Moet dadelijk onverwacht met de bus weg met de kleine, ben dan zo'n 3 uur onderweg, tussendoor kan ze wel uit de maxicosi voor max een half uurtje.Dan ligt ze er dus te lang in... Maar de maxicosi is een stuk veiliger dan de kinderwagen in de bus.... Wat zouden jullie doen? cosi of kinderwagenbak?
Het zou voor mij ook uitmaken hoe druk het is. Als je moet proppen dan is de wagen niet echt praktisch.
Nooit over nagedacht dat ze dan veiliger zit in de bus.. Maar ik denk best dat dat waar is.. Zolang je het niet elke dag doet lijkt het me geen probleem.. Ik moet volgende week ook 6 uur rijden naar iemand toe.. Ja dan heb iik geen keus.. En denk niet dat hij er slechter van wordt een keertje,.
hartstikke bedankt voor de snelle reacties! ze is pas 3 weken oud en ze ligt zo opgekropt in die maxicosi dat ik begon te twijfelen.... de busroute is niet druk nu, is herfstvakantie dat word dus lekker in de wagen, veel fijner voor haar
Als het niet druk is de wandelwagen en anders maxi cosi. Heb zelf een keer gehad dat de bus nogal hard moest remmen en dus uk door de wandelbak schoof ... en daarna heb ik dus niet meer zonder maxi cosi gereisd ... maar dat was een uitzondering en het was erg druk ... Voor een keer zo lang in de maxi cosi maakt niet uit dus daar zou ik het niet vanaf laten hangen. Goede reis
Ik heb dochterlief zowel in de kinderwagrnbak als de maxicosi meegehad on de bus. Als je lange einden gaat zal ik voor de kinderwagenbak kiezen.. Maar had ook wel eena dat ik eerst met de bus en dan nog stukje in de auto moest..dan nam ik de maxi cosi mee..
Maar zit de maxicosie dan vast op de wagen of neem je die zo mee? Als ie los zit dan zou ik de wagenbak meenemen want je kunt de maxie cosie niet vast maken in de gordel. Ik ging/ga trouwens altijd met de kinderwagen, veel makkelijker voor jezelf en voor de kleine. Goeie reis
kinderwagenbak. ben weken lang met kinderwagen in bussen en treinen geweest. gewoon lekker liggen hoor, stuk beter en voor de kleine(als t om 3uur gaat) en ligt voor haar ook gewoon wat relaxter denk ik
Maar dan nog is een maxi-cosi veiliger dan een kinderwagenbak waarin ze los liggen (en dus makkelijk kunnen schuiven bij remmen) en dan ook nog op het onderstel staat, ook al kan je ze niet vastzetten. En 3 uur onderweg naast je kinderwagen staan is ook zo wat... Ze mogen best langer dan 2u in de cosi zitten als het incidenteel is. Dat is echt niet slecht. Die voorschriften zijn er alleen omdat sommige ouders de hele dag hun kind in de cosi hadden zitten . En voor de wagenbak is ook genoeg te zeggen, ze kan gewoon lekker normaal liggen, ze ligt recht, het is minder warm in de bus. je zou ook nog een draagdoek kunnen overwegen
Ik deed de jongste zelf in een draagdoek als we met de bus gingen. Zie dat je woonplaats Groningen is, is helaas nog geen herfstvakantie gisteren was het nog ontzettend druk in de stadsbussen!
De maxicosi in een bus is helemaal niet veiliger dan een kinderwagen. Het zou pas veilig zei als je hem met een gordel vast zou kunnen zetten en dat gaat helaas niet. Ik zou daarom gewoon de kinderwagen mee nemen.
Maxi cosi is juist WEL veiliger. Kleine zit helemaal rondom beschermd. Door de beugel raakt kindje de grond niet. Even bot gezegt, als je een maxi cosi stoel met kindje op de grond gooit, raakt kind dus buet bewond. Het schaaft iig niet over de grond. Bij een goede klap kan een kind wel uit de wandekwagenbak vliegen. Zal niet snel voorkomen maar de gevolgen zullen stukken erger zijn.
Bij veel busmaatschappijen ag je een kindje trouwens niet eens in de wagen laten zitten. Ivm met remmen, ongeluk en evt omklappen van de wagen. Kind moet dsn op schoot