27 juli ben ik van de trap gevallen (kan ik zien aan mijn oude berichten, haha) En nou laat vandaag opeens mijn teennagel "geheel" los, alleen aan de rechterkant zit hij nog echt vast!! Maar nou weet ik niet wat ik moet.. Knippen of zoals mijn broer zegt gewoon in 1 keer trekken net zoals een pleister, want hij zegt dat als je gaat knippen, je kans heb dat de teen gaat ontsteken.. Ik wou toch even een second opinion Gr. Carlien
ik zou zeggen niet trekken en ook niet knippen maar zorgen dat het er op blijft tot ie uit zichzelf helemaal los laat maarja ik zou zelf gaan trekken denk ik
Ik als pedicure raad aan, te knippen daar waar los is de rest laat los of gaat weer mee groeien. De huid die al los zit is heel de vaste kant wordt een wond.
Trekken is het enige wat helpt nu. Als je nu naar de huisarts of eerste hulp zou gaan doen die hetzelfde.
Ik zou als die vast zit er echt niet aan trekken. Ik heb een clieente die dat heeft gedaan en is vervolgens 4 keer geopereerd aan die teen en ze moet iedere 4 weken naar de pedicure al vanaf laatste operatie omdat er alleen maar hard littekensweefsel aangroeit in de hoogte. Het ziet er heel lelijk uit en een normale nagel groeit er niet meer. Open schoenen of slippers draagt ze ook niet meer. Geef je huide de kans. Knip de nagel zover als los zit als die los gaat laten gebeurd dat vanzelf, maar als je gaat trekken heb je kans dat je het lostrekt en de huid zo beschadigt dat er geen nagel meer terug komt daar. En bovendien houd je er veel en veel langer last van
Absoluuuuut niet trekken! Ik heb dus van een van mijn kleine teentjes de nagel eraf getrokken (er was een kast op gevallen en hij zat net als bij TS nog alleen aan een kant een beetje vast) en ik heb dus nooit meer een gewone nagel teruggekregen Het is nu een hele stomme dikke rare nagel geworden die bestaat uit verschillende hoornlagen. Ik veil hem altijd maar netjes en doe er dan een flinke portie nagellak overheen. (en dit was echt mijn grootste biecht sinds lange tijd, ik schaam me zo voor deze nagel dat bijna niemand het weet haha)
Ik zou niks doen, mijn dochter had het bij dr duim. Heb gewoon steeds een simpel pleistertje erom gedaan zodat ze niet ergens bleef haken, op een dag was hij eraf.
Misschien een sodabadje? Je nagels worden zacht waardoor deze er misschien makkelijker af te halen is?
Bedankt voor alle reacties... Nog even een foto voor de duidelijkheid, want kwam er net ook achter dat er al een nieuw nageltje onder groeit.. @marilouise/pedicure; is dat normaal dat bijna 3 maand na een val je nagel nog een keer los laat, heb ik nog nooit gehad Sorry voor de charmante foto.. (Hij lijkt zo los, maar hij zit echt best pijnlijk vast aan de rechterkant!)
Ik heb dat ooit eens gehad met mijn grote teen. Naar de huisarts geweest en die heeft de nagel in 1keer losgetrokken.
ik heb dit paar weken terug gehad met mijn kleine teennageltje was er ook in eens half af(deed ook ff zeer maar heb m er afgetrokken)er zat ook bij mij een dun nageltje onder ik dacht eerst dat het een kalknageltje was
Ik zou het advies van de pedicure opvolgen... ik weet bijna héél zeker dat zij wel weet waar ze het over heeft ...
Je nagelbed is "gewoon huid" dus als je daar een wond op maakt heb je kans op een litteken, zo te zien zit die echt nog voor een flink stukje vast dus niet trekken. De kans dat daar een litteken ontstaat is heel groot, waardoor er waarschijnlijk geen normale nagel meer gaat groeien terwijl je lichaam nu 3 maanden bezig is geweest de nagel los te maken een nieuwe nagel aan te laten groeien ( dit is a normaal maar ook dit proces duurt heel erg lang dus is niet vreemd dat dat pas na 3 maanden gebeurd. ) Plak er een pleistertje over dat je nergens aan blijft hangen en je zal zien dat die er met een paar weken ineens naast ligt en er een hele nieuwe nagel onder komt. Succes
Ik zou er nu inderdaad een pleister op doen en wachten tot het laatste stukje los laat. Tenzij hij nog op en ini mini stukje vast hangt. Maar zit hij nog erg vast dan wachten tot hij vanzelf los gaat zodat het eronder intact blijft. Anders heb je straks een wond en in sokken etc is dat de perfecte plaats voor bacteriën en kans op ontstekingen. Mocht hij al rood/dik of geïrriteerd zijn dan raad ik zoiezo een soda badje aan, of een badje in de ouderwetse badedas douchegel.