Te veel eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vandaag om CB geweest en heb dochter gelijk gewogen en gemeten (12 kg en 90 cm). Nou schiet haar groeilijn van het gewicht ineens omhoog (na een half jaar stil te hebben gestaan) dus kreeg de mededeling dat ik op haar eten moeten letten want volgens de verpleegkundige eet ze veel te veel.

Ze eet normaal op een dag:
    ontbijt: bord peutermuesli met yoghurt, sneetje ontbijtkoek of een cracker (kiest ze zelf) en een beker water

tussendoor: fruit en beker waterige ranja

Lunch: 2 boterhammen en een cracker, 1 keer vleesbeleg, 1 keer zoet beleg (appelstroop/jam) en op de cracker gewoon halvarine en een beker water

tussendoor: 1 a 2 crackers met smeerkaas of fruit, dat mag ze zelf kiezen, en beker ranja. Als we later eten, krijgt ze tussendoor nog een doosje rozijntjes.

avondeten met de pot mee gewoon een normaal bordje, aardappels laat ze wel liggen. Geen toetje maar voor het slapen gaan, krijgt ze nog 100 cc melk uit de fles (anders wil ze hem niet) ivm antibiotica die voor het slapen ingenomen moet worden met voedsel

Tussendoor drinkt ze nog ongeveer 2 bekers water.

Ze lust (nog) geen koek en snoep, ze krijgt weleens een pakje dinken en een bakje chips in het weekend en op zondag eten we frietjes.

Volgens mij gewoon goed toch? Ik ben weer helemaal van de wap door dat cb.

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hier wordt ongeveer hetzelfde gegeten! Kan me niet voorstellen dat ze dat bij hem teveel vinden; hij zit op de -1 lijn qua gewicht en lengte.

Zou me er maar niet druk om maken, lekker laten kletsen daar!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Klinkt als een heel gezond eetpatroon! Ze drinkt lekker veel water, en eet elke dag groenten en fruit.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb net topic wat eet mijn peuter vandaag doorgelezen en ik vind het nog al meevallen..

Ze maken me zo onzeker daar terwijl het eigenlijk niet hoeft :x

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is prima hoor, laat het cb maar kletsen.... En lengte en gewicht is toch ook goed in verhouding? Lisa weegt ongeveer 12 kilo en is 85 cm en ze is echt niet dik ofzo! En dus wel 5 cm korter dan jouw dochter.

Lisa heeft trouwens ook een tijdje stil gestaan in gewicht en is daarna snel aangekomen. Nu staat ze weer even stil geloof ik (zal ook wel als je kijkt wat ze eet... niet zo veel ;))

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Onze dochter is de hele winter ziek geweest en heeft vanaf haar verjaardag in september tot april stilgestaan in gewicht door het ziek zijn en nu is er een kilo in twee maanden.. Ze is ook helemaal niet dik, maar het lijntje week af ineens...

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien juist alleen maar goed dat het lijntje nu wat afwijkt... betekent dat ze weer wat op krachten komt toch? Zolang alles nog prima in verhouding is en ze goede dingen eet, zou ik me gewoon lekker geen zorgen maken!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat raar! Hier ook 12 kg en 89 cm, gewicht is volgens mij nog iets onder t gemiddelde. Hier volgt ze al een tijdje dit lijntje.
    Gezonde dingen mag ze hier onbeperkt eten en verschilt per dag wat ze eet. Maar volgens mij eet R. niet extreem veel, gewoon goed.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze at te veel crackers (die eet ze soms wel 6 op een dag) en de ranja moest ik maar schrappen en de hele dag water geven.. :(

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik geef meestal 1x zoet drinken (diksap, aangelengd sap, etc) en voor de rest water of thee. Maar 2x waterig aangelengd lijkt me niet zo'n probleem te moeten zijn.
    Wat voor crackers geef je? 6 klinkt wel wat veel maar is dat dagelijks zo? Weet niet hoeveel zout erin zit, dat kan misschien wat veel worden?

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik geef volkoren cracotte. Ze eet er gemiddeld 4 op een dag, ik weet eigenlijk niet of er veel zout in zit..

Zou ook niet weten wat ik ipv een cracker moet geven? Rijstewafels vind ze niet zo lekker..

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    0,05 gram natrium per cracker. 4 crackers is 0,5 gram zout.
    Brood bevat 0,4 gram zout volgens mij.
    Ze mag 2 gram zout per dag dus als je verder weinig dingen met toegevoegd zout geeft, is t geen probleem.
    Zou me er dus niet druk om maken.

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zou me niet gek laten maken hoor. Met 15 maanden was mijn dochter ook aan de zware kant (lijntje schoot ineens omhoog), en ik geef ook nooit rare/ongezonde dingen. Ze rent hier lekker rond, en is erg actief dus ze zal het babyvet er vast wel aflopen ;)

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze is niet aan de zware kant hoor, ze zit met gewicht op de middellijn en met de lengte op de bovenlijn

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dan is er toch helemaal niets aan de hand? Mn dochter at rond haar verjaardag 4-6 boterhammen, een fruitschaal leeg en 2 borden avondeten. Nu zijn er dagen dat er een hapje brood en een hapje banaan in gaan, het zal allemaal wel toch?

Tsja, crackers, soepstengels, rijstwafels, fruit, boterham, beschuit...

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier zit ze met haar gewicht tussen de middel -en bovenlijn.. Maar dan zou ik me, als ik jou was, echt helemaal geen zorgen maken hoor! Dat is toch juist heel netjes?! :)

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    san, laat je niet gek maken !!!! wat eet ze goed!..tis ook al een grote meid, dus wat een gekken zeg!...eerst gingen ze nog zeiken weet je nog, over dr stilstand..! noujaa belachelijk, laat je niet onzeker maken, ze ziet er zo gezond en goed uit! xx

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Klinkt gewoon gezond, hoor Sandraske. Laat je niet van de kaart brengen door het bureau. Mijn dochter (3 jaar) eet soms ineens heel veel; dan blijkt later dat ze weer een groeispurt had.

Ik vind zes crackers van Cracotte wel veel. Ik proef daar zelf het zout bovenuit. Waarom geef je haar geen boterhammen voor ontbijt/lunch of als tussendoortje een soepstengel met smeerkaas? Of heeft dat een reden?

19. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Ik ben al heel wat wijzer geworden door jou TS. Mijn vriend en ik hebben soms wat woorden over wat mijn kindje op een dag allemaal eet... Maar zooo veel als dat jou kindje eet dat eet hij niet... maar ik moet er wel bijzeggen dat ik hem ook niet veel tussendoortjes geef, en hij geeft zelf aan wanneer hij iets wil.

En let op je kindje is in beweging en verbrand deze ook sneller, en is volop in de groei. Mijn kleine jongen is ook te zwaar zeggen, ik ben nu aan het minderen met koekjes en geen toetje :D

20. Jo77

Jo77 Actief lid

13 jul 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Mijn dochter is even oud als jouw dochter (verschilt een paar dagen). Ik ben toevallig afgelopen donderdag bij het CB geweest. Ze woog 12.9 kg en is 88 cm. Ik heb totaal geen commentaar gekregen dat ze te zwaar zou zijn, ze zat mooi op het gemiddelde volgens het CB. En ook over haar voeding had ze niks op aan te merken. Mijn dochter eet namelijk ongeveer hetzelfde op een dag als jouw dochter en ze is ook gek op die crackers (ze eet meestal 1 á 2 per dag). Dus ik zou me inderdaad ook geen zorgen maken, ze doet het goed en is echt niet te zwaar.

Deel Deze Pagina