extreem pittig niet. Want das zielig. Hahaha En het duurde lang voordat ze echt vlees kon eten. Ik gaf geen lam schaap f rundvlees dit deed ik echt blenderen. En die gas vorming viel bij haar wel mee, kijk zou geen uien soep geven. Hahaha Succes
Haha, ze ligt heerlijk tye slapen, geen last van krampjes of gasvorming, ze had wel een onwijs zure stinkende luier voor dat ze de nacht in ging Maar goed, kan ook wel "tandjespoep" zijn!! De bami doe ik trouwens niet in de staafmixer, alleen de groenten en de bami dan grof gehakt er door heen. Zo doe ik het ook met de macaroni. Losse elleboogjes door het groentenmengsel met saus, anders zitten we 3 uur te eten Sambal gebruik ik bij haar nog niet. Knoflook of losse keukenkruiden uit een potje wel.