Groot gelijk dat je gebeld hebt! En als je geen vertrouwen in de vervangend huisarts hebt, zou ik daar ook niet langsgaan. Mag overigens maar hopen dat die 'perfecte moeders' hier geen assistente bij een HAP zijn, zou toch vreselijk zijn als ze je onterecht wegsturen met je zieke kindje omdat je niet eerder gebeld hebt he?!
Pfff mensen waar maken jullie je druk om?? @ de aardige en positieve mensen, het gaat gelukkig weer stukken beter met mn meisje, wel pas vandaag voor het eerst echt gegeten, daarvoor alleen knijpfruitjes (of mag dat ook niet, zijn wel 2,50 per 4... ook onnodige kosten) Ze is nog wel slap en moe maar beetje bij beetje knapt ze op en word ze weer haar lieve gezellige zelfje Iedereen bedankt voor alle reacties en het meeleven.
Pfff.... Hebben jullie nou dan ook nooit een ziek kind en dat je denkt, nog ff een daggie aankijken.. nog ff een dagje aankijken, en dat ineens gaat het je benauwen.. Hier kan ik trouwens tussen half 9 en half 11 bellen voor telefonisch consult.. dan een uurtje voor herhaalrecepten en dan een uurtje op een afspraak te kunnen maken.. voor de rest krijg ik dan een bandje met de vraag of ik in levensgevaar bent.. euhh nee dan bel ik wel 112...... Dus ja ik zit op die manier ook wel vaker bij de hap dan de dokter... Hier een mooi voorbeeld van als ik daadwerkelijk wel de dokter te pakken krijg.: Vorige week: Julia hoest dr longen zowat uit dr lijf.. Eet en drinkt nu weer niet.. Bel ik de huisarts dat ik het vermoeden heeft dat ze keelpijn heeft.. Zegt ze? Dat denk jij? Ja, omdat ze niet eet of drinkt.. Ja maar ieder kind gaat een fase door dat ze niet eten of drinken.. Dat zal wel, maar julia is een lopend klikotje, helemaal niks eten is ook niks voor haar.. Ja maar je kan natuurlijk ook iets anders geven ipv verplicht een broodje.. Ja hehe! Dat snap ik ook wel, moet ze dat wel eten.. Zegt ze, nou geef dr maar indien je het nodig acht een paracetamol, en kijk het weekend maar gewoon aan, iedereen wilt voor het weekend nog ff door de dokter gezien worden! Oke? daaag mevr van ........ ! Wtf! En dat terwijl ik eigenlijk alleen wat advies wilde, hoestdrankje ofzo.. Aangezien ik in de drogist alles vanaf 2 jaar vond.. (achteraf bleek het achter de balie te staan.. tja ik zoek het bij de rest van de geneesmiddelen.) @ TS hoe is het nu met dr? nog aan de diaree?
Lol leuk geschreven Ik heb ook een paar keer getwijfeld en veel topics geopend over hoe of wat. Nu open ik niks meer medisch, ik overleg altijd met de ha.
Flowergirl herkenbaar, vandaag nog meegemaakt. Eerst het maken van een afspraak. Zegt assistent; het is druk. Ja daar kan mijn kleine kindje niets aan doen. Ik wil graag dat er iemand naar de longen luistert. Onze kleine, pas 3 maanden jong, is al een tijdje verkouden. Sinds een week ook groen snot in dr ogen, melk spugen en diarree. Allemaal prima te verhelpen met wat middeltjes. Ui naast het bed, zoutoplossing, veel watjes met water voor de ogen en water na de fles zodat slijmvorming enigzins beperkt blijft. Tot zover prima, maar sinds een week hoest ze dus savonds en snachts de longetjes uit dr kleine lijfje. Gilt het dan ook uit. Dus wilde ook graag iets voor het hoesten/slijm wat niet goed los komt. Ik moet maar bisolvon gaan halen bij de etos. Zeg nog, dat is toch pas va 2 jr? Maar nee mocht dat gerust geven. Nu moet ik zelf wat gaan rommelen met een middel waarop duidelijk staat dat ze het helemaal niet mag. Dat zint me niets! Ben nu ook eigenlijk niet gerust om het te geven en daarom weer boos. Vind niet dat ik zo goed geholpen ben en zal door de onrust om het wel/niet te geven nu eerder hap bellen dan wanneer ik met goed gevoel bij ha vandaan was gekomen. Ben met de oudste nog nooit bij hap geweest. Die wordt 4 jr.
Mystify, ik zou ZEKER met je hoestende meisje naar de HAP gaan! Ze is nog maar 3 maandne, op die leeftijd kan haar lijfje nog helemaal geen evt. infectie bestrijden. Als je wacht kunnen de gevolgen ernstig zijn. Ik wil je echt niet bang maken of onnodig ongerust, maar ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat de huisarts zo gemakkelijk erover denkt. Het gaat om een kindje van 3 maanden. Ik kan echt niet tegen dat makkelijke en nonchalante van zorgverleners... jij ziet als moeder toch hoe ernstig het is? En die assistente die zo'n medicijn adviseert, sorry maar wat een muts. Hier ziet de huisarts je al als je met je kindje van 3 maanden komt met verhoging van 38 c... gewoon door de leeftijd.
@ flowergirl, dankje het gaat beter met mijn meisje, geen diarree meer gelukkig!! En dat is precies waarom ik niet naar mijn eigen HA/waarnemer ben gegaan, ze nemen het niet serieus terwijl jij als moeder ziet wanneer het niet goed is met je kindje, jij kent haar/hem als geen ander!! Ik ging toen ik zwanger was van mijn dochter naar de huisarts met buikpijn, maakte me zorgen om de baby maar de vk had alleen spoeddienst en ik durfde toen daar niet voor te bellen. Die huisarts heeft toen alleen maar keihard op mn buik geduwd en kon niet bepalen of het van de baby, groei of darmen kwam... en ik met nog meer buikpijn naar huis... En zo zijn er wel meer dingen waardoor ik twijfel aan mijn ha en klinkt stom maar in de HAP zit je toch beter omdat je bij de SEH zit heb ik het idee.. en ze overleggen sneller met de KA.
Ts fijn dat het weer wat beter gaat. Nescio, ha heeft wel naar longen geluisterd, daar stond ik op hoor! Wat dat betreft ben ik stuk mondiger geworden dan pakweg 5 jaar terug. Ben gezondheidszorg ook anders gaan zien. We betalen de eerste 350 euro uit onze eigen portemonnee. Meestal is dat jaarlijks paar tientjes bij ha en etos. Dan wil ik meteen wat goeds wat werkt. Zeker voor de kinderen.