Pap: niet uit papfles, niet van lepel: hoe wel?

Discussie in 'Voeding' gestart door raspberry, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

#1 raspberry, 18 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2009
    He meiden,

ik zou Thirza graag 's avonds wat pap gaan geven: rond 4 uur krijgt ze haar warme prakkie en daarna enkel nog BV (3 keer tot 7 uur :(). Omdat ze nu na 3 kwartier of anderhalf uur wakker wordt, wil ik haar graag wat pap gaan geven voor het slapen gaan, zodat ze hopelijk wat langer doorpit.
    Alleen... ze wil het niet uit een fles drinken en van een lepeltje, daarvoor is ze tegen die tijd te moe. Hoe kan ik dat dus wel doen? Iemand tips?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kan ze niet wat later warm eten? Ik vind 16:00 uur wel erg vroeg, ik heb dat nooit gedaan op die tijd bij onze dochter. Dochter at altijd al mee met ons.

Vindt Thirza het wel lekker? Dochter lust geen pap en heeft het nooit willen eten, niet uit een fles en niet van een lepel. Dochter vond sowieso dat alleen melk in een fles hoort en al het andere drinken uit een beker en potjes / gepureerd/ door elkaar gemengd vond ze ook niet eetbaar. Maar misschien heb ik wel een raar kind hoor ;)

3. raspberry

Als ik haar later dan 16.30 warm eten geef, eet ze er bijna niets van, is dan gewoon veel te moe.
    Pap vindt ze wel lekker, maar niet uit de fles: uit de fles drinkt ze alleen melk. Heb daar al van alles mee geprobeerd, bijvoorbeeld een sapje wat ze wel uit de tuitbeker drinkt, maar ook dat werkt dus niet.
    Pap eet ze prima van een lepeltje, als ze maar niet te moe is. En tegen bedtijd is ze daarvoor dus echt te moe :(

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Thirza wil dus ook alleen melk in haar fles, haha zijn er dus wel meer die er net zo over denken.

Lastig hoor, maar ze slaapt niet tussen 16:30 en 19:00 verder?
    Misschien dat je haar dan even kunt laten slapen en dan wat later dan 19:00 uur naar bed?

Verder heb ik ook geen idee, onze dochter sliep altijd van 13:00 tot 16:00 uur en verder niet. Pas weer `s avonds vanaf een uur of 20:00 tot een uur of 8:00.

5. raspberry

Nee, ze slaapt normaal van 13-15, maar de laatste dagen maar tot 14. En daarna pas weer om 19.
    Als ze moe is, leg ik haar wel eens op bed, maar dan is het eerst 15-20 minuten brullen en dan een half uurtje stil/spelen en dan zet ze het weer op een brullen en wil eruit. Slaapt dan dus iig niet. Ze rust dan wel wat, dus als ze dan even op bed heeft gelegen, is het vaak half 8 dat ze gaat slapen.

6. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Ik geef haar der papje uit haar drinkfles met zo'n tuitje.
    Het is geen gewone pap, maar met peer en appel smaak van het merk Bambix, want gewone pap eet ze net van de lepel...

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tja, moeilijk, ik heb vanochtend voor het eerst pap gegeven, tenminste...poging tot. Hier wilde ze het ook niet, hield haar mondje stijf dicht en ook uit een fles wilde ze het niet. Misschien vindt ze het niet lekker? Heb je al geprobeerd er wat fruit doorheen te doen zodat de smaak wat anders is? Misschien beetje banaan of zo pureren en dat erdoor en dan in een fles? Heb verder zo ook geen idee....succes!

8. raspberry

Ze lust het dus wel, dat is het probleem niet. Ze wil alleen de fles niet (fervente weigeraar, ook bij papa op de dag dat ik werk en hij thuis is). En van een lepeltje is te vermoeiend aan het eind van de dag...

Maar uit de tuitbeker: met zo'n zachte tuit? Daar wil dus pap doorheen? Want daar wil ze wel sap uit drinken...

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    lastig hoor.
    Zou inderdaad gewoon eens proberen of het door tuitbeker wil.. En inderdaad zoeken naar pap met een smaakje, Pyjamapapje banaan o.i.d. Misschien vindt ze dat wel lekker.

Nathan houdt niet van de fles maar pap daarentegen gaat als een speer. Hij eet rustig 200 ml melk met dan bambix/ rijstebloem erin binnen 10 minuten op. Pap gaat hier sneller dan de fles;) Wij geven 's avonds om half 8 tegenwoordig maar gewoon pap, proberen de fles al niet meer.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#10 Ons Kleintje, 18 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2009
    Hoi misschien legt ze de link met melk als ze die fles ziet en als ze een andere fles krijgt speciaal voor pap, dan hoort die misschien voor haar bij pap? eventueel kun je ook van die handvaten aan deze fles doen, lees onderstaande
    wat vindt je van de lepeltjesfles op deze site?

Nuby Siliconen fles en lepel (Infafeeder), 150ml | 96-Nuby Flessen/bekers | 149-Nuby | 147-Zoek op merk | 17-Eten en Drinken | Babyandmore

ik heb zelf gekozen voor een drie-standenspeen van nuby voor het geven van pap, die bij deze fles hoort.
    maar we hebben de fles al vanaf het begin (kon helaas niet uit de borst drinken)
    en je kunt er in knijpen want de fles is gemaakt van flexibel siliconen. Hij schijnt makkelijker te zijn voor de baby omdat hij aanvoelt als een borst (hij is dus zacht). superding!

misschien maak je de pap te dik of te dun, heb je daar al mee geexperimenteerd? wij doen 200 cc melk en dan 3 afgestreken eetlepels rijstebloem van Bambix

succes

11. raspberry

Die lepeltjesfles klinkt interessant, helemaal omdat eten van de lepel nog niet zo geweldig gaat :( Ze blijft haar mond maar niet opendoen (wil wel eten, daar gaat het niet om). Maar eens even zien of ik die kan bestellen.

Het gaat trouwens absoluut niet om de smaak of de dikte van de pap: ze lust het gewoon, ook van een lepeltje, en ookm uit een bekertje: beide diktes vindt ze prima. 't Gaat er echt om dat ze 's avonds te moe is om het van de lepel te eten en de fles sowieso weigert...

Deel Deze Pagina