Spoedje: mosselen!

Discussie in 'Voeding' gestart door Linda86, 19 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij eten vandaag mosselen (of nouja, ik, want vriendlief lust 't niet). En ik heb voor Milan al wat anders gekookt, maar nu bedacht ik me net dat die misschien wel gewoon met mij mee zou kunnen eten.
    Dus...mag een baby van bijna 1 jaar gekookte mosselen eten?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Schaal en schelpdieren.. tja, de één raadt het af voor het eerste jaar, de ander zegt.. gewoon doen. Wat je je moet bedenken is dat als er een 'foute' tussen zit, je kindje hier heel ziek van kan worden. Maar verder is er geen reden om het niet te geven (goed kijken of de schelpen allemaal goed op zijn gegaan)

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Zelf vind ik mosselen heerlijk, maar ben er heel erg allergisch voor, of ik heb toevallig 4-5 keer achter elkaar zo;n 'foute' gehad, zoals Zwaantje al aangeeft. Ik zou het zelf nog niet geven aan mijn beebje denk ik.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Foute mossels, is dat niet een kwestie van goed opletten?
    Als ze nog niet gekookt zijn, de kapotte en open schelpen weggooien, en als ze wel gekookt zijn de dichte weggooien?

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ja, dat is in elk geval een deel van het verhaal. Volgens mijn vader, die arts is, komt die allergische reactie vaak doordat je allergisch bent voor een heeel klein ieniminie rood kreeftje dat bij de mossel in de schelp leeft o.i.d. Kan je met het blote oog niet zien. Maar ik vraag me altijd af of dat wel klopt, want mijn denkt altijd overal verstand van te hebben en dat is toch echt niet altijd zo...

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    vanaf een jaar mag je kindje eigenlijk met de pot mee eten, dus neem ik ook aan schaal en schelpdieren.

Je kunt het altijd proberen natuurlijk

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Bedankt!

Ik heb idd de mosselen heel goed nagekeken eerst (doe ik sowieso altijd, ook voor mezelf). En toen dacht ik: ik geef 'm er gewoon 1, kijken wat 'ie er van vindt. Er zitten verder ook geen allergieën oid bij ons in de familie, dus ik dacht dat het geen kwaad zou kunnen. Nou, hij vond het superlekker. Hij heeft er iets van 12 ofzo op, maar als het aan hem lag waren dat er nog veel meer geweest.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou dat weet je dan weer hahaha:D

Deel Deze Pagina